Sonos en wifi

• 28 augustus 2018
  • 4 reacties
  • 1458 keer bekeken

Ik vraag me af of en hoe dit inmiddels is opgelost.
Wij hebben sinds kort ook 2 SONOS boxen en sindsdien problemen met tablets en smartphones die zeggen geen netwerkverbinding te hebben.
De sonos ondervind echter geen enkel probleem

admin: eigen topic aangemaakt.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hoi Angel. Welkom op het forum.
Is er een direct verband? Wat gebeurt er als je de sonos afkoppelt? Werk je wifi dan weer zoals het hoort?
Bij mij lag het aan het 5Ghz kanaal, wat (zoals ik heb begrepen) door een modem update niet goed functioneerde. Ik heb daarom dit kanaal uitgezet in mijn modem en toen deed alles het weer zoals het moest. Toevallig viel deze foutieve update tijdens het weekend dat ik mijn Sonos koppelde aan mijn modem...

Ik hoop dat dit jou misschien helpt, ik heb zelf een aantal weken met een slecht wifi signaal gezeten. Op mijn apparaten (telefoons en tablets) werd constant de wifi verbinding verbroken, kon ik niet meer verbinden met mijn wifi of was ik verbonden maar had ik geen internet.

Het wifi kanaal wijzigen kan via de KPN tool of handmatig. Ik heb het zelf handmatig gedaan dus ik kan niet zeggen of de tool (goed) werkt.

Handmatig:
https://www.kpn.com/faq/16872

Tool:
https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/wijzigen/servicetool-wifi-kanaal-wijzigen.htm

Ik ben overigens geen expert, dus wanneer dit geen goeie oplossing is hoor ik dat ook graag 😅
Reputatie 7
Badge +18
Top! Dank voor je tips! Ik hoop dat angelvz81 hier iets aan heeft.
Reputatie 7
Sonos maakt gebruik van het 2.4ghz netwerk. Zou lekker één box bedraad aansluiten, en de andere box dan weer draadloos aan de sonos koppelen. Klinkt misschien heel raar, maar dan crëeer je voor je sonos hun ‘eigen’ netwerk.

De mobiele apparaten lekker laten lopen over het 5ghz netwerk.

Ik heb hier de Playbar (en sindskort ook de Sub) bekabeld aangesloten. Hierop aangesloten heb ik aan de andere kant aan de wand twee stuks Play 1’s hangen, en deze zijn weer draadloos gekoppeld aan de Playbar.

Werkt hier perfect, en voor de installatie erg makkelijk.

Reageer