Beantwoord

Spotify Family geïntroduceerd ook voor KPN??

• 20 oktober 2014
  • 31 reacties
  • 53183 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +13
Spotify komt met voordelig abonnement voor gezinnen

Streamingdienst Spotify heeft een nieuw abonnement met de naam Spotify Family geïntroduceerd. Daarmee kunnen maximaal vijf gezinsleden gebruikmaken van de dienstverlening van het muzikale bedrijf.

Als je momenteel met meerdere mensen gebruikmaakt van dezelfde betaalde account op Spotify, zal je bekend zijn met de nadelige bijkomstigheden. Start iemand anders een muzieknummer, dan wordt jouw stream prompt stopgezet. Ook worden de aanbevelingen een puinhoop, aangezien niemand dezelfde muzieksmaak heeft.

Met Spotify Family kunnen meerdere gezinsleden onder een gezamenlijk abonnement gebruikmaken van de streamingdienst. Het belangrijkste om hierbij te vermelden is dat iedereen over een eigen account beschikt. Verfijningen en aanbevelingen op basis van beluisterde nummers blijven zodoende persoonlijk.

Om gebruik te maken van Spotify Family is een hoofdaccount met Spotify Premium (9,99 euro per maand) benodigd, elke extra account kost 5 euro extra. Voor de koppeling van vier extra accounts wordt dus in totaal maandelijks 29,99 euro betaald.

Meer informatie vind je op de website van Spotify.

komt deze dienst ook voor KPN beschikbaar ?

* zo ja waneer

* en zo nee waarom niet
icon

Beste antwoord door Erik_ 30 juni 2015, 10:44

Spotify Family is een dienst die Spotify zelf niet aanbiedt in combinatie met abonnementen die via een derde partij gaan (zoals Spotify via KPN).

Dit wordt ook aangegeven op de website van Spotify, maar kan wat lastig te vinden zijn.
Kan Spotify Family worden gebruikt in combinatie met andere abonnementen, zoals studentenkortingen, of abonnementen via een telefoonbedrijf, etc.? 
Het spijt ons, maar nee. Bij dit abonnement kunnen alleen nieuwe Premium-accounts worden gemaakt en andere kortingen kunnen niet op accounts in dit abonnement worden toegepast.

Admin edit, juni 2017: Spotify Family is bij KPN niet beschikbaar. Spotify zelf geeft dit ook nog steeds aan op bovenstaande pagina. Alleen nu met een iets andere opmerking. Zie hieronder.

Als je een Premium-account hebt dat is gemaakt via een ander bedrijf dan Spotify
Neem contact op met het bedrijf waar je Premium-account is gemaakt en annuleer je bestaande abonnement.

Met de nieuwe abonnementen die we per 1 juli hebben kies je zelf de samenstelling van je pakket. Je kunt er dan voor kiezen om geen Spotify bij ons af te nemen zodat je bij Spotify zelf Family kunt afnemen.
Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hallo François,

hoewel het een heel leuk aanbod is van Spotify gaat KPN hier, zoals het er nu naar uitziet. niets mee doen. Voor de dienst Spotify Premium hebben we niet veel betalende klanten. We verwachten daarom niet dat er genoeg klanten zijn om Spotify Family voor ons tot een succes te maken. Maar wat niet is kan nog komen..... Mocht ik nog iets anders voor jou kunnen betekenen dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Raul.

Hoi Raul,

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld, je verwacht niet dat Spotify Family een groot succes gaat worden bij KPN?

Volgens mij is het zo simpel als vraag mensen 5 euro extra in de maand en geef ze de keuze voor Spotify Family, dan kan de hele familie gebruik maken.

Ook ik heb Spotify via KPN en zou zo vijf euro bijbetalen om het om te zetten naar Spotify Family, dat scheelt namelijk weer 5 euro in de maand. (1 KPN account, 1 normale spotify account).

Het kan niet via Spotfy zelf, omdat je bij KPN moet zijn voor deze wijziging. Klanten die nu Spotify via jullie hebben kunnen dus ook niet zelf besluiten om dit te wijzigen, dat is zonde.

