Beantwoord

Splitsen SSID 2.4Ghz en 5Ghz in de V10a

  • 25 October 2018
  • 108 reacties
  • 20208 keer bekeken

Beste KPN
Ik kan de optie niet meer vinden om het 5Ghz netwerk een andere naam te geven dan mijn 2.4 Ghz netwerk. Dit is echter niet handig want nu kan ik op de telefoon niet zien of ik de 2.4Ghz of de5 Ghz wifi verbinding heb.

Alvast Bedankt,
Max

Bestaat de

ze optie binnen de experiabox v10a?
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 13 July 2020, 11:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

108 reacties

Hallo @Jan Willem de Jager , een access-point sluit je met een kabel aan op je bestaande modem/router en zendt dan een 2.4 en/of 5.0 draadloos wifisignaal uit, afhankelijk van de mogelijkheden van het accesspoint, hierna te noemen AP. Bij de V10a zijn de 2 banden niet (meer) te scheiden, zodat sommige apparatuur, zoals jouw stofzuiger, de weg kwijt raakt bij het verbinden. Bij de AP kun je zowel de 2.4- als de 5.0-band een eigen naam geven, zodat jouw stofzuiger de 2,4-band altijd moet kunnen vinden.

Je geeft de 2.4-band bijvoorbeeld de naam AP24 en de 5.0-band de naam AP50.

Als jouw stofzuiger dan verbinding zoekt moet hij AP24 kunnen vinden en daarmee verbinden.

Wil je een bijdetijds AP, neem dan de Gigabit-versie met dual-band, de 2.4- en de 5.0-band.

Succes.

 

Hallo @Jan Willem de Jager , een access-point sluit je met een kabel aan op je bestaande modem/router en zendt dan een 2.4 en/of 5.0 draadloos wifisignaal uit, afhankelijk van de mogelijkheden van het accesspoint, hierna te noemen AP. Bij de V10a zijn de 2 banden niet (meer) te scheiden, zodat sommige apparatuur, zoals jouw stofzuiger, de weg kwijt raakt bij het verbinden. Bij de AP kun je zowel de 2.4- als de 5.0-band een eigen naam geven, zodat jouw stofzuiger de 2,4-band altijd moet kunnen vinden.

Je geeft de 2.4-band bijvoorbeeld de naam AP24 en de 5.0-band de naam AP50.

Als jouw stofzuiger dan verbinding zoekt moet hij AP24 kunnen vinden en daarmee verbinden.

Wil je een bijdetijds AP, neem dan de Gigabit-versie met dual-band, de 2.4- en de 5.0-band.

Succes.

 

Beste @JanD,

Dank opnieuw voor je snelle reactie.

Klinkt goed, even voor de duidelijkheid. 
Het zorgt ervoor dat je simpelweg een extra wifi netwerk kunt aanmaken, niet dat de huidige daarvan worden beinvloed? 

Ik heb even rond gekeken voor een acces point, zal de onderstaande voldoen aan wat ik nodig heb?
https://www.bol.com/nl/nl/p/tp-link-tl-wa801nd/1003004011473204/?bltgh=nn6KWL3KhTwqbioQ-aRKDg.2_24.25.ProductImage

Zie graag je reactie tegemoet!

Met vriendelijke groet,
Jan Willem

 

Hallo @Jan Willem de Jager , ik zou dit model niet meer kopen, firmware 5 jaar geleden voor het laatst bijgewerkt, heeft geen dual band, geen Gigabitpoorten, geef liever iets meer geld uit voor een toekomstbestendig model.

Het hoeft geen invloed te hebben op je huidige wifi, mis je de kanalenkiezers op AUTO laat staan, dan zoeken en vinden de beide apparaten steeds het meest optimale kanaal.

Je kunt ook via 0800 0402 aan KPN vragen om de KPN Box 12 met als reden dat je 2.4Ghz devices gebruikt die niet meer kunnen verbinden met de 10a en de KPN Box 12 heeft daar nu een speciaal kanaal voor.

 

Reputatie 7
Badge +24

Voor die stofzuiger is er ook geen dualband nodig. En een gigabit poort is ook niet zo heel erg belangrijk als je dat ding alleen maar voor die stofzuiger gebruikt. Als de firmware 5 jaar geleden pas voor het laatste geüpdate is, dan is dat wel een dingetje ja…

Maar ... als je wat zoeken gaat, dan is bijna al het goedkope spul van 2 of 3 tientjes 5 jaar of ouder.

Reputatie 7
Badge +24

Je kunt ook via 0800 0402 aan KPN vragen om de KPN Box 12 met als reden dat je 2.4Ghz devices gebruikt die niet meer kunnen verbinden met de 10a en de KPN Box 12 heeft daar nu een speciaal kanaal voor.

Ik weet niet of je met die beargumentatie zomaar een KPN Box krijgt. Ik vrees van niet. 

De Experiabox v10a gaat overigens ook Extra WiFi krijgen. Maar wanneer weet ik niet.

Hallo @Nick83 , dat weet ik, maar als je dan toch iets nieuws moet kopen, koop dan iets wat bijdetijd is en toekomstgericht voor later gebruik.

 

Reputatie 7
Badge +24

Nou ja... dat is dus een afweging. Als je echt iets wilt kopen wat "toekomstgericht" is, waar denk je dan precies aan? Ik zou dan denk aan ondersteuning van WPA3. Maar ja, dan kom je in een andere prijsklasse. Wil je dat? Doen. Wil je dat niet, koop dan gewoon iets van 20 - 25 euro en accepteer het dat je het over een paar jaar misschien weggooit.

Hallo @Nick83 het is aan @Jan Willem de Jager  wat voor hem belangrijk is en hoeveel geld hij er aan wil besteden, maar bij een stofzuiger van €1.000 lijkt het me dat er nog wel een paar tientjes van af moeten kunnen  voor een fatsoenlijk AP:thinking: