Beantwoord

Splitsen SSID 2.4Ghz en 5Ghz in de V10a

  • 25 October 2018
  • 108 reacties
  • 20200 keer bekeken

Beste KPN
Ik kan de optie niet meer vinden om het 5Ghz netwerk een andere naam te geven dan mijn 2.4 Ghz netwerk. Dit is echter niet handig want nu kan ik op de telefoon niet zien of ik de 2.4Ghz of de5 Ghz wifi verbinding heb.

Alvast Bedankt,
Max

Bestaat de

ze optie binnen de experiabox v10a?
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 13 July 2020, 11:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

108 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dus de super wifi kan ik in de boom hangen niets meer aan zeker

Nou ja... ik heb ook nog 2 SuperWiFi's en 2 Experia WiFi's in gebruik, die doen het ook gewoon hoor. :smile:

Mn foon raakt soms wel verdwaald in de WiFi netwerken, maar verder werkt het heel aardig :sunglasses:

Bedankt allemaal voor de info, heb van armoe maar de TP-Link Omada EAP245 besteld.

Jammer KPN 

Met de geïnstalleerde  TP-Link Omada EAP245 werkt alles op volle snelheid en 2.4 en 5 ghz kunnen splitsen

Jammer KPN het kostte mij wel € 99

Kan de superwifi wel terugsturen heb ik niets meer aan

Gebeld met KPN om de superwifi terug te sturen.

Heb nu een uitstekende access point

Ze doen er niets aan, net 1 week Kpn een geen oplossing, want de superwifi is van mij.

Dus gevraagd om ze maar te verkopen, dat vonden ze wel een goed idee

 

Dus bij deze tekoop 2 SuperWifi punten

Zet ze ook op marktplaats

Reputatie 7
Badge +24

Gebeld met KPN om de superwifi terug te sturen.

Heb nu een uitstekende access point

Ze doen er niets aan, net 1 week Kpn een geen oplossing, want de superwifi is van mij.

Dus gevraagd om ze maar te verkopen, dat vonden ze wel een goed idee

 

Dus bij deze tekoop 2 SuperWifi punten

Zet ze ook op marktplaats

U had ze gekregen als welkomstgeschenk? Want als je ze koopt, dan kun je ze binnen 14 dagen terug sturen volgens mij...

Maar  krijg dat niet voor elkaar , ze doen daar moeilijk over. Hoe zorg je dat de klant blijft

Gebeld met KPN om de superwifi terug te sturen.

Heb nu een uitstekende access point

Ze doen er niets aan, net 1 week Kpn een geen oplossing, want de superwifi is van mij.

Dus gevraagd om ze maar te verkopen, dat vonden ze wel een goed idee

 

Dus bij deze tekoop 1SuperWifi punt

Zet ze ook op marktplaats

U had ze gekregen als welkomstgeschenk? Want als je ze koopt, dan kun je ze binnen 14 dagen terug sturen volgens mij...

 

De superwifi is verkocht

Beste KPN
Ik kan de optie niet meer vinden om het 5Ghz netwerk een andere naam te geven dan mijn 2.4 Ghz netwerk. Dit is echter niet handig want nu kan ik op de telefoon niet zien of ik de 2.4Ghz of de5 Ghz wifi verbinding heb.

Alvast Bedankt,
Max

Bestaat de

a4cfd40d-7832-41a0-868b-cf35bc53f219.png

ze optie binnen de experiabox v10a?

Door dit gedoe kan ik mijn Arlo deurbel (werkt alleen op 2.4 GHz) niet meer gebruiken!!

Dit is toch geen service van KPN. Wat te doen?

Badge +19

Het ligt niet alleen aan kpn. Veel apparaten kunne namelijk hier wel mee omgaan. Beetje kort door de bocht. U kunt twee dingen doen. Wachten op de update die dit weer mogelijk gaat maken(wordt aan gewerkt) of een wifipunt plaatsen die alleen 2.4ghz band heeft of waar je wel kunt splitsen. Veel mensen hebben zoiets nog wel in huis en anders koop je er één voor ca € 30,00

Reputatie 1

 @DoornM Welke versie van de experiabox heb je? 

