Beantwoord

SONOS werkt niet op H220N

• 23 februari 2013
  • 2 reacties
  • 8530 keer bekeken

Vandaag heb ik mijn Siemens Experia box vervangen door de ZTE H220N experia box.

Komende week krijg ik VDSL en de Siemens kan daar niet mee samenwerken.

Nou heb ik al geruime tijd een SONOS installatie en die werkte op de Siemens probleemloos.

Na installeren van de ZTE kan ik echter geen radiostations meer ontvangen.

Ik las ergens dat ik dan UPnP aan moest zetten en ook DLNA.

Dat heb ik dus gedaan, maar zonder resultaat.

Ook las ik dat ik mijn Firewall uit moest zetten en eerlijk gezegd stond die ook bij mijn oude router uit.

Maar ik krijg een grijze knop te zien als ik naar de tab ga van Security......

Blijkbaar kan ik de Firewall dus niet uitzetten op de ZTE.

Iemand enig idee hoe ik weer radio op mijn SONOS kan ontvangen?

PS: ik las ook nog iets over een tweede router plaatsen op de site van SONOS, maar dat gaat wel erg ver vind ik.

Bij voorbaat dank voor uw reacties.

Ad

icon

Beste antwoord door Adkoster 25 februari 2013, 21:34

Hartelijk dank voor je reactie.

Gisteravond had ik de vraag ook bij Sonos neergelegd en die gaven mij de tip om de Sonos apperatuur enige tijd spanningvrij te maken en opnieuw te starten.

Dat bleek inderdaad te helpen. Alles werkt weer naar behoren.

Volgens Sonos Support, bleven er waarschijnlijk oude instellingen van de router bij Sonos in het geheugen staan. Die zijn gewist door het spanningvrij maken.

Prima support trouwens bij Sonos. 

Ik stelde de vraag op zondagavond en om ongeveer 9 uur vanmorgen (maandag) had ik hun reactie al binnen.

Bekijk origineel

2 reacties

Je kunt met een PC en het freeware programma "upnp tester"kijken of het modem

de juiste poorten openzet naar een extern IP-adres.

Hartelijk dank voor je reactie.

Gisteravond had ik de vraag ook bij Sonos neergelegd en die gaven mij de tip om de Sonos apperatuur enige tijd spanningvrij te maken en opnieuw te starten.

Dat bleek inderdaad te helpen. Alles werkt weer naar behoren.

Volgens Sonos Support, bleven er waarschijnlijk oude instellingen van de router bij Sonos in het geheugen staan. Die zijn gewist door het spanningvrij maken.

Prima support trouwens bij Sonos. 

Ik stelde de vraag op zondagavond en om ongeveer 9 uur vanmorgen (maandag) had ik hun reactie al binnen.

Reageer