Speedtouch 780 en KPN smart 300

• 11 februari 2014
  • 13 reacties
  • 3072 keer bekeken

Heb nu een week mijn smart 300 KPN en op de zaak hebben we KPN internet met een Speedtouch ST300 modem maar die geeft telkens geen IP adres als ik met de telefoon WIFI verbinding wil maken. Als ik het modem opnieuw start soms weer wel.

Thuis heb ik een Fritzbox van XS4all staan en als ik thuis ben heeft de telefoon direct verbinding. En omdat ik op de zaak al een keer goede verbinding heb gehad moet het wachtwoord goed zijn.

Heb naar de software van het modem gekeken maar zover ik heb controleren is deze ook up to date.

Heeft u enig idee wat ik hieraan kan verbeteren?

13 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Beste Lipado-mobiel,

Welkom op het forum van KPN!

Vervelend dat het niet lukt om een goede Wifi verbinding te maken op de zaak. Zijn er andere apparaten die op dat moment nog wel een goede verbinding houden?

Het eerste wat je zou kunnen proberen is om de draadloze frequentie van de Speedtouch 780 te wijzigen naar een ander kanaal. Mijn advies is om de kanalen 3,4,8 of 9 te proberen. De instructies hiervoor vind je op onze website: Internet: Hoe verander ik mijn draadloze netwerk kanaal?

Laat je mij weten of dit is gelukt?

Met vriendelijke groet,
Tim

Goede middag,

Normaal werken we met vaste kabel verbindingen. Maar met de laptop is het het zelfde probleem dat je geen IP adres ontvang.

We zullen eerst is even kijken wanneer we het kanaal van automatisch op vast zetten. Op dit moment helpt het. Even een paar keer proberen.

Met vriendelijke groet,

René

Reputatie 5
Badge +11
Hallo René,

Ik hoor graag van je wat de bevindingen op lange termijn zijn. Als het niet goed gaat, kunnen we er eventueel altijd voor kiezen om je modem om te ruilen voor een nieuwer model.

Met vriendelijke groet,
Tim

Goede middag,

Het vast zetten op een kanaal heeft een dag gewerkt maar nu krijg ik de melding op de telefoon "slechte internetverbinding vermeden" en op de computers met netwerkkabel heb ik prima internet verkeer niets mis mee. Het probleem blijft toch op de wifi verbinding.

Heeft u nog mogelijk een andere tip dan kanaal wisselen?

Reputatie 5
Badge +11
Hoi René,

Dit betreft meer een algemeen Android probleem. Bij de geadvanceerde instellingen voor Wifi kun je de optie vinden "slechte verbindingen vermijden". Als je deze optie uitzet, dan zal het toestel waarschijnlijk geen problemen meer geven wanneer je even buiten bereik van Wifi bent geweest! :D

Ik hoor graag van je of je deze optie hebt kunnen vinden!

Met vriendelijke groet,
Tim

Reputatie 5
Badge +11
PS. De Wifi instellingen in de Smart 300 bedoel ik :-)

Goede morgen,

Helaas kan ik het niet vinden wat ik op de telefoon moet veranderen.

Maar als ik naar WIFI netwerken ga en ik het netwerk selecteer geeft de telefoon aan dat het WIFI netwerk goed/redelijk is afhankelijk waar ik sta en dan kan ik verbinden aanklikken. Dan komt onder het WIFI netwerk IP-adres ophalen staan en dan ververst het scherm een paar keer. Vervolgens komt de melding "slechte internetverbinding vermeden"

Hoor graag van u waar ik de instucties voor op de telefoon kan vinden. Heb hier op de site van KPN gezocht met o.a. http://www.kpn.com/prive/mobiel/toestel-en-abonnement/service/hulp-bij-gebruik-toestel/toestelhulp.htm#/kpn/smart-300/wifi maar daar kan ik niets over geavanceerde instelling vinden. Heb nog wel WIFI directe verbinding in en uitgeschakeld maar dat meekt geen verschil.

