Beantwoord

Speedtouch 780WL defect

  • 6 January 2019
  • 4 reacties
  • 112 keer bekeken

Badge
Sinds zaterdag werkt bij mijn moeder de internet/telefoonverbinding niet meer. Ik heb het modem (speedtouch 780WL) al geprobeerd te resetten (10-30 seconden resetknop achter het gaatje indrukken, ook diverse keren de 30-30-30 methode geprobeerd), zonder resultaat.
Alle stekkertjes een paar keer los en vast geklikt, kabels gecontroleerd, alles 10 min spanningsloos laten, alles zonder resultaat.

De symptomen zijn:
  • Soms brand alleen de Power LED (rood/oranje)
  • Soms brand alleen de Power LED en knippert ethernet LED er naast (er is niets op de vier ethernet LAN aansluitingen aangesloten aangezien ze geen pc oid heeft)
  • Soms zijn alle LEDs aan de voorzijde uit terwijl de 4 LAN-LEDs aan de achterzijde BLIJVEN branden.
  • Soms brand alleen de internet-LED en is de rest (dus ook de power LED) UIT.
Op geen enkel moment werkt de telefoonverbinding.
Op geen enkel moment is er verbinding via WIFI te maken. Er wordt ook helemaal GEEN SSID uitgezonden, ook niet na alle reset/power off-on pogingen.

Alles duidt er op dat het modem/psu defect is. Hoe gaat dit opgelost worden? Kunnen jullie een nieuw modem opsturen?

BvD,
Paul
icon

Beste antwoord door Bart_ 7 January 2019, 10:46

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Bel klantenservice op 0800-0402 (24x7) en je hebt dinsdag een nieuwe.
Reputatie 7
Badge +20
Dag Paul dJ. We gaan het modem inderdaad voor je vervangen. Heb je al contact gehad met de klantenservice? Als je de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en het klantnummer in je KPN Forum profiel vermeldt kan ik het ook doen, mocht het nog nodig zijn. Ik hoor het graag.
Badge
Dag Paul dJ. We gaan het modem inderdaad voor je vervangen. Heb je al contact gehad met de klantenservice? Als je de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en het klantnummer in je KPN Forum profiel vermeldt kan ik het ook doen, mocht het nog nodig zijn. Ik hoor het graag.

Dag Bart,

Bedankt voor je reactie. Ik heb haar gegevens ingevuld op "mijn profiel". Kan je het modem dan omruilen voor een nieuwe? Bij voorbaat dank.

Paul
Reputatie 7
Badge +20
Dag Paul. Ik heb het in orde gemaakt. De details over de omruil staan in het privébericht dat ik je stuurde.

Reageer