Beantwoord

Spotify connect werkt niet met experia wifi

• 31 december 2018
  • 3 reacties
  • 172 keer bekeken

Ik heb hier thuis sinds de installatie van 2 experia wifi’s Een probleem met spotify connect in combinatie met mijn Samsung soundbar (hw-h750).
Deze combinatie heeft altijd goed gewerkt op het WiFi van de experiabox v9.
Om de WiFi overal in huis te laten werken heb ik 2 experia WiFi kastjes geïnstalleerd alleen sindsdien is mijn soundbar niet meer zichtbaar in de spotify app. Onze sonos play one werkt wel goed maar de soundbar wordt niet zichtbaar. De app van spotify draait hier op een iPad mini 2 en op verschillende iPhones. Nu was ik afgelopen week bij een vrienden van ons en zij hebben dit probleem ook. Althans, hij wel, zij niet! Wat blijkt, haar telefoon verbind met het 2,4ghz netwerk en ziet de soundbar wel in spotify. Zijn toestel die op 5ghz verbind niet.
Ergens gaat er dus blijkbaar in de experiabox / experia WiFi iets niet goed waardoor de spotify connect niet zichtbaar wordt. Kan dit aub z.s.m. worden opgelost met een update?

of is er iemand die hier een andere oplossing voor heeft zonder dat ik de 5ghz kwa WiFi moet gaan uitzetten?

Met vriendelijke groet,
Mark
icon

Beste antwoord door Marcia_ 3 januari 2019, 14:37

Hallo Mark, welkom terug! Wat je kunt doen is de SSID's splitsen. Meer informatie vind je onder het kopje Hoe wijzig ik de SSID en WPA wachtwoord van de Experia WiFi? op onze website. Geef ze allebei een andere naam en laat de Spotify connect verbinden met de 2,4 GHz. Intern ga ik dit ook aankaarten, want het zou natuurlijk niet de bedoeling moeten zijn. Bedankt voor je bericht!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Hallo Mark, welkom terug! Wat je kunt doen is de SSID's splitsen. Meer informatie vind je onder het kopje Hoe wijzig ik de SSID en WPA wachtwoord van de Experia WiFi? op onze website. Geef ze allebei een andere naam en laat de Spotify connect verbinden met de 2,4 GHz. Intern ga ik dit ook aankaarten, want het zou natuurlijk niet de bedoeling moeten zijn. Bedankt voor je bericht!
Reputatie 7
Badge +27
Ik snap heel goed dat je er niet blij mee bent. Je bent helaas niet de enige die hier tegenaan loopt, zoals je zelf waarschijnlijk al gezien hebt op het forum. Hopelijk gaat het in de nabije toekomst beter werken, maar voor nu heb ik even geen andere oplossing. Het staat je natuurlijk vrij om je oude router aan te sluiten, dat laat ik aan jou 🙂.
Bedankt voor je antwoord.
voor mij is dit natuurlijk niet echt de oplossing en ik hooo dat KPN dan ook snel met een update komt waarmee meerdere problemen worden opgelost want het lijkt of de experia WiFi veel te snel op de markt is gezet zonder goed te zijn getest! Ik wil juist graag thuis gebruik van het 5ghz netwerk maken omdat de 2.4 hier redelijk vol zit en dus niet echt goed werkt! Moeten switchen tussen 2 verschillende wifi’s alleen om spotify goed te laten werken is voor mij dan ook eigenlijk not done.. anders tijdelijk mijn oude r7000 maar weer aansluiten. Die doet dat wel goed..

Reageer