Beantwoord

soundbar aansluiten op kpn tv ontvanger zonder tv ertussen

  • 10 April 2021
  • 6 reacties
  • 733 keer bekeken

Goedendag, is het ook mogelijk om een soundbarrechtstreeks aan de tv ontvanger aan te sluiten en geen tv ertussen? Willen n.l alleen radio luisteren via deze tv ontvanger en gaan geen gebruik maken van tv kijken. Hoor graag of dit mogelijk is

icon

Beste antwoord door obelisk 10 April 2021, 15:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Als je soundbar een extra digitale ingang (toslink) heeft kan je die weg gebruiken. In elk geval bij de laatste generatie ontvanger.

Welke ontvanger gaat het om?

Wij hebben de vip5202 ontvanger met optische uitgang

 

Die ontvanger heb ik ook, ik gebruik zelf die optische uitgang naar een Pionier versterker om radio te luisteren.

In plaats van een versterker mag dat ook een soundbar zijn natuurlijk.

Nadeel is wel dat het gokken word op welke zender je staat, de 5202 heeft geen schermpje met kanaal nummers.

Aansluiten zou ook kunnen met de HDMI als de soundbar deze heeft.

Je hebt wel even een TV of scherm nodig om de TV box goed in te stellen, abonnenummer en pincode, geluids instellingen en je zou dan ook alle TV zenders kunnen verbergen en de radio zenders die je niet wilt of gaat luisteren scheelt miskleunen.

HDMI is inderdaad ook mogelijk als je kan doorlussen. Dank voor de correctie/aanvulling.

Bedankt voor jullie terugkoppeling. Ik ga komende week het aansluiten en geef dan terugkoppeling als alles werkt.