Beantwoord

Spotify Family geïntroduceerd ook voor KPN??

  • 20 oktober 2014
  • 31 reacties
  • 53183 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +13
Spotify komt met voordelig abonnement voor gezinnen

Streamingdienst Spotify heeft een nieuw abonnement met de naam Spotify Family geïntroduceerd. Daarmee kunnen maximaal vijf gezinsleden gebruikmaken van de dienstverlening van het muzikale bedrijf.

Als je momenteel met meerdere mensen gebruikmaakt van dezelfde betaalde account op Spotify, zal je bekend zijn met de nadelige bijkomstigheden. Start iemand anders een muzieknummer, dan wordt jouw stream prompt stopgezet. Ook worden de aanbevelingen een puinhoop, aangezien niemand dezelfde muzieksmaak heeft.

Met Spotify Family kunnen meerdere gezinsleden onder een gezamenlijk abonnement gebruikmaken van de streamingdienst. Het belangrijkste om hierbij te vermelden is dat iedereen over een eigen account beschikt. Verfijningen en aanbevelingen op basis van beluisterde nummers blijven zodoende persoonlijk.

Om gebruik te maken van Spotify Family is een hoofdaccount met Spotify Premium (9,99 euro per maand) benodigd, elke extra account kost 5 euro extra. Voor de koppeling van vier extra accounts wordt dus in totaal maandelijks 29,99 euro betaald.

Meer informatie vind je op de website van Spotify.

komt deze dienst ook voor KPN beschikbaar ?

* zo ja waneer

* en zo nee waarom niet
icon

Beste antwoord door Erik_ 30 juni 2015, 10:44

Spotify Family is een dienst die Spotify zelf niet aanbiedt in combinatie met abonnementen die via een derde partij gaan (zoals Spotify via KPN).

Dit wordt ook aangegeven op de website van Spotify, maar kan wat lastig te vinden zijn.
Kan Spotify Family worden gebruikt in combinatie met andere abonnementen, zoals studentenkortingen, of abonnementen via een telefoonbedrijf, etc.? 
Het spijt ons, maar nee. Bij dit abonnement kunnen alleen nieuwe Premium-accounts worden gemaakt en andere kortingen kunnen niet op accounts in dit abonnement worden toegepast.


Admin edit, juni 2017: Spotify Family is bij KPN niet beschikbaar. Spotify zelf geeft dit ook nog steeds aan op bovenstaande pagina. Alleen nu met een iets andere opmerking. Zie hieronder.

Als je een Premium-account hebt dat is gemaakt via een ander bedrijf dan Spotify
Neem contact op met het bedrijf waar je Premium-account is gemaakt en annuleer je bestaande abonnement.


Met de nieuwe abonnementen die we per 1 juli hebben kies je zelf de samenstelling van je pakket. Je kunt er dan voor kiezen om geen Spotify bij ons af te nemen zodat je bij Spotify zelf Family kunt afnemen.
Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 7
Hi, ook hier behoefte aan Spotify premium family. Dit draadje is al behoorlijk oud (3 jaar op moment van schrijven). Reactie van KPN is steeds hetzelfde. Ook na het ‘luisteren naar hun klanten’ is alleen Spotify Premium beschikbaar.
Beste KPN, wat is er voor nodig om Spotify Premium Family via jullie diensten beschikbaar te krijgen?
Tip: denk vanuit de klant
KPN heeft juist de move de andere kant op gemaakt. Ook Spotify Premium maakt geen onderdeel meer uit van de nieuwe abonnementen van KPN. Je kunt het als optie voor €8,99 contracteren en dat is maar €1,- goedkoper dan bij Spotify zelf.
Hi, ook hier behoefte aan Spotify premium family. Dit draadje is al behoorlijk oud (3 jaar op moment van schrijven). Reactie van KPN is steeds hetzelfde. Ook na het ‘luisteren naar hun klanten’ is alleen Spotify Premium beschikbaar.
Beste KPN, wat is er voor nodig om Spotify Premium Family via jullie diensten beschikbaar te krijgen?
Tip: denk vanuit de klant
pure lamlendigheid van zowel spotify als kpn en zeker niet klantgericht. terwijl je wel korting wordt aangeboden als je mobiele telefonie van kpn samenvoegt met je bestaande abonnement. Het is simpel op te lossen kpn....
Muziek mag iets kosten. Vroeger kocht je wekelijks/maandelijks een cd-tje en daarvoor een lp-tje. Dat kostte ook geld. Met 3 kinderen in huis is een betaald Family-account voor meerdere personen een logische volgende stap nu we compleet verslingerd zijn aan online muziekdiensten, Spotify Premium in ons geval.

KPN zal een eenvoudige afweging moeten maken: hoeveel mensen zullen upgraden naar Familly (+1!)?
In jullie fameuze maandelijkse emailnieuwsbrief 'de vraag' stellen in het kader van betrokkenheid bij en van klanten. Dit vervolgens voorzien van een realiteitspercentage waar je mee kunt rekenen en besluiten het te introduceren (of niet). Dat besluit weer even delen met je klanten en zien hoeveel opzeggingen je krijgt.

