Beantwoord

sonos connect niet met experia V10

• 13 januari 2016
  • 8 reacties
  • 3304 keer bekeken

Net mijn KPN Compleet alles in 1 pakket laten installeren door een monteur, met V10 router, maar Sonos werkt niet meer.... Hij ziet het netwerk wel, en ik kan het wachtwoord invullen van de Wifi, maar daarna NIETS. Alle tablets en telefoons connecten moeiteloos, maar Sonos niet. 

Iemand een idee? telefonische helpdesk had (uiteraard) geen idee. 

icon

Beste antwoord door Tanmar 2 februari 2016, 23:50

02-02-2016:

Hier had ik hetzelfde probleem, de V10 en de Sonos gingen niet samen. Vandaag toch maar de tijd genomen om dit probleem op te lossen. UPnP in de V10 aangezet en de Play5's (gen2) op de alternatieve manier gekoppeld. Alternatief is dus de ethernetkabel tussen Play5 en de V10 aansluiten en dan installeren. Daarna de ethernetkabel afkoppelen en de Play5 nogmaals connecten.(een paar seconden van netspanning halen)Dit herhaal je als je meerdere players hebt en het werkt !! 

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Kan die Sonos ook bedraad aangesloten worden?

Werkt dat dan wel?

wjb schreef op 13 jan '16 om 19:58u
Kan die Sonos ook bedraad aangesloten worden?

Werkt dat dan wel?

bedraad werkt ook niet helaas.... heb met ethernet kabel geprobeerd zonder resultaat... 

Reputatie 7
Badge +30
Wat had je hiervoor als provider of Experiabox?

Robin
lokale internetprovider genaamd Lomboxnet (Utrecht)... glasvezel

router netgear 3700WND zoiets... 

Reputatie 7
Heb je wellicht vast een IP adres ingesteld op die Sonos?

Zo ja, dan valt die waarschijnlijk niet binnen het subnet van de V10.

Zet het IP adres dan op "automatisch via DHCP".

Sonos heeft nu een vast IP adres. wordt herkent door de V10. Ik zie ze in de Wifi settings. (2 Sonos apparaten): 

Name: SonosZP
IP Address: 192.16X.X.X

Name: SonosZP
IP Address: 192.16X.X.X

Zo ziet de router ze. (net als mijn andere aangesloten apparaten als telefoons e.d., staan allemaal in hetzelfde rijtje).

En toch kan ik er niet "in".... 

Ik kan voor de Sonos apparaten ook geen menu in om ze een ander IP adres te geven..dus die kan ik niet op automatisch zetten...

Reputatie 4
Badge +3
Ik heb een Sonos 5 en die heb ik moeiteloos op de V10 aangesloten dus de combinatie kan prima. 

Ik heb er alleen niet genoeg verstand van om te zeggen "het moet zo" ik kan alleen met je meekijken of we dezelfde instellingen in de V10 hebben? 

Heb je de Sonos al helemaal van de stroom af gehad om hem opnieuw op te laten starten? (enige wat ik me zo kan bedenken)

02-02-2016:

Hier had ik hetzelfde probleem, de V10 en de Sonos gingen niet samen. Vandaag toch maar de tijd genomen om dit probleem op te lossen. UPnP in de V10 aangezet en de Play5's (gen2) op de alternatieve manier gekoppeld. Alternatief is dus de ethernetkabel tussen Play5 en de V10 aansluiten en dan installeren. Daarna de ethernetkabel afkoppelen en de Play5 nogmaals connecten.(een paar seconden van netspanning halen)Dit herhaal je als je meerdere players hebt en het werkt !! 

Reageer