Beantwoord

Speedtest 0.1 Mbit

  • 17 October 2019
  • 21 reacties
  • 335 keer bekeken

Deze screenshot is van vandaag. Wij hebben dus gewoon geen internet. We zijn met zijn 4 in dit gezin waaronder 2 pubers die internet voor school nodig hebben. 

Ik heb met KPN klantenservice gebeld. Het enige dat aangeboden kon worden was een 4G kastje voor snel internet buitengebied. Kost € 1 per maand extra op het abonnement. Ongelofelijk. Het is maar één euro maar KPN moet zich toch dood schamen om dit internet te noemen.

Helaas is er ook nog sinds maandag "Hussel” met kinderziekten, dus de aanpassing van het abonnement kan nog een aantal dagen duren. Ik heb na veel gemopper toch maar ingestemd maar nu lees ik hier dat een monteur ook nog iets aan de snelheid zou kunnen doen.

Wat is dit voor service?

 

icon

Beste antwoord door Wil1498 25 October 2019, 13:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Wil1498 

Wat vervelend dat jullie geen internetsnelheid hebben. Wat is bij jullie haalbaar:

Zou je daar eens op willen kijken, en een screenshot willen plaatsen? En ook even je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators.

Dan zal er hier een KPN medewerker reageren, dit kan ca. 48 uur zijn. 

 Het antwoord liet even op zich wachten; de kinderen zijn thuis gekomen :-).

 

Badge +19

Sowieso is de leverbare snelheid dus niet hoog. Maar je zou verwachten dat je toch wel rond de 5Mbps zou moeten kunnen halen. Is dit met een bekabelde pc gemeten? Ik neem aan dat u niet tv kijkt via kpn of heb ik dat mis?

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Wil1498 

Bah! Ik zie dat je met 4G buitengebied ook maar 2 Mbit/s hebt. :confused: Dat is niet veel! En op de koperlijn zelfs 6 Mbit/s. Dat is meer dan via de 4G buitengebied, dit vind ik erg vreemd! Ik hoop dat er een KPN medewerker hier snel reageert. 

Beste Joep1965,

De snelheid van de bekabelde pc is 0.2 down en 0.4 upload. Een verdubbeling dus.

TV hebben we via Digitenne.

Badge +19

Ik gok dat u in een buitengebied woont. Een medewerker van kpn gaat hier zeker op reageren. doorgaans duurt dit 48 uur. Vul uw profiel helemaal in met klantnummer etc. dan kunnen ze meteen voor u aan de slag. Meer dan 5Mbps zal er nooit uitkomen maar dat is in ieder geval iets beter.

Reputatie 7
Badge +22

Ik gok dat u in een buitengebied woont. Een medewerker van kpn gaat hier zeker op reageren. doorgaans duurt dit 48 uur. Vul uw profiel helemaal in met klantnummer etc. dan kunnen ze meteen voor u aan de slag. Meer dan 5Mbps zal er nooit uitkomen maar dat is in ieder geval iets beter.

@Wil1498 zit denk ik in het buitengebied, anders ziet ie niet wat ik met 4G buitengebied kan halen. (zie afbeelding) en dat is maar 2 Mbit/s. Ben dan bang dat er niks anders op zit dat ie maar 6 Mbit/s via de koperlijn heeft. Maar dat het zo laag is vind ik absoluut slecht, vooral voor 2019! 

Wij wonen inderdaad in het buitengebied.

Ik ben heel blij met jullie reacties. Ik ben door die mevrouw van de klantenservice een beetje afgescheept dat het meer een kwestie was van "mee leren leven” of je abonnement verhogen. Een klacht indienen zou niets uithalen volgens haar want dit is het beleid van KPN.

Als wij 5 Mbit zouden halen, zou dat een geweldige resultaat zijn want het hoogst dat ik ooit met een speedtest heb gehaald is 2.4 Mbit. En zoals Dennis verwoordt: dat dit anno 2019 bestaat is belachelijk.

Wij wachten met spanning op een medewerker van KPN. Ik houd jullie op de hoogte.

Bedankt.

 

Reputatie 7
Badge +22

Beste@Wil1498 

Ik vind het zo enzo raar dat 4G maar 2 Mbit/s is. Hebben jullie toevallig ook een mobiel internet van KPN? En heb je daar wel goede internetverbinding mee? Zo je daar eens een speedtest op uit willen voeren? Als daaruit blijkt dat die 4G verbinding veel hoger is, dan vind ik het erg vreemd dat het daar maar 2 Mbit/s is met 4G. Of zitten jullie ook ver van de GSM mast af?

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Wil, welkom! Dat is inderdaad een hele lage meting. 

Je hebt je gegevens al ingevuld in je profiel, dank daarvoor.  Ik zie, vanuit het screenshot van Fourstack, dat we verwachten dat er 5-6 Mbit binnenkomt. Terwijl jij aangeeft eigenlijk nooit meer te meten dan 2,4. Als ik op dit moment je verbinding uitlees zie ik dat er 300 Kbit binnenkomt… Dat klopt wel met de meting die je doet. Maar klopt totaal niet met onze verwachting. Is er al wel eens een monteur bij je geweest? Want ik zou er graag een laten komen om dit na te kijken. Hopelijk zorgt dat er dan in ieder geval voor dat de 5-6 Mbit die we verwachten ook binnenkomt. 

