Speedtest/Pingtest resultaten komen niet overeen met werkelijkheid.

• 28 april 2015
  • 3 reacties
  • 2570 keer bekeken

Ik heb al lange tijd vast Internet bij KPN, en het loopt niet altijd vlekkeloos,

Ten eerste mijn downloadsnelheid. Speedtest.net en pingtest.com geven mij de volgende resultaten:

http://www.speedtest.net/my-result/4323684527

http://www.bandwidthplace.com/speedtest-results/?res=553fe7930ca507.62424583-32491538&source=copy

Deze geven mij een downloadsnelheid van tussen de 9 en 11 MB. Als ik iets probeer te downloaden, bijv. foto´s, krijg ik maar een downloadsnelheid van 1-2 MB. Hier wil ik graag opheldering over.

Ten tweede wil ik een ander probleem noemen. Ik ben een gamer, en ik speel vaak de game, Counter-Strike: Global Offensive. Vanmiddag had ik een erg grote pingspike (niet de eerste keer dat dit gebeurt!). Normaal gesproken speel ik met een ping van 50-80, maar tijdens zo'n spike schiet die ping gewoon makkelijk naar tussen de 1000 en 2000. Dit houdt ook makkelijk 5 tot 10 seconden aan. Hier wil ik ook opheldering over.

Mvg, 

Fabian van Koppen

3 reacties

Reputatie 7
Hoi Faab, welkom op het forum.

Dat de snelheden tussen die twee Speedtest van elkaar afwijken is logisch, er wordt immers een andere route op Internet afgelegd en dat heeft invloed.

De "meest betrouwbare" test is nog altijd de KPN Speedtest uitgevoerd vanaf een bedraad aangesloten PC.

De snelheden worden weergegeven in Mbps (Megabits per seconde).

Deel dit door 8 tot 10 en je hebt de snelheid in MB/s (Megabytes per seconde).

Nu weet ik niet hoe die snelheid bij het downloaden van die foto's weergegeven wordt, in megabits of in megabytes, maar ik vermoed in megabytes.

Voor het tweede punt hoop ik dat KPN opheldering kan geven, maar houdt er rekening mee dat jouw upload snelheid zeer beperkt is en ookal denkt iedereen dat alleen de download snelheid van invloed is, heeft de upload snelheid wel degelijk een sterke invloed, met name bij grafisch zware spellen.

Hallo wjb, 

Dankje voor je snelle reactie. Ik wist niet dat er een verschil was tussen Megabit en Megabyte, dus dat is al een hele opklaring.

Ten tweede heb ik de vraag of ik extra kan betalen voor een betere uploadsnelheid voor mijn Internet.

Mvg,

Faab

Reputatie 7
Heb je al op deze site gekeken wat er op jouw adres mogelijk is en of er upgrades gepland staan?

Reageer