Toch wel een beetje apart dat een organisatie die vindt dat het belang van klanten moet worden nagestreefd blijkbaar liever heeft dat alle familieleden een afzonderlijk Spotify abonnement afsluit want dan verdient KPN meer.

Als het aantal Spotify klanten bij KPN blijkbaar erg (te) laag is om een family abonnement aan te bieden geeft al aan dat het aandeel van de spotify abonnementen marginaal is. Het zou KPN sieren om voor deze blijkbaar trouwe klanten van KPN juist WEL deze mogelijkheid aan te bieden.

Reputatie 6
Badge +9
Goed lezen mensen...

Er zijn voldoende klanten voor Spotify Premium binnen KPN, echter maar weining die er via KPN ook daadwerkelijk maandelijks voor betalen.

De meeste KPN klanten hebben een gratis premium abbonement, dan snap ik de keuze wel om dan niet via KPN het nieuwe spotify abbonement te verkopen, daar zit in dat opzicht al minder marge op dan via de gewone weg het abbonement te verkopen.

Nu krijg ik vast allemaal mensen die over me heen gaan vallen :-D

Reputatie 7
Nou, ik val niet over je heen want ik wilde in eerste instantie hetzelfde reageren. Maar toen ik er verder over nadacht vond ik toch dat het iets genuanceerder ligt en heb ik mijn reactie niet geplaatst. En daarom reageer ik nu wel op die van jou.

Je kunt je namelijk wel afvragen hoe gratis "gratis" in dit geval is. Vanaf het Standaard pakket wordt het meegeleverd, maar daarvoor betaal je dan ook een hogere prijs dan voor Instap. Voor die hogere prijs worden ook meer opties geleverd, maar zijn die dan gratis?

Ik vind toch al dat ik een beetje "bekocht" ben met mijn Standaard abo. Ik "krijg" n.l. maar 26/4 Mb/s geleverd en mensen met hetzelfde abo over glasvezel betalen evenveel maar krijgen wel gegarandeerd de maximale snelheid van Standaard (en Premium): 50/5 Mb/s (en kunnen tegen een meerprijs ook nog eens kiezen voor 100/100 en soms zelfs 500/500). En nu weet ik heel goed dat bij koper altijd tot snelheden worden afgegeven (dat antwoord ik zelf ook vaak) maar sinds de ingang van de nieuwe abo's (waarbij glas en koper gelijk getrokken zijn maar alleen bij glas de snelheid min of meer gegarandeerd wordt) voelt dat toch een beetje onrechtvaardig. Als ik kon kiezen had ik al lang glasvezel gehad, maar ja of dat bij ons ooit (binnen een aantal jaren) komt?

Kortom, ik val niet over je heen, maar een kleine kanttekening plaats ik er wel bij.

Reputatie 3
Beste KPN,

Ik snap om eerlijk te zijn het probleem niet: als iemand Spotify Family wil kan iemand toch gewoon €5 per maand extra betalen via de KPN rekening of anders gewoon via Spotify zelf. Dit zou makkelijk af te spreken moeten zijn met Spotify.

Op dit moment is Spotify Premium bij zo veel pakketten gratis inbegrepen dat het logisch is dat mensen er niet voor gaan betalen. Spotify Family is juist interessant omdat je voor de helft van het gewone tarief een extra account kunt afsluiten.
Reputatie 1
Badge
Ik volg dit topic al een paar dagen en vind het gek dat Kpn hier niets mee doet.

Naar mijn mening is Kpn toch een beetje een familie-provider met hun kpn-compleet etc. (Gebruik het zelf ook: Top!)
Maar hier laat Kpn toch echt een buitenkansje liggen. Zou het niet mooi zijn dat je per telefoonabbo die je op je Kpn compleet aansluit een spotify-family user erbij krijgt/kan kopen? Wij hebben namelijk nu ook het probleem van 1 spotify-account. 2 telefoons op Kpn-compleet, 2 spotify-accounts zou top zijn.

Kpn: doe hier iets mee!!!
Badge
Misschien even een zijspoor op dit topic, maar wel even een tip in deze, als je één Spotify abonnement hebt en dat deelt met iemand anders kun je de afspeel lijsten downloaden naar je telefoon, het probleem zit hem pas als je "live" luistert naar muziek.