Bij mijn variant (V10) heb ik de Bandsteering uitgezet; en nadien kon ik onder geavanceerd de wifi splitsen. Ben hier nog steeds blij mee :-)

 

Dit is toch geen service van KPN. Wat te doen?

Hallo @DoornM , een eigen eenvoudig accesspoint kopen waarbij de 2 banden wèl te splitsen zijn en die aan het modem hangen.

Succes.

 

Dank maar geen idee hoe ik dat moet aanpakken. Graag suggesties. 

Heb overigens de Experia V10A

Badge +19

@JanD Heb jij nog een goeie tip voor TS qua accesspoint?

Hallo @DoornM en @Joep1965 , gewoon even ‘googelen’ met als steekwoord ‘access point’ levert vaak verrassend goede resultaten op.

Een eenvoudige 2,4 accesspoint is al voldoende. Zie bijvoorbeeld onderstaande link:

https://www.bol.com/nl/nl/l/access-points-single-band/8493/4274719250/?sort=price0&rating=all

Succes.

 

Dank!!

Is hier ondertussen al actie op ondernomen? Heb diverse (smart) apparaten welke niet goed omgaan met de eigen keuze tussen 2.4 en 5ghz. Het lijkt geen bewuste keuze van KPN, maar ik kan me de reden niet indenken waarom je deze keuze niet aan de gebruiker/klant over laat.

Reputatie 7
Badge +30

Het is zeker een bewuste keuze, @sjuulh. De V10A draait inmiddels mee in ons mesh netwerk. Om die zo optimaal mogelijk te laten werken is het kunnen splitsen uitgezet. Dit zal ook zo blijven. Wel zal in de komende update van de V10A de optie Extrawifi komen. Dit is een tweede wifinetwerk die je naar eigen keuze kunt inrichten. Je kunt deze wel splitsen in 2,4 en 5GHz, of je kunt een van die beide frequenties uitzetten. Wanneer deze update precies komt is nog niet bekend, maar zal niet heel lang meer duren. Houd voor info dit topic in de gaten. 

Goededag,

Ik heb een stofzuigrobot van Narwal, deze stofzuigrobot ondersteund alleen 2.4Ghz en geen 5Ghz of ook maar een combinatie daarvan.
De stofzuigrobot kan dus ook niet verbinden met het netwerk, dat betekend dat het neer komt op een weggegooide duizend euro.

Helemaal omdat de optie om een apart 2.4Ghz WIFI netwerk aan te maken bij de nieuwe update is weggehaald. 
Wie heeft hier een optie voor? De klanteservice weet geen raad vanwege gebrek aan kennis en stuurt je daarom naar dit forum. 

Voor mijn idee is er momenteel namelijk geen andere optie dan switchen naar een betere netwerk provider.

Hallo @Jan Willem de Jager , in jouw geval adviseer ik een eenvoudig 2.4-band accesspoint te kopen waarop je de stofzuiger aan kunt sluiten.

Dat is tientjeswerk, zoals onderstaande bijvoorbeeld:

https://www.allekabels.nl/access-point/7123/3424592/draadloze-router-n300-24-ghz-10100-mbit-10-gigabit-zwart.html

 

Reputatie 7
Badge +24

@Jan Willem de Jager u heeft ook een v10a?

Correct ja.

Hallo @Jan Willem de Jager , in jouw geval adviseer ik een eenvoudig 2.4-band accesspoint te kopen waarop je de stofzuiger aan kunt sluiten.

Dat is tientjeswerk, zoals onderstaande bijvoorbeeld:

https://www.allekabels.nl/access-point/7123/3424592/draadloze-router-n300-24-ghz-10100-mbit-10-gigabit-zwart.html

 

Hallo Jan, 

Bedankt voor je antwoord.

Kun je iets meer uitleg geven over het product?
Hoe gaat dat in zijn werk? Is het zeker dat dat de oplossing is?

Groet, Jan WillemÂ