 

Daarnaast is Sneller Internet Buitengebied een goede optie. De collega heeft dit ook genoemd geef je aan. Je moet daarvoor dan alleen wel over naar een van de abonnementen uit de huidige serie. Dit omdat het niet mogelijk is om dit bij oude abonnementen toe te voegen. Sneller Internet Buitengebied is denk ik wel een goede oplossing voor je. Het geeft over het algemeen een 20-30 Mbit erbij. 

Sneller Internet Buitengebied is een gratis optie, maar de prijzen van de huidige pakketten zijn op bepaalde onderdelen wel iets anders waardoor je bij een overstap duurder uit zou kunnen zijn. Ik heb dit voor je nagekeken.

Je hebt nu een Internet+Bellen Instap met BelOnbeperkt Altijd en een Digitenne abonnement met 1 inbegrepen ontvanger waar je in totaal €77 voor betaalt. Bij overstap zou je dan uitkomen op Hussel Internet tot 50 Mbit van €42,50 + €2 voor het telefoonnummer. Wat bellen betreft, ik zie op je laatste factuur dat je eigenlijk alleen naar Nederlandse nummers belt. Klopt dat? Zo ja, dan kan de beloptie gewijzigd naar BelOnbeperkt NL van €9,99. Deze is gelijk aan je huidige beloptie, alleen zit bellen naar buitenlandse nummers er niet meer bij in. Verder blijf je €17 betalen voor het Digitenne abonnement. Het enige wat ik nog even moet navragen hier is hoe het zit met de Digitenne ontvanger. Want, de eerste ontvanger hoort inbegrepen te zijn, en mijn systeem geeft aan dat die bij overstap ineens €5 is. Daar kom ik even op terug.

 

Totaal zou je dan bij overstap op de volgende bedragen uitkomen:

€42,50 (Hussel Internet) + €2 (telefoonnummer) + €17 (Digitenne abonnement) = €61,50

Met de belbundel erbij kom je dan op  € 71,49 als je gaat voor de BelOnbeperkt NL optie en op €78 als je ook regelmatig naar het buitenland belt en bij de huidige BelOnbeperkt Altijd wilt blijven.

Met dan eventueel nog €5 als het klopt dat de eerste Digitenne ontvanger inderdaad geld gaat kosten (wat ik niet verwacht), Dus je zou zelfs goedkoper uit kunnen zijn als je inderdaad ook de beloptie wijzigt.

 

Dus, lang verhaal geworden :) Geef even aan wat ik hierboven vroeg of er al eens een monteur geweest is. Zo niet, wanneer zou het uitkomen? En als je vragen hebt over de rest, stel ze vooral.

Reputatie 7
Badge +22

 Het antwoord liet even op zich wachten; de kinderen zijn thuis gekomen 🙂.

 

@Erik_ je hebt het over 20 - 30 Mbit/s internet buitengebied, maar daar staat toch duidelijk 2 Mbit/s in Fourstack, hoe zit dat dan? 

Reputatie 7
Badge +30

Dennis, de extra bandbreedte vanuit Sneller Internet Buitengebied staat niet in Fourstack. In Fourstack staat alleen de snelheid die via de vaste verbinding haalbaar is. 

Met Sneller Internet Buitengebied krijg je daar vervolgens bandbreedte bij. Hoeveel dat is hangt even af van hoe je mobiele bereik is, maar is over het algemeen 20-30 Mbit (het wordt afgekapt op maximaal 30).

Reputatie 7
Badge +30

Goedemorgen @Wil1498! Ik heb antwoord terug op mijn navraag over de kosten voor de eerste Digitenne ontvanger. Die blijft gratis.

Je zou dan uitkomen, bij overstap naar een huidig abonnement met gratis Sneller Internet Buitengebied, op:

Totaal zou je dan bij overstap op de volgende bedragen uitkomen:

€42,50 (Hussel Internet) + €2 (telefoonnummer) + €17 (Digitenne abonnement) = €61,50

Met de belbundel erbij kom je dan op  € 71,49 als je gaat voor de BelOnbeperkt NL optie en op €78 als je ook regelmatig naar het buitenland belt en bij de huidige BelOnbeperkt Altijd wilt blijven.

 

Als je hier nog verdere vragen over hebt, stel ze vooral. 

Laat ook nog even weten of er al eens een monteur geweest is. Zo niet, dan wil ik er graag eentje laten komen. Wanneer zou het uitkomen? 

Hallo Erik, 

Nee een monteur is er nog niet geweest. Het maakt ons niet uit wanneer hij/zij komt; er is altijd wel iemand thuis.

Als dat met wat spoed kan, graag. Want één van de kinderen moet online tentamens oefenen deze vakantie. 

