Beantwoord

Sonos speakers vallen weg sinds laatste update Experiabox V10a

  • 31 July 2021
  • 10 reacties
  • 1010 keer bekeken

Sinds update van 22-7-2021 van modem V10a elke dag problemen met Sonos, er vallen steeds speakers weg. Zijn dan ook niet meer terug te vinden in app van Sonos. Moet de speakers dan weer opnieuw koppelen, modem opnieuw opstarten en weer toevoegen aan surround. Ook, mochten ze er al zijn, bij het loskoppelen uit het surround systeem verdwijnen ze uit de app wat niet de bedoeling is. Hoe kan dit en wat er aan te doen?

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 31 August 2021, 09:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Kun je de Sonos apparatuur eens opnieuw aansluiten alsof ze nieuw uit de doos komen? Of bedoel je dat met opnieuw koppelen?

Heb ze gereset en als compleet nieuw systeem aangeslotenmaar dit heeft ook niet geholpen?

Reputatie 7
Badge +20

Je stelt het als een vraag? Betekent dat ook dat het nog niet gewerkt heeft? Ze vallen dus nog steeds weg?

 

Ik heb het probleem ook . Met sonos boxen ,Beam werk gewoon .

Gebeld met kpn , sturen nieuwe modem op.

Er zit een bug zeiden ze . 

Reputatie 7
Badge +10

Meer klanten met identieke problemen topic

Ik heb sinds 3 weken precies hetzelfde probleem, ook met de V10a. Beide speakers en sub van Sonos vallen iedere dag uit. De speakers en sub moeten dan weer opnieuw worden gekoppeld en modem opnieuw worden opgestart. Iedere dag weer hetzelfde probleem. Ook de speakers en sub al een fabrieksreset gegeven echter wordt het probleem hiermee niet opgelost.

Contact gehad met Sonos. Apparatuur is op afstand uitgelezen en probleemanalyse verzonden. Volgens Sonos wordt het veroorzaakt door KPN, een software update van de Experiabox V10a veroorzaakt de problemen. Sonos is ermee bezig, zegt KPN erin betrokken te hebben maar heeft nog geen uitzicht op een oplossing.

Vervolgens contact met KPN gehad. KPN geeft aan dat er inderdaad een software update is geweest. Echter kan de medewerker niets vinden dat dit probleem bekend is bij KPN.

Zowel bij Sonos als bij KPN kom ik niet verder en laat mijn Sonos nu alleen spelen via de Arc-beam. De surround en sub staan nu altijd werkloos erbij. KPN… wat is hier aan de hand en hoe wordt het opgelost?

Ik ondertussen de v12 modem ontvangen. Aangesloten tot nu toe geen problemen ,werkt ook goed samen met super wifi.  Sonos beam en 2x symfonisk werken perfect .

Reputatie 7
Badge +20

Heeft te maken met de firmware inderdaad. 

Zie ook:

Meer klanten met identieke problemen topic

Nieuwe firmware is ontwikkeld en gaat uitgerold worden. Daarmee is het opgelost. 

Reputatie 7

Heeft te maken met de firmware inderdaad. 

Zie ook:

Meer klanten met identieke problemen topic

Nieuwe firmware is ontwikkeld en gaat uitgerold worden. Daarmee is het opgelost. 

@Bart_Z, Is het daarmee echt opgelost want er is al een melding van iemand die nog opnieuw problemen ondervindt met Sonos apparatuur nadat zijn V10a overgezet is naar de nieuwste firmware. Zie dit bericht.

Reputatie 7
Badge +20

Voor zover bekend ja. Heb je de nieuwste firmware update (v5.00.52_build493-owl) nog niet , voer dan een harde reset uit van jouw V10a en dan krijg je deze gepusht.Â