Speedtouch 780 - 2problemen verbinden/mogelijkheden

• 11 november 2011
  • 2 reacties
  • 3393 keer bekeken

Hoi, heb al geruime tijd een thomson speedtouch 780, internet+bellen.

2 problemen

probleem 1.

Mijn Nokia E72 kan geen verbinding krijgen met de router. Andere telefoons wel, en de Nokia kan wel verbinding maken op een andere router. Reeds contact gehad met Nokia en KPN. Maar zonder oplossing. Dus moet internetten via abonnement van mijn telefoon.

probleem 2.

Wake On Lan werkt niet op de Speestouch 780, portforwarding staat aan. Maar om het werkend te krijgen moet de pc een 'static' IP-adres hebben. Zo ook ingesteld in pc. (vast-ip)Echter in de router blijft dynamic staan. Heel wat forums bezocht, de ARP-tabel zou aangepast moeten worden ??, kan alleen als ik een wachtwoord heb van de router

Is er een oplossing voor bovenstaande problemen ? Of kan ik evt. een nieuwe modem/router vragen aan KPN ? Waar mijn nokia E72 wel op werkt, en waar Wake On Lan (static ip adres) wel op werkt.

mvg

Henri

2 reacties

Beste HvanSchijndel,

ik heb  precies hetzelfde verbindingsprobleem tussen mijn Nokia (5530 XpressMusic) en Speedtouch WL780. Hier is geen oplossing voor. De enige mogelijkheid is om de router om te ruilen, of dat kan weet ik niet precies, dat zou ik ook graag willen weten, maar uit verschillende fora leidt ik die mogelijkheid wel af, zoals in dit topic.

Mvgr,.

B. Weijst

Reputatie 3
Badge +6
Beste HvanSchijndel en bertus_milheeze,

Kunnen jullie mij via een privébericht uw postcode + huisnummer, klantnummer en contact telefoonnummer toesturen!

Met vriendelijke groet,

Daan Popken

Reageer