Vraag

Soundbar aansluiten op iTV

• 25 mei 2018
  • 11 reacties
  • 699 keer bekeken

Ik heb een soundplate,itv kastje hmb2260 en een tv die ik wil aansluiten
Nu heb ik een HDMI kabel tussen mijn tv en soudbar zitten in de HDMI Marc in/out poort.
En een HDMI kabel van mijn hmb2260 naar de soudbar.

Het werk goed, alleen mijn vraag is als ik de tv/soundbar/hmb2260 aanzet gaat hij altijd naar het soundbar menu en staat hij altijd automatisch op USB en moet ik hem iedere keer wijzigen naar HDMI 1 Waarom???????

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

11 reacties

Reputatie 7
Badge +30
De Soundbar geeft een signaal aan de TV dat ie opstart en de TV schakelt daarom naar de sounbar. Je kan eventueel ook de HMB2260 aan de TV hangen en met HDMI ARC/CEC de sounbar aan de TV hangen.
Reputatie 7
Badge +20
Beste Remco, welkom op het Forum!
Wat irritant dat hij schakelt als je hem opstart, maar in ieder geval fijn dat het gelukt is om hem aan te sluiten! Is het opgelost met de tips die Robin heeft gegeven? Hier worden ook nog tips gegeven die je hierbij kunnen helpen. Mocht je er niet uitkomen, dan hoor ik het graag en kijken we verder!
Reputatie 7
Badge +20
@Remco87, is het euvel inmiddels verholpen?
Nee niet verholpen?
Reputatie 7
Badge +20
Excuses voor mij late reactie, lang weekend gehad! Op welke volgorde zet je de apparaten aan? Komt het ook voor als je eerst de televisie / tv-ontvanger aanzet, en wanneer die aan staan, de soundbar? En wat voor televisie heb je precies? Bij sommige televisies kan je dit ook nog bij instellingen ergens wijzigen dacht ik.
Lg 47inch type Lb 730v
Reputatie 7
Badge +20
Dankjewel. En in welke volgorde zet je de apparaten aan?
Maakt dat uit dan maar meestal eerst tv ontvanger dan tv en soundbar gaan tegelijk aan
Reputatie 7
Badge +20
Volgens mij wel, omdat je eerst de televisie en tv-ontvanger aanzet, gaat hij naar de HDMI ingang van de tv-ontvanger als het goed is! Ik zal dit morgen nog even extra navragen bij mijn collega's. Wil jij het in de tussentijd testen? En anders ga ik het probleem bij onze technische vrienden neerleggen om te kijken of hier een oplossing voor is, mocht het te hinderlijk voor je zijn elke keer!
Oké leg het probleem maar bij hun neer aub alvast hartelijk dank Susan.☺️
Reputatie 7
Badge +20
Ik heb inmiddels al reactie terug, ze zijn vroeg begonnen 🙂 De volgorde maakt inderdaad uit, wanneer jouw soundbar aangezet wordt en hierna pas de televisie of tv-ontvanger, zal de ingang van de soundbar worden gepakt omdat die het signaal afgeeft dat hij aan staat. Dat is niet te verhelpen, behalve door de volgorde van aanzetten te veranderen. Ik kan hier dus ook verder niet zoveel voor je in betekenen. Hopelijk komt er nog iemand op het Forum die hier misschien nog andere ideeën over heeft!

Reageer