Reputatie 4
Badge +1
Hoor graag van u waar ik de instucties voor op de telefoon kan vinden.

heb je al in de handleiding van het toestel gekeken??

Goede middag,

Die laatste opmerking **bleep** ik niet van u als bedrijf. Ik geef in mijn voorgaand bericht precies aan waar ik gekeken heb van de handleiding van het type toestel wat ik notabene bij u als KPN heb gekocht. Het is internetaansluiting van KPN. Dan mag je best wel beleefd blijven naar mijn mening.

Ik sta open voor iedere suggestie. Alleen vind ik het vreemd dat bij een XS4ALL aansluiting met een FritzBox het met deze telefoon perfect werkt en met uw SpeedTouch modem het ineens aan de telefoon ligt.

Daarnaast is de telefoon van uw eigen merk dus moet u dit toestel tot in detail te weten uitleggen hoe iedere functie werkt. En dan is het echt niet zeuren als ik beleeft vraagt waar je dit kan vinden. Als je in google KPH smart 300 slechte internetverbinding vermeden intoest komt er geen enkel goed antwoord naar boven. Als dit dan een algemeen Android telefoonprobleem zou zijn moeten hier toch resultaten op zijn te vinden.

U krijgt nog één kans om dit beleefd op te lossen en anders ga ik deze discussie een andere wending geven, die op minder vrijblijvend wijze te werk zullen gaan.

Reputatie 5
Badge +11
Hallo Lipado-mobiel,

Zoals je ziet is het bericht van --lawd-- niet van mij en ook niet van een KPN medewerker. Hetgeen waar je je boos over maakt staat bij hem in zijn handtekening en is niet eens persoonlijk bedoeld. Jammer dat zich deze verwarring bij je heeft opgedaan. Ik zal beleefd blijven, ook met een laatste kans. ;)

Dat dit probleem zich ineens voordoet kan ik mogelijk verklaren. Deze optie van Android is in een laatste update verschenen, zodoende heb je er voorheen nooit last van gehad.

Wanneer je de Wifi netwerken voor je hebt, dan kun je met de optie knop een klein menu openen. Zie de eerste schermafbeelding. Dit menu krijg je open met de rechterknop. Vervolgens kies je voor Geavanceerd. De geadvanceerde Wifi instellingen zie je ook in de tweede schermafbeelding. Daar vind je ook de optie "Slechte verbindingen vermijden" terug.

Screenshot Android

Als je er niet uit komt, dan kun je het beste op google zoeken op Android en niet de Smart 300, dit aangezien het een redelijk zeldzaam toestel betreft.

Hopelijk heb ik je hiermee kunnen helpen!

Met vriendelijke groet,
Tim

Reputatie 4
Badge +1
Het was zowiezo niet de bedoeling om je voor het hoofd te stoten, sorry als dat gebeurd is.

Ik bedoelde het niet verkeerd, maar over het algemeen staat er in de handleiding waar je welke instellingen kan vinden.
Helaas komt het tegenwoordig vaak voor dat er vergeten word, dat er uberhaupt bij ieder apparaat een handleiding zit.

Ik probeerde je alleen te helpen zodat je niet op een antwoord hoefde te wachten, en de mogelijk had alles eerder uit te proberen waardoor je probleem hopelijk was opgelost!
Dat is zowiezo de reden dat we als community reageren 😉
Goede middag,

Klantenservice zakelijk gebeld omdat ik in het menu waarvan u de afbeelding van stuurde de optie om dit uit te schakelen bij dit toestel niet stond. De klantenservice wil het nu oplossen door gebruik te maken van een nieuw modem.

Ik heb het volste vertrouwen in dat het hiermee wordt opgelost.

Met vriendelijke groet,

Reputatie 5
Badge +11
Hallo René,

Een nieuw modem is een prima poging voor een oplossing. Fijn om te lezen dat je dit hebt geregeld via de klantenservice. Ik hoor natuurlijk graag van je wat je bevinden zijn met het nieuwe modem!

Met vriendelijke groet,
Tim

Reageer