Voorbeeld:

Ik deel dit met mijn vriendin, allebei op dezelfde account alleen talloze verschillende afspeel lijsten gedownload en spotify in offline modus.

Oftewel geen probleem als als zij naar haar werk gaat met haar playlist op, en ik met die van mij. Tevens is het geen probleem als één van ons beiden thuis wel live naar spotify luistert en de andere partij via offline afspeel lijst.

De meesten zullen bovenstaande al wel weten echter geeft de advertentie van spotify door de OP de indruk dat het absoluut niet mogelijk is om Spotify te delen.

Spotify delen is wel mogelijk maar gewoon een 'pain in the ass', vooral als je ook zaken als Sonos hebt waar spotify op kan afspelen.

Het zou tof zijn als je gewoon bij je KPN kunt aanvinken dat je family wilt + x accounts.

Dat wordt dan gewoon doorbelast.

Ook ik denk dat heel veel mensen dit erg op prijs zullen stellen. KPN Spotify Premium wordt anders een soort "light" versie van de echte premium. Wij zijn met z'n 4-en thuis, niet te doen!

Hoop sterft het laatst!

ik zou toch ook graag 'upgraden' naar family account

Reputatie 2
Badge
Ik krijg het vermoeden dat Spotify-Family niet past binnen de verjongingsstrategie welke KPN heeft ingezet.
Ik ga de muziekdienst van Apple maar 's bekijken...
Reputatie 7
Badge +28
Spotify Family is een dienst die Spotify zelf niet aanbiedt in combinatie met abonnementen die via een derde partij gaan (zoals Spotify via KPN).

Dit wordt ook aangegeven op de website van Spotify, maar kan wat lastig te vinden zijn.
Kan Spotify Family worden gebruikt in combinatie met andere abonnementen, zoals studentenkortingen, of abonnementen via een telefoonbedrijf, etc.? 
Het spijt ons, maar nee. Bij dit abonnement kunnen alleen nieuwe Premium-accounts worden gemaakt en andere kortingen kunnen niet op accounts in dit abonnement worden toegepast.

Admin edit, juni 2017: Spotify Family is bij KPN niet beschikbaar. Spotify zelf geeft dit ook nog steeds aan op bovenstaande pagina. Alleen nu met een iets andere opmerking. Zie hieronder.

Als je een Premium-account hebt dat is gemaakt via een ander bedrijf dan Spotify
Neem contact op met het bedrijf waar je Premium-account is gemaakt en annuleer je bestaande abonnement.

Met de nieuwe abonnementen die we per 1 juli hebben kies je zelf de samenstelling van je pakket. Je kunt er dan voor kiezen om geen Spotify bij ons af te nemen zodat je bij Spotify zelf Family kunt afnemen.
Rt JordiBlauw!!
Beste KPN,

We zijn nu een jaar verder en wellicht zijn er nieuwe inzichten. Het probleem is nog steeds hetzelfde. Hebben jullie inmiddels al een oplossing?

Alvast dank voor je reactie!

Reputatie 2
Badge
Misschien een Poll starten? Kan KPN zien hoeveel animo er is voor een Family variant.
: Een "combinatie" is niet noodzakelijk, dwz buiten KPN om kan men een Family account afnemen, nu KPN ertussen zit niet?
Reputatie 7
Badge +28
Besete - en ,

Er is nog geen extra informatie over Spotify Family gekomen, wat inhoudt dat we dit op korte termijn nog steeds niet aan gaan bieden. Ik heb wel nogmaals aangekaart dat er interesse is. Zodra we wel de keuze maken dit via KPN aan te bieden, zal je hier natuurlijk via kpn.com en via het forum over worden geïnformeerd!

