Beantwoord

Sonos heeft last van wifi verbrekingen

• 18 december 2017
  • 5 reacties
  • 1326 keer bekeken

Sinds een aantal weken verhuisd, sinds de verhuizing problemen met mijn Sonos.
Sonos op de begane grond blijft goed werken, echter de sonos op de eerste verdieping valt met regelmaat uit. De box dien ik dan volledig opnieuw te installeren. Ontzettend vervelend. Lijkt alsof de wifi af en toe even weg valt!? Kan iemand mij hiermee helpen? KPN geeft aan dat er met de verbinding niets mis is?

admin: titel aangepast ivm vindbaarheid en topic naar juiste board verplaatst
icon

Beste antwoord door Bart_ 22 december 2017, 10:05

Hallo Karin. Ik heb geen reactie meer van je gelezen, dus ik ga er graag vanuit dat je goed geholpen was met de tips hierboven. Laat het weten als er nog vragen zijn!
Bekijk origineel

5 reacties

Zet het sonos systeem op een ander wifi kanaal.
Via instellingen op je Sonos app.
Zorg ook dat je sonos speakers of ander item van sonos niet naast je wifi modem staat of in een metalen kastje (afscherming).

Helpt niet neem dan contact op met Sonos Helpdesk 0800-555-1234

Succes
Reputatie 7
Is jullie Experia Box toevallig een V10?
Zo ja, is de firmware versie dan toevallig V10.01.00T03.2?
Dit kan je op http://192.168.2.254 controleren.
Reputatie 6
Badge +10
Hoe is je wifi-bereik op de verdieping? Dit kan een stuk minder zijn dan in je andere huis (door bijvoorbeeld betonijzer). Check dat eerst even. Als het bereik minder is kun je 2 dingen overwegen (naast het wisselen van sonos-kanaal zoals eerder aangegeven maar ik vraag me af of dat werkt):

1) schaf een wifi-versterker (bijv. van KPN) aan om het bereik te verbeteren

2) Beter: schaf een Sonos-boost aan. Je bouwt daarmee een eigen netwerk voor de Sonos op. Geen last van storingen en drukte op de 2,4Ghz-band. Dit werkt bij mij perfect. Ondanks het gebruik van 3 wifi-versterkers viel de Sonos in de tuin regelmatig uit terwijl ik op mijn telefoon vol bereik had. Een Boost heeft alle problemen opgelost.

Tip: kijk eens op marktplaats. Daar worden ze regelmatig aangeboden. Scheelt je weer een paar tientjes 😉
Reputatie 7
Badge +19
Dag Karin en van harte welkom op het Forum. Volgens ben je al een heel eind op weg geholpen met de ontstaande tips. Kun je er mee uit de voeten? Laat het weten als er nog iets is dat ik kan doen.
Reputatie 7
Badge +19
Hallo Karin. Ik heb geen reactie meer van je gelezen, dus ik ga er graag vanuit dat je goed geholpen was met de tips hierboven. Laat het weten als er nog vragen zijn!

Reageer