Of je wacht zonder actie op wat gebeuren gaat 😳
Reputatie 7
Badge +21
Hoi Norman, welkom op het forum! Goed dat je je vraag hier stelt. Vanaf 1 juli komen we met nieuwe abonnementen waarin jouw wens mogelijk is! In deze abonnementen is geen sprake meer van gebundelde muziek-, bel- en videodiensten. Zie dit topic voor meer informatie.
Hallo,

Is er dan geen andere mogelijkheid. Bijvoorbeeld dat je kunt kiezen of je Spotify in je premium abonnement wilt hebben of niet. Zoniet dat 10 euro pm korting zodat men zelf voor 15 euro pm een Spotify Family abonnement kan afsluiten bij Spotify zelf.

Groet,

Norman Serck
Reputatie 7
Badge +28
Welkom meijers, dat is jammer om te lezen 😞 Spotify Family is een veelgehoorde wens die we graag zouden willen bieden. Helaas is dit nu nog niet mogelijk en is het onzeker of dit in de toekomst gaat komen. We blijven jullie behoefte doorgeven maar op dit moment kan ik je nog geen oplossing bieden.
ik sluit me aan bij Jacco, ik zie weinig bereidwilligheid vanuit KPN om hier tot een goed adequate oplossing te komen en ga daarom ook maar op zoek naar een andere provider.
Ik loop hier nu ook tegenaan. De oplossing om dan maar een apart spotify family abonnement te nemen is natuurlijk wel erg makkelijk. Dat kost me dan 12x15=160 euro ipv 12x5=60. Dan kan ik beter switchen naar een andere provider. Ga ik dus maar doen.
Cindy_ schreef op 8 dec '15 om 18:45u
@EvG; welkom op het forum van KPN! Spotify Family is geen optie wanneer je Spotify via KPN gebruikt. Mocht hier verandering in komen, dan kun je dat uiteraard hier op het forum ook lezen. Wil je Spotify Family wel gebruiken? Dan kun je een abonnement bij Spotify zelf nemen Smiley Vrolijk

 
, vind jouw reactie een wel hele makkelijke reactie. Ook ik zou graag een extra account willen hebben. Jouw advies zou een kpn klant 10 euro per maand kosten terwijl als je via spotify een premium account hebt je voor 5 euro pm een extra gebruiker kunt registreren. Als ik voor mijn werk zulke adviezen aan onze klanten ga geven mag ik me gaan verantwoorden denk ik. Ik ben ondertussen vanwege verschillende issues een steeds minder tevreden kpn klant. Dit is een reactie die weer flink wat extra druppels in een bijna volle emmer doet komen.

Reputatie 7
Badge +24
; welkom op het forum van KPN! Spotify Family is geen optie wanneer je Spotify via KPN gebruikt. Mocht hier verandering in komen, dan kun je dat uiteraard hier op het forum ook lezen. Wil je Spotify Family wel gebruiken? Dan kun je een abonnement bij Spotify zelf nemen 🙂

Reputatie 2
Badge
Geloof me....gaat niet gebeuren.

Probeer anders Apple Music, € 14,99 voor 6 personen, en werkt op alle devices....proberen kan nu 3 maanden gratis!

jehaje schreef op 30 nov '15 om 22:59u
Ik blijf het nog steeds erg jammer vinden dat Spotify Family niet via KPN kan worden afgenomen. Of dat nu aan KPN of aan Spotify zelf ligt, kan ik niet goed beoordelen. In ieder geval is mijn conclusie dat het "gratis" Spotify account dat bij mijn glasvezeldienst van KPN wordt aangeboden, niet een volwaardig (lees: uitbreidbaar) account is. Hoe meer klanten dat gaan beseffen en hoe populairder het Family abonnement van Spotify wordt, des te groter de kans dat KPN gedwongen wordt om dit op termijn aan te passen. Overigens kan die aanpassing er ook uit bestaan om korting te geven op het KPN abonnement en dan geen Spotify meer erbij te doen. Dan kunnen klanten zelf een Family account bij Spotify regelen.

 
Inderdaad nogal vreemd dat mijn Spotify account via KPN niet gewoon een volwaardig abonnement is! KPN, wanneer gaan jullie dit eindelijk aanpassen?? Ik wil graag elke maand 10 euro extra betalen om twee extra gezinsleden een eigen account te geven. Hoeven jullie volgens mij niet zo heel veel voor te doen en het kost Spotify ook niks extras.

Ik blijf het nog steeds erg jammer vinden dat Spotify Family niet via KPN kan worden afgenomen. Of dat nu aan KPN of aan Spotify zelf ligt, kan ik niet goed beoordelen. In ieder geval is mijn conclusie dat het "gratis" Spotify account dat bij mijn glasvezeldienst van KPN wordt aangeboden, niet een volwaardig (lees: uitbreidbaar) account is. Hoe meer klanten dat gaan beseffen en hoe populairder het Family abonnement van Spotify wordt, des te groter de kans dat KPN gedwongen wordt om dit op termijn aan te passen. Overigens kan die aanpassing er ook uit bestaan om korting te geven op het KPN abonnement en dan geen Spotify meer erbij te doen. Dan kunnen klanten zelf een Family account bij Spotify regelen.