Ik blijf het nog steeds erg jammer vinden dat Spotify Family niet via KPN kan worden afgenomen. Of dat nu aan KPN of aan Spotify zelf ligt, kan ik niet goed beoordelen. In ieder geval is mijn conclusie dat het "gratis" Spotify account dat bij mijn glasvezeldienst van KPN wordt aangeboden, niet een volwaardig (lees: uitbreidbaar) account is. Hoe meer klanten dat gaan beseffen en hoe populairder het Family abonnement van Spotify wordt, des te groter de kans dat KPN gedwongen wordt om dit op termijn aan te passen. Overigens kan die aanpassing er ook uit bestaan om korting te geven op het KPN abonnement en dan geen Spotify meer erbij te doen. Dan kunnen klanten zelf een Family account bij Spotify regelen.

jehaje schreef op 30 nov '15 om 22:59u
Ik blijf het nog steeds erg jammer vinden dat Spotify Family niet via KPN kan worden afgenomen. Of dat nu aan KPN of aan Spotify zelf ligt, kan ik niet goed beoordelen. In ieder geval is mijn conclusie dat het "gratis" Spotify account dat bij mijn glasvezeldienst van KPN wordt aangeboden, niet een volwaardig (lees: uitbreidbaar) account is. Hoe meer klanten dat gaan beseffen en hoe populairder het Family abonnement van Spotify wordt, des te groter de kans dat KPN gedwongen wordt om dit op termijn aan te passen. Overigens kan die aanpassing er ook uit bestaan om korting te geven op het KPN abonnement en dan geen Spotify meer erbij te doen. Dan kunnen klanten zelf een Family account bij Spotify regelen.

Inderdaad nogal vreemd dat mijn Spotify account via KPN niet gewoon een volwaardig abonnement is! KPN, wanneer gaan jullie dit eindelijk aanpassen?? Ik wil graag elke maand 10 euro extra betalen om twee extra gezinsleden een eigen account te geven. Hoeven jullie volgens mij niet zo heel veel voor te doen en het kost Spotify ook niks extras.

Reputatie 2
Badge
Geloof me....gaat niet gebeuren.

Probeer anders Apple Music, € 14,99 voor 6 personen, en werkt op alle devices....proberen kan nu 3 maanden gratis!

Reputatie 7
Badge +24
; welkom op het forum van KPN! Spotify Family is geen optie wanneer je Spotify via KPN gebruikt. Mocht hier verandering in komen, dan kun je dat uiteraard hier op het forum ook lezen. Wil je Spotify Family wel gebruiken? Dan kun je een abonnement bij Spotify zelf nemen 🙂

Cindy_ schreef op 8 dec '15 om 18:45u
@EvG; welkom op het forum van KPN! Spotify Family is geen optie wanneer je Spotify via KPN gebruikt. Mocht hier verandering in komen, dan kun je dat uiteraard hier op het forum ook lezen. Wil je Spotify Family wel gebruiken? Dan kun je een abonnement bij Spotify zelf nemen Smiley Vrolijk

, vind jouw reactie een wel hele makkelijke reactie. Ook ik zou graag een extra account willen hebben. Jouw advies zou een kpn klant 10 euro per maand kosten terwijl als je via spotify een premium account hebt je voor 5 euro pm een extra gebruiker kunt registreren. Als ik voor mijn werk zulke adviezen aan onze klanten ga geven mag ik me gaan verantwoorden denk ik. Ik ben ondertussen vanwege verschillende issues een steeds minder tevreden kpn klant. Dit is een reactie die weer flink wat extra druppels in een bijna volle emmer doet komen.

Ik loop hier nu ook tegenaan. De oplossing om dan maar een apart spotify family abonnement te nemen is natuurlijk wel erg makkelijk. Dat kost me dan 12x15=160 euro ipv 12x5=60. Dan kan ik beter switchen naar een andere provider. Ga ik dus maar doen.
ik sluit me aan bij Jacco, ik zie weinig bereidwilligheid vanuit KPN om hier tot een goed adequate oplossing te komen en ga daarom ook maar op zoek naar een andere provider.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom meijers, dat is jammer om te lezen 😞 Spotify Family is een veelgehoorde wens die we graag zouden willen bieden. Helaas is dit nu nog niet mogelijk en is het onzeker of dit in de toekomst gaat komen. We blijven jullie behoefte doorgeven maar op dit moment kan ik je nog geen oplossing bieden.

Reageer