Beantwoord

Speed test socket error / zo goed als geen wifi

  • 10 August 2019
  • 2 reacties
  • 788 keer bekeken

Ik heb zo goed als geen WiFi op een van mijn laptops het lijkt alsof er iets mis gaat tussen de laptop en de router want op een andere laptop werkt de WiFi wel en als ik op de speed test van kpn ga krijg ik een socket error
https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/flow


Het is raar want op een andere laptop gebeurt dit niet.
Is er iets mis met mijn laptop?

Dit probleem is pas ontstaan toen wij de nieuwe modem kregen de Experia box V10 voorheen hadden we volgensmij de V8 en daar had ik geen problemen mee.

wat moet ik nu doen? want ik heb geen WiFi op deze laptop en ik moet hotspot gebruiken om alles te doen.
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 13 August 2019, 15:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +24
De nieuwe Experiabox heeft wifi 5 GHz. De oude had dat niet. Het kan zijn dat uw laptop niet goed overweg kan met wifi 5 GHz. Er wel mee mee probeert te verbinden, maar dat da niet goed lukt. Oplossing is het 5 GHz wifi netwerk een andere naam geven. Het heeft standaard namelijk dezelfde naam als het wifi 2.4 GHz netwerk. Als beide netwerken verschillende namen hebben, kun je specifiek kiezen welk netwerk je mee wilt verbinden.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Sandra, welkom op het forum! Een socketfout kan voorkomen als je verbinding steeds kort wegvalt. Dat kan dan zijn vanuit wat Nick zegt. Dat de laptop niet (goed) overweg kan met 5Ghz. De snelste manier om dat te testen is om de beide frequenties een eigen naam te geven. Dat kan met deze servicetool voor het wijzigen van wifi naam en wachtwoord. Kies daarin voor geavanceerd om dit te doen. Je laptop moet dan expliciet met een van beide verbonden worden. Dan merk je gelijk waar het dan eventueel misgaat.