Beantwoord

Sonos verbindt niet met wifi

  • 30 January 2023
  • 4 reacties
  • 945 keer bekeken

Hallo,

 

Sinds vandaag ben ik overgestapt van Ziggo naar KPN. Ik heb thuis een Sonos Arc Gen 2 en een Sonos One SL. Ik heb zojuist het modem aangesloten op de UTP-aansluiting die we in de muur hebben. Alle apparatuur die ik thuis heb verbindt feilloos op het netwerk, behalve de Sonos apparatuur. Ik heb alles al afgezocht in de fora over Sonos apparatuur die niet koppelt op de KPN Box 12, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Dat terzijde vind ik het van de zotte dat ik een SonosBoost zou moeten kopen om het te laten werken, de apparatuur werkt niet voor niks draadloos. Voor de duidelijkheid, met het modem van Ziggo werkte de apparatuur ZONDER problemen.

Wie o wie kan mij hierin ondersteunen, want ik word gek van de hoeveelheid verschillende acties die ondernomen kunnen worden.

Groetjes

icon

Beste antwoord door Anonymous 30 January 2023, 20:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Het zou kunnen dat je 2.4ghz moet inschakelen op de router, daar is op dit forum voldoende over te vinden.

Dat heb ik al gedaan, en op mijnmodem.kpn heb ik ook al het type naar 802.11g+b gezet, het type dat Sonos ook hanteert. Dat zou het probleem in essentie op moeten lossen.

Dan kan ik je niet verder helpen. Heb een paar jaar geleden alle sonos eruit gewerkt :-)

Neem aan dat je ook al  factory reset hebt gedaan op de sonos apparaten.

Denk je overal aan gedacht te hebben, dus niet :’) bedankt voor de tip, het werkt