Beantwoord

Speedtouch 546 modem doet vreemd

• 9 juli 2012
  • 2 reacties
  • 9464 keer bekeken

Sinds ongeveer 7 jaar ben ik klant bij KPN. Ik heb een adsl abonnement en een Speedtouch 546 modem. Al maandenlang heb ik een verschrikkelijk irritant probleem. Als ik weg ga of ga slapen zet ik alle electra dus ook het modem uit. Dit heb ik altijd zo gedaan. Sinds enkele maanden geleden wil het modem niet meer opstarten nadat hij een tijdje heeft uitgestaan. Ik ben soms 4 uur bezig om online te komen. Het begint met het eerste lampje, dat rood blijft. Dan zet ik hem een tijdje uit en weer terug aan. Dan knipperen de eerste 2 lampjes vaak rood en geel. Na weer uitzetten is het eerste lampje bij het terug aanzetten weer rood. Na een tijdje weer uit te hebben gestaan gaat het eerste lampje (als ik mazzel heb) geel branden. Dan weer rood. Dit blijft een tijdje zo doorgaan. Dan gaan ook de tweede en derde lampjes geel knipperen, springt het eerste lampje weer op rood, ook dat blijft zo doorgaan. Een hele tijd verder branden alle 4 de lampjes en kan ik op internet maar ook dan springt hij regelmatig terug op rood. De probleemoplosser van mijn pc geeft aan dat er geen ethernetkabel is aangesloten (een netwerkkabel is niet op de juiste manier aangesloten of is mogelijk beschadigd) terwijl alle kabels erin zitten en wel 10 keer gecheckt zijn of ze er wel goed inzitten. De cdrom van kpn gaf een foutmelding dat mijn besturingssysteem niet voldoet aan de minimum vereisten voor adsl terwijl ik windows 7 heb. Ook krijg ik tijdens Skypegesprekken telkens een melding dat mijn internetverbinding erg traag is.

Natuurlijk heb ik hierover gebeld met KPN. De eerste keer werd me gevraagd de modem te resetten. Het leek erop alsof het probleem daar mee opgelost was, totdat hij weer een tijdje had uitgestaan. De tweede keer vertelde een medewerker dat het niet normaal was om je modem uit te zetten en het daar wel eens aan zou kunnen liggen. Terwijl ik het al die jaren zo heb gedaan. Heb navraag bij vrienden gedaan, die zeiden dat ze hem ook gewoon uitzetten als ze weg gaan of iets dergelijks. De medewerker reageerde sowieso een beetje vreemd en na me in de wacht te hebben gezet zei hij dat ik maar een monteur moest laten komen a 15 euro per kwartier. Het is aannemelijk dat een monteur wel even bezig is en dat geld heb ik gewoonweg niet. Hopelijk is er hier iemand die het probleem herkent en me op weg kan helpen na al die maanden ellende...

Persoonlijk heb ik het idee dat het ouderdom is en de modem toe is aan vervanging want het probleem is zomaar ineens uit het niets ontstaan terwijl ik al die jaren nooit problemen ermee heb gehad.

icon

Beste antwoord door Jeroen_ 10 juli 2012, 11:56

Beste daantje610,

Een rood powerlampje wijst vaak op een defect modem. Graag wil ik voor u uitzoeken wat de beste oplossing is. Kunt u daarvoor een privébericht sturen met uw postcode, huisnummer en telefoonnummer? Dan pak ik het voor u op.

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Ik moet de KPN helpdeskmedewerker gelijk geven, je modem elke keer aan en uit zetten is niet gebruikelijk, ik zou je ook willen adviseren dit niet meer te doen.

Dat je modem er lang over doet zou daarmee kunnen samenhangen. Ik zou informeren wat de mogelijkheden zijn voor vervanging van het modem.

Reputatie 5
Badge +7
Beste daantje610,

Een rood powerlampje wijst vaak op een defect modem. Graag wil ik voor u uitzoeken wat de beste oplossing is. Kunt u daarvoor een privébericht sturen met uw postcode, huisnummer en telefoonnummer? Dan pak ik het voor u op.

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Reageer