Beantwoord

Speedtest verschil

  • 22 August 2019
  • 14 reacties
  • 576 keer bekeken

Gisteren installatie gehad van KPN compleet pakket, met een speedtest die uitkwam op 200/200
(ook via de e-mail hierover een monteursbon gekregen)

Nu ging ik gisteren een cd downloaden en was niet zo onder de indruk van de snelheid maar goed (te veel factoren die meespelen) echter bij het vanmiddag een filmpje via whats-app naar mijn vrouw zenden (samen in huis) dacht ik ben echt niet onder de indruk van de snelheid.

Een speedtest gaf aan dat ik maar op 50/50 zat 😮, "langdurig" contact gehad met de KPN wat er nu in resulteert dat er 3 sept. weer een monteur komt.

Maar nu het volgende: tijdens het proberen door de KPN mevrouw zaten we op een gegeven moment op 40/50, nu dacht ik na het telefoon gesprek nog eens testen en kom ik op wat betere snelheden (100) maar nog lang niet aan het gewenste. Maar doe ik nu dezelfde speedtest-app op mijn vrouw's GSM draaien zijn de snelheden de helft van wat ik meet ??? (zelfde toestel etc.)

Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door LegoEdwin 4 September 2019, 21:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Waarschijnlijk omdat je een v10a hebt. Dat is een ding vol met bugs. Tevens heeft bij dit ding het 5 GHz netwerk dezelfde naam als het 2.4 GHz netwerk. Zodoende weet je niet of je telefoon nou verbonden is met 5 GHz of met 2.4 GHz, deze laatste is langzamer. Daar zal je niet snel 200 mb op trekken 😉 normaliter kun je via een KPN service tool het 5 GHz netwerk een andere naam geven, zodat je wel nadrukkelijk kan verbinden met het 5 GHz netwerk. Maar die tool werkt momenteel niet. Gaat lekker hé? 😜
Bedankt voor je reactie,
op de modem zie ik alleen Experia Box v10 staan, weet niet of het dan een andere is als u bedoelt.

Maar kom van UPC, dus ben wel wat gewend 😉
Badge +19
De V10 is het beste modem ooit! Maar hebben we het hier over bekabeld of via wifi? Wat is de snelheid bekabeld?
Dat weet ik niet, maar de gemeten snelheid was v/d week via de Wifi door de monteur.

Ik wacht maar even af, 3 sept. komt er een monteur en voor die tijd zijn we op vakantie
Badge +19
Misschien heeft hij dat via 5 GHz voor elkaar gekregen en heeft hij bijna op het modem gezeten maar via 2.4 GHz is het bijna onmogelijk om een flinke snelheid te halen zonder extra " Wi-Fi versterkers ".
Nee, de snelheid is in verschillende ruimtes gemeten met mij erbij, ik heb het ook gemeten op mijn GSM en pc.
Waarschijnlijk omdat je een v10a hebt. Dat is een ding vol met bugs. Tevens heeft bij dit ding het 5 GHz netwerk dezelfde naam als het 2.4 GHz netwerk. Zodoende weet je niet of je telefoon nou verbonden is met 5 GHz of met 2.4 GHz, deze laatste is langzamer. Daar zal je niet snel 200 mb op trekken 😉 normaliter kun je via een KPN service tool het 5 GHz netwerk een andere naam geven, zodat je wel nadrukkelijk kan verbinden met het 5 GHz netwerk. Maar die tool werkt momenteel niet. Gaat lekker hé? 😜

je kunt ook gewoon in loggen in de v10 door 192.168.2.254 in te tikken in je browser
daar kun je bij de 2.4GHz en de 5GHz een naam geven bijvoorbeeld mijnhuis-2.4GHz en mijnhuis-5GHz
en je eigen wachtwoord maken is makkelijker dan de rare code wat kpn gebruikt
om deze 2 te scheiden is het makkelijker om tests via de wifi uit te voeren
maar stap 1 is echt bekabeld met een snelle pc/laptop en netwerkkaart 10/100 kaart ga je ook geen 200 halen stel bij speedtest de server op bijvoorbeeld Adam in en zet deze vast
anders ga je verschillende speedtest servers pakken en is een test niet juist
Hoi @LegoEdwin . Ik lees dat je op vakantie gaat en dat er daarna een afspraak met een monteur is gemaakt. Dan heeft het nu niet zoveel nut dat ik mij er mee bemoei. Laten we dat even afwachten. Uiteraard help ik je graag verder, als dat nodig is. 🙂
Sorry hoor maar niet echt het andwoord
Monteur is gisteren geweest, heeft nog even een andere modem geplaatst (V10a) maar dat gaf geen verschil.
De hoofdoorzaak is dat onze apparatuur niet "geschikt" is voor het 5 GHz signaal.

Dus signaal is goed, maar de laptop en gsm wat "achterhaalt"
Hoi Edwin. Dank voor je update. Jammer maar dan is het in ieder geval duidelijk. Mocht je in de toekomst andere vragen hebben, weet je ons te vinden.
Monteur is gisteren geweest, heeft nog even een andere modem geplaatst (V10a) maar dat gaf geen verschil.
De hoofdoorzaak is dat onze apparatuur niet "geschikt" is voor het 5 GHz signaal.

Dus signaal is goed, maar de laptop en gsm wat "achterhaalt"


dat is wel heel achterhaald
maar ik haal op de 2.4 met mijn huawei p20 pro 130mbit
maar dan via een eigen router
De V10 is het beste modem ooit! Maar hebben we het hier over bekabeld of via wifi? Wat is de snelheid bekabeld?

Dat weet ik niet, maar de gemeten snelheid was v/d week via de Wifi door de monteur.

De eerste stap is toch om bekabeld te meten ?
als de hardware zo verouderd is dat er geen 5GHz wifi heeft
is de kans ook dat de netwerkkaart nog 10/100 is en heeft bekabeld meten geen enkel zin