Beantwoord

speedtouch 510 vervangen aub

  • 10 September 2019
  • 8 reacties
  • 214 keer bekeken

hallo,
ik heb een speedtouch 510 adsl modem, volgens mij al sinds 2014/2015! Nooit problemen gehad maar nu werkt hij sinds kort niet meer. Heb eea op jullie forum hierover gelezen en zou hem dan ook graag door jullie laten vervangen. Is dat idd mogelijk en hoe gaat dat in zijn werk?
met vriendelijke groet, Ton
icon

Beste antwoord door Joran 17 October 2019, 18:15

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Wow, dat ze nog bestaan.
De snelste manier om een nieuwe Experia Box te krijgen is even bellen met klantenservice op 0800-0402 (24x7).
Als je vanavond nog even belt zou het zo maar kunnen dat je morgen of anders uiterlijk donderdag al een nieuwe hebt.
Wow, dat ze nog bestaan.
De snelste manier om een nieuwe Experia Box te krijgen is even bellen met klantenservice op 0800-0402 (24x7).
Als je vanavond nog even belt zou het zo maar kunnen dat je morgen of anders uiterlijk donderdag al een nieuwe hebt.

haha, en hij deed het tot voor kort prima.
ik bel ze morgen even op, dank voor de tip.
Reputatie 7
Badge +30
Hey Anton, welkom op het forum! Dat is inderdaad een oudje en een die zeker vervangen moet worden. Is het gelukt om dit via de telefoon te regelen? Anders helpen we je hier ook graag. Vul in dat geval je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt.
Hey Anton, welkom op het forum! Dat is inderdaad een oudje en een die zeker vervangen moet worden. Is het gelukt om dit via de telefoon te regelen? Anders helpen we je hier ook graag. Vul in dat geval je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt.

ha Erik,
heb mijn profiel ingevuld en/maar zojuist ook gesproken met een dame van de klantenservice. De modem gaat omgeruild worden voor een andere/nieuwer type, daarna even verder kijken of het allemaal weer werkt. Dank voor je reactie, groeten, Ton
ps ik zie dat ik een typefout heb gemaakt, ik heb deze modem als sinds 2004/2005 (niet 2014/2015..) dus die heeft zo'n 14 a 15 jaar gewerkt..!
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Anton, ik neem het even over van Erik omdat hij met vakantie is. De Speedtouch 510 is bijna niet stuk te krijgen, 15 jaar is echt heel lang voor een modem.

Hoewel dat goed is om te zien verbaast het me wel een beetje dat het modem niet eerder is vervangen. Je hebt nu een verbinding op ADSL2+, wat een maximumsnelheid heeft van 24Mb/s. Op jouw adres is inmiddels VVDSL beschikbaar, dat is een paar technologieën verder dan ADSL. De snelheid kan met deze techniek omhoog naar ruim 100Mb/s, zonder dat er aan jouw abonnement iets hoeft te veranderen. Omdat je het Instap abonnement hebt blijft de maximumsnelheid 50Mb/s. Alsnog sneller dan je tot nu toe hebt gehaald.

Ik stel voor, als je dat wil uiteraard, dat ik een omzetting in gang zet nadat je de nieuwe Experia Box in huis hebt. Dit is om te voorkomen dat je nogmaals een nieuwe Experia Box krijgt opgestuurd. Het duurt vervolgens ongeveer 2 weken voor de nieuwe verbinding klaar is. Jij hoeft daar verder niets voor te doen en er verandert niets in het abonnement of de prijs.
Reputatie 7
Badge +28

Om dit ook nog even publiekelijk af te ronden: De Experia Box is vervangen. De verbinding is niet omgezet naar VVDSL omdat er nog een PSTN lijn aanwezig is op dezelfde lijn. Zonder een abonnementswijziging was het niet mogelijk het telefoonnummer mee te nemen. Na de verschillende opties te hebben besproken hebben we besloten het zo te laten. 

Reputatie 7

Dan rijst bij mij de vraag wat de beweegredenen zijn geweest om het zo te laten.

Is dat het kostenplaatje, zegt de leverancier van een alarminstallatie dat daar een PSTN lijn voor vereist is, etc, etc.

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het gunstiger is om naast een Internet abonnement een los PSTN abonnement te hebben. En als het werkelijk vanwege een alarminstallatie is, dan speelt onwetendheid waarschijnlijk een grote rol en die onwetendheid leidt dan weer tot maandelijkse kosten die vast en zeker een stuk lager kunnen.

Beste WJB,

ik heb je even een prive berichtje gestuurd, is toch net weer wat anders dan jouw punt over een alarminstallatie. 

Ben overigens hierbij prima geholpen door Joran/Webcare, alle hulde daarvoor!

met vriendelijke groet, 

Reageer