Beantwoord

Sonos vs V10a

  • 3 March 2019
  • 6 reacties
  • 1048 keer bekeken

Wifi is er in alle hoeken en gaten. Niet dus. Daarom had ik de V10 in kunnen ruilen voor de V10a met 2 extenders. Wifi bereik was beter, maar connecties was, met recht, bagger. Steeds geen verbinding, ondanks dat er wel "bereik" was. Wat blijkt verder: mijn Sonos speakers, die feilloos met de V10 konden samenwerken, deden het niet meer, geen verbinding! Lieve goed geluid dan geen geluid! Enige aanpassingen gedaan, w.o. een reset van zowel V10a als speakers, mocht niet baten. De extenders weggehaald. Ging het al een stukje beter, maar nog steeds niet goed. Daarna de V10a omgewisseld voor de V10. Resultaat was goed, behalve dat er geen wifi is in ALLE hoeken en gaten.

Ik sta open voor suggesties, graag zelfs!
icon

Beste antwoord door Joran 4 March 2019, 16:16

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +12
Wifi is er in alle hoeken en gaten. Niet dus. Daarom had ik de V10 in kunnen ruilen voor de V10a met 2 extenders. Wifi bereik was beter, maar connecties was, met recht, bagger. Steeds geen verbinding, ondanks dat er wel "bereik" was. Wat blijkt verder: mijn Sonos speakers, die feilloos met de V10 konden samenwerken, deden het niet meer, geen verbinding! Lieve goed geluid dan geen geluid! Enige aanpassingen gedaan, w.o. een reset van zowel V10a als speakers, mocht niet baten. De extenders weggehaald. Ging het al een stukje beter, maar nog steeds niet goed. Daarna de V10a omgewisseld voor de V10. Resultaat was goed, behalve dat er geen wifi is in ALLE hoeken en gaten.

Ik sta open voor suggesties, graag zelfs!



Gewoon een paar goede access-points aanschaffen en evt de wifi op de EB uitzetten. Blijf in ieder geval weg van de V10A en de Experia Wifi's. Die zijn gewoon bagger (voorlopig althans). En om je Sonos echt goed te laten werken adviseer ik om een Sonos Boost op de kop te tikken. Dat werkt echt een stuk beter (ervaring).
Reputatie 7
Badge +28
Hoi John, ik heb een vergelijkbare klacht gevonden waarbij ook problemen met de Sonos in combinatie met de V10A + Experia WiFi waren. Het is daar 'opgelost' door de 5Ghz WiFi uit te schakelen tijdens de installatie van de Sonos. Daarna kon het weer ingeschakeld worden. Dit is meer een workaround dan een oplossing want het hoort niet zo te werken. Ik ben wel benieuwd of dat bij jou ook de oplossing is. Ik ga die stappen iets makkelijker maken. Kun je het als volgt proberen?
  • Sluit de V10A weer aan
  • Ga naar de Servicetool: wijzig je WiFi naam & wachtwoord | KPN
  • Zet een vinkje bij geavanceerd en kies een andere netwerknaam voor het 5Ghz netwerk. Zet er bijvoorbeeld "5G" achter, zonder aanhalingstekens
  • Wacht tot de wijziging is voltooid
  • Sluit de Sonos aan
  • Sluit, zodra de Sonos werkt, de Experia WiFi's weer aan
Kun je testen of dit werkt? In ieder geval geef ik je bevindingen door aan de ontwikkelaars want dit lijkt een bug in de Experia WiFi te zijn.
Reputatie 5
Badge +3
Hier ook hetzelfde probleem. Niet bij mij (ik heb KPN) maar sinds vorige maand heeft mijn vriendin Telfort met Experiabox 10A en sinds dag 1 is het ellende.
Ze heeft ook de Experiabox v10 gehad maar toen was er niks aan de hand (die is inmiddels retour).
De muziek stopt aanhoudend. Of het nu Spotify, Tunein of Juke is (dit gaat via de Sonos app).
Via Ethernet zou het ook niet helpen heb ik elders gelezen.
Ik weet dat ik eigenlijk bij Telfort moet zijn maar denk dat jullie iets technischer zijn ;)
Wat kan ik doen?
Zit er een softwareupdate aan te komen die dit oplost?
Is hier al meer informatie over? Sinds vrijdag de v10a in huis en ook problemen met Sonos.
Reputatie 7
Badge +28
@MelisBreunis: Welkom! Deze storing wordt niet meer onderzocht. Er is wel een firmwareupdate geweest die diverse gerelateerde problemen heeft opgelost. Sindsdien hebben wij weinig klachten meer ontvangen. Heb je bovenstaande stappen al geprobeerd? Ik hoor graag of het probleem daarmee wordt verholpen.

@Muziekliefhebber1975: Het spijt me dat ik je bericht destijds helemaal heb gemist 😞 Is het uiteindelijk wel opgelost bij jouw vriendin?
Reputatie 5
Badge +3
@MelisBreunis: Welkom! Deze storing wordt niet meer onderzocht. Er is wel een firmwareupdate geweest die diverse gerelateerde problemen heeft opgelost. Sindsdien hebben wij weinig klachten meer ontvangen. Heb je bovenstaande stappen al geprobeerd? Ik hoor graag of het probleem daarmee wordt verholpen.

@Muziekliefhebber1975: Het spijt me dat ik je bericht destijds helemaal heb gemist 😞 Is het uiteindelijk wel opgelost bij jouw vriendin?


Hoi,

@Joran Het is opgelost, heb 5ghz uitgezet.
Als er een firmware update is geweest ga ik het nog eens proberen binnenkort. Ik heb liever 5ghz aan.
Verder geen klachten.

Reageer