Beantwoord

Specifieke website niet bereikbaar (kloptdatwel.nl)

• 29 december 2018
  • 5 reacties
  • 143 keer bekeken

Hoi,

Ik kan kloptdatwel.nl niet bereiken. Nu.nl/KPN.com etc werkt allemaal prima.
Zodra ik met m'n mobiel van wifi af en op 4G ga (T-Mobile) werkt de site daar gewoon normaal.
Verschillende browsers geprobeerd (ook met alle cookies/caching etc verwijderd). Experia box herstart.

Nu is het 'toeval' dat kloptdatwel.nl mijn eigen blog is dus ik heb ook de webhosting-club gesproken (chat) (en ook die site werkte dus) en zij constateerden geen problemen. Via een proxy kan ik de site wel bereiken.

Als iemand hier een oplossing voor weet, graag! :)

Gr,

Maarten
icon

Beste antwoord door Erik_ 2 januari 2019, 12:43

Hoi Maarten, welkom! Heb je bij je hosting gevraagd of ze jouw IP-adres wellicht geblokkeerd hebben? Feit dat het met een proxy wel lukt, wijst erop dat het IP-adres wel eens de oorzaak zou kunnen zijn.
Bekijk origineel

5 reacties

Badge
Hoi, probeer eens een andere nameserver. Ik gebruik OpenDNS https://www.opendns.com/
Even Googelen hoe je dat instelt, het is niet moeilijk. Wellicht lost dit je probleem op.
Bedankt, die tip had ik toevallig ook al elders gekregen. Ik gebruik de Google DNS (8.8.8.8 / 8.8.4.4) maar helaas mocht dat niet baten. Ook een ipconfig /flushdns hielp niet.
Badge
Hi Maarten, desondanks zou ik ivm privacy (you never know what Google does...) nooit voor de Google nameservers kiezen. Happy new year!
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Maarten, welkom! Heb je bij je hosting gevraagd of ze jouw IP-adres wellicht geblokkeerd hebben? Feit dat het met een proxy wel lukt, wijst erop dat het IP-adres wel eens de oorzaak zou kunnen zijn.
Jaaa! Dat was hem! Helemaal niet aan gedacht, maar hosting geeft aan dat dat inderdaad het probleem was. Vanwege security konden ze niet ingaan op hoe/waarom, maar ze hebben me nu whitelisted, dus volgende keer geen probleem :)

Thnx voor het meedenken Erik!

Reageer