Beantwoord

speedtest verschillen tussen ios, android en windows

  • 13 October 2019
  • 2 reacties
  • 1186 keer bekeken

zojuist heb ik meerdere speedtesten gedaan via ookla speedtest.net.
bij iOS (iPhone) krijg ik de beste resultaten (122Mbps down en 195 Mbps up)
maar als ik dit via een Android telefoon doe via dezelfde speedtest die naar dezelfde server gaat is de verbinding veel trager (39,7 down en 24,8 up)
via een Windows 10 pc krijg ik weer andere resultaten (55,43 down en 46,01 up)
weet iemand hoe dit komt?
de apparaten liggen naast elkaar wanneer ik de speedtest doe.
ik heb ook met meerdere iPhones en Android telefoons dit zelfde resultaat behaald.
android blijft gewoon langzamer..
icon

Beste antwoord door wjb 13 October 2019, 13:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Als de iPhone verbonden is via 5GHz en de Android telefoon en Windows PC via 2.4GHz, dan is dat verschil zeer eenvoudig te verklaren.
Zorg dat de Android telefoon en Windows PC ook via 5GHz verbonden zijn om een goed vergelijk te kunnen maken. Zorg ook dat bluetooth uit staat op de Android telefoon.
Ik vind je download op de iPhone nog wel wat laag. Kies binnen de Speedtest app voor de server van RoutIT BV in Ede. Heb je dan een hogere download?

Onderstaand een screenshot van het resultaat van een speedtest naar de server van RoutIT BV in Ede vanaf mijn OnePlus 5T (Android) via mijn 200Mbps glasvezelaansluiting.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Gijs, welkom op het forum! Ik verwacht dat wjb hier de spijker op de kop slaat. Heb je ook meer consequente resultaten als je zijn tips opvolgt?