Reputatie 7
Badge +28
Besete - en ,

Er is nog geen extra informatie over Spotify Family gekomen, wat inhoudt dat we dit op korte termijn nog steeds niet aan gaan bieden. Ik heb wel nogmaals aangekaart dat er interesse is. Zodra we wel de keuze maken dit via KPN aan te bieden, zal je hier natuurlijk via kpn.com en via het forum over worden geïnformeerd!

Reputatie 2
Badge
Misschien een Poll starten? Kan KPN zien hoeveel animo er is voor een Family variant.
: Een "combinatie" is niet noodzakelijk, dwz buiten KPN om kan men een Family account afnemen, nu KPN ertussen zit niet?
Beste KPN,

We zijn nu een jaar verder en wellicht zijn er nieuwe inzichten. Het probleem is nog steeds hetzelfde. Hebben jullie inmiddels al een oplossing?

Alvast dank voor je reactie!

Rt JordiBlauw!!
Reputatie 7
Badge +28
Spotify Family is een dienst die Spotify zelf niet aanbiedt in combinatie met abonnementen die via een derde partij gaan (zoals Spotify via KPN).

Dit wordt ook aangegeven op de website van Spotify, maar kan wat lastig te vinden zijn.
Kan Spotify Family worden gebruikt in combinatie met andere abonnementen, zoals studentenkortingen, of abonnementen via een telefoonbedrijf, etc.? 
Het spijt ons, maar nee. Bij dit abonnement kunnen alleen nieuwe Premium-accounts worden gemaakt en andere kortingen kunnen niet op accounts in dit abonnement worden toegepast.


Admin edit, juni 2017: Spotify Family is bij KPN niet beschikbaar. Spotify zelf geeft dit ook nog steeds aan op bovenstaande pagina. Alleen nu met een iets andere opmerking. Zie hieronder.

Als je een Premium-account hebt dat is gemaakt via een ander bedrijf dan Spotify
Neem contact op met het bedrijf waar je Premium-account is gemaakt en annuleer je bestaande abonnement.


Met de nieuwe abonnementen die we per 1 juli hebben kies je zelf de samenstelling van je pakket. Je kunt er dan voor kiezen om geen Spotify bij ons af te nemen zodat je bij Spotify zelf Family kunt afnemen.
Reputatie 2
Badge
Ik krijg het vermoeden dat Spotify-Family niet past binnen de verjongingsstrategie welke KPN heeft ingezet.
Ik ga de muziekdienst van Apple maar 's bekijken...
ik zou toch ook graag 'upgraden' naar family account

Ook ik denk dat heel veel mensen dit erg op prijs zullen stellen. KPN Spotify Premium wordt anders een soort "light" versie van de echte premium. Wij zijn met z'n 4-en thuis, niet te doen!

Hoop sterft het laatst!

Spotify delen is wel mogelijk maar gewoon een 'pain in the ass', vooral als je ook zaken als Sonos hebt waar spotify op kan afspelen.

Het zou tof zijn als je gewoon bij je KPN kunt aanvinken dat je family wilt + x accounts.

Dat wordt dan gewoon doorbelast.

Badge
Misschien even een zijspoor op dit topic, maar wel even een tip in deze, als je één Spotify abonnement hebt en dat deelt met iemand anders kun je de afspeel lijsten downloaden naar je telefoon, het probleem zit hem pas als je "live" luistert naar muziek.

Voorbeeld:

Ik deel dit met mijn vriendin, allebei op dezelfde account alleen talloze verschillende afspeel lijsten gedownload en spotify in offline modus.

Oftewel geen probleem als als zij naar haar werk gaat met haar playlist op, en ik met die van mij. Tevens is het geen probleem als één van ons beiden thuis wel live naar spotify luistert en de andere partij via offline afspeel lijst.

De meesten zullen bovenstaande al wel weten echter geeft de advertentie van spotify door de OP de indruk dat het absoluut niet mogelijk is om Spotify te delen.

Reputatie 1
Badge
Ik volg dit topic al een paar dagen en vind het gek dat Kpn hier niets mee doet.

Naar mijn mening is Kpn toch een beetje een familie-provider met hun kpn-compleet etc. (Gebruik het zelf ook: Top!)
Maar hier laat Kpn toch echt een buitenkansje liggen. Zou het niet mooi zijn dat je per telefoonabbo die je op je Kpn compleet aansluit een spotify-family user erbij krijgt/kan kopen? Wij hebben namelijk nu ook het probleem van 1 spotify-account. 2 telefoons op Kpn-compleet, 2 spotify-accounts zou top zijn.

Kpn: doe hier iets mee!!!

Reageer