Wat betreft het abonnement, het komt er dan toch op neer dat we € 1 extra gaan betalen. Ook al bellen we nauwelijks met buitenland, het zit er nu bij inbegrepen. Maar we wachten eerst de monteur wel af. Als die het naar 5 Mbit kan krijgen, laten we het zo.

We wachten af.

Reputatie 7
Badge +10

 Het antwoord liet even op zich wachten; de kinderen zijn thuis gekomen 🙂.

 

@Erik_ je hebt het over 20 - 30 Mbit/s internet buitengebied, maar daar staat toch duidelijk 2 Mbit/s in Fourstack, hoe zit dat dan? 

 

Dennis, het is verwarrend maar dit komt omdat er twee soorten SIB zijn. En die zie je beiden in dat screenshot. De onderste is de huidige (hybride) versie. En die is beschikbaar zonder verdere details.

De bovenste is de oude 4G versie (niet hybride) en die wordt hier als niet mogelijk gegeven omdat de snelheid van de vaste verbinding meer dan 2 Mbit is. Het is lastig lezen omdat het screenshot vrij klein is maar er staat letterlijk >=2Mbit. Dus groter dan of gelijk aan 2 Mbit.

Maar zoals gezegd: dat is allemaal niet relevant want dat SIB aanbod kan niet geleverd worden dus het gaat nu om de hybride versie.

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor de aanvulling, Ward. Ik had dat stukje in het screenshot even gemist. 

 

Hallo Erik, 

Nee een monteur is er nog niet geweest. Het maakt ons niet uit wanneer hij/zij komt; er is altijd wel iemand thuis.

Als dat met wat spoed kan, graag. Want één van de kinderen moet online tentamens oefenen deze vakantie. 

Wat betreft het abonnement, het komt er dan toch op neer dat we € 1 extra gaan betalen. Ook al bellen we nauwelijks met buitenland, het zit er nu bij inbegrepen. Maar we wachten eerst de monteur wel af. Als die het naar 5 Mbit kan krijgen, laten we het zo.

We wachten af.

 

Dank voor je reactie, @Wil1498!  Ik heb een monteur ingepland voor de eerste mogelijke datum en tijd. Dat is morgen, 22 oktober, de monteur arriveert tussen 12:00 en 14:00 uur. Ik hoop dat de monteur de huidige verbinding kan verbeteren. 

Ik hoop dat er een verbetering komt

Ik heb ook die snelheid gehad 4,5km wijkverdeelkast

gelukkig nu glasvezel door drukriool 500/500 wat een verademing

Misschien komt u ook nog in aanmerking glasvezel in het buitengebied

@Erik_  dank voor het inplannen van de monteur. Wij zien hem morgen wel verschijnen.

@peter-keetfm er zijn hier verschillende initiatieven om glasvezel aangelegd te krijgen. Maar die zitten allemaal in elkaars vaarwater. KPN doet er nog een schepje bovenop om de grotere dorpen wel van glasvezel te voorzien. En Ziggo is intussen de bestaande kabels in de dorpen aan het upgraden met bijbehorende abonnementverplichtingen. KPN en Ziggo doen verder niets in het buitengebied. En die plaatselijke initiatieven worden op deze manier te duur en haken af. Om gek van te worden.

500/500??? Dan staat een filmpje al gedownload voordat je hem aangeklikt :grinning:. Wij probeerden hier vanavond een filmpje van 17 sec. te downloaden. Duurde 5 minuten. Dan bedenk je je eerst wel of je die echt wel wilt zien. Goed voor het afkicken.

 

Reputatie 7
Badge +30

Hoe is het monteursbezoek verlopen, Wil? Is de internetsnelheid verbeterd?

De monteur is inderdaad volgens afspraak geweest. Hij heeft ons op een andere kabel gezet (tussen het ons verdeelstation en de daarop volgende verdeelkast). Hij kon toen 5 MBit meten met zijn telefoon. Wij komen niet verder dan 3.5  MBit naast het modem, maar we kunnen weer wat. 

Ik vraag me nog wel af wat voor verplichting KPN richting ons heeft qua minimale levering. Kunnen we nu korting op het abonnement krijgen omdat die levering niet waar gemaakt wordt?

Dank voor het inzetten van de monteur en voor nu een goed weekend gewenst.

Reputatie 7
Badge +30

Het is inderdaad ietsje beter, maar nog niet ideaal. Wat verplichtingen betreft, wij geven aan in de bevestiging van de bestelling wat het maximaal haalbare is aan snelheid. Dat is ook de waarde die we in de postcodecheck hebben. Daarvan meen ik dat we 90% zouden moeten halen, bekabeld. En als je daaronder zit, dan gaan we met monteurs aan de gang en dergelijke. Zoals we nu ook gedaan hebben. 3,5 Mbit is een verbetering, maar nog niet ideaal. Korting is in dit geval niet mogelijk. Dit omdat Sneller Internet Buitengebied voor je beschikbaar is, en daarmee kan de snelheid wel gehaald worden. Wel is daarvoor, zoals eerder aangegeven, overstap naar de huidige pakketten noodzakelijk.