Beantwoord

Spotify family uitnodiging accepteren lukt niet

  • 11 November 2019
  • 10 reacties
  • 8463 keer bekeken

Beste,

 

het lukt me niet om het account van mijn vrouw te koppelen aan het spotify family plan.

Als ik in de mail op de uitnodigingslink druk en inlog met haar gegevens en vervolgen haar naam en ons adres invoer krijg ik keer op keer: 1 - Oeps! Er is iets fout gegaan. Probeer het opnieuw.

Na alles wat ik gelezen heb op de spotify fora, zou het iets met het adres van mijn eigen account te maken hebben. En dat ik dat moet aanpassen of controleren. Maar omdat ik spotify family heb via partner KPN kan ik dat nergens in mijn instellingen terugvinden of aanpassen.

Wie kan mij helpen?

 

bvd Tom 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Nadia 20 November 2019, 10:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7

Hay @t.kupper, welkom op het KPN forum. Sorry voor het lange wachten, door de drukte hier op het forum zijn we er nog niet aan toe gekomen. Ik zie dat je problemen hebt met het koppelen van een account van je vrouw op je KPN Spotify Family abonnement. Is dat al opgelost? Als dat nog niet het geval is, zou je onderstaande stappen willen proberen?

Uitleg over personen uitnodigen en uitnodiging accepteren. Hoe kan ik andere personen uitnodigen voor mijn Spotify Family account?

  1. log in op je Spotify Family hoofdaccount door op Spotify.com op 'Inloggen' te klikken en je aan te melden met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Selecteer Spotify for Family in het menu aan de linkerkant van de pagina en vul je adresgegevens in en klik op ‘verzenden’.
  3. Vervolgens zie je de pagina ‘Je woning’ met daaronder het hoofdaccount ‘jij’. Door op de knop 'Uitnodiging Verzenden' te drukken kan je gezinsleden uitnodigen.
  4. Vervolgens krijg je een pop-up waarin Spotify akkoord vraagt op het feit dat je enkel personen uit kunt nodigen die op hetzelfde adres wonen en dat Spotify zich het recht voorbehoud om accounts te blokkeren als dit niet het geval is. Je moet, indien akkoord, op ‘ik ga akkoord’ klikken.
  5. Nu kan je de voornaam en achternaam van de genodigde invullen met daarbij het e-mailadres waarop de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family zal ontvangen. Door op ‘Uitnodiging verzenden’ te drukken wordt de uitnodiging vervolgens verstuurd.
  6. Je krijgt vervolgens een bevestiging van de uitnodiging te zien en ziet het nieuwe gezinslid op de pagina staan.

Als de adresgegevens van het Spotify Premium account niet klopt, kun je het wijzigen in MijnKPN. Controleer eventueel met de inlog op Spotify. Laat je weten of dat lukt? 

Beste Nadia, 

 

Geen probleem dat het wat langer duurde. Vind het al fijn dat ik antwoord krijg. 

Maar het is niet gelukt. 

Stap 2 krijg ik niet te zien. Ik kan geen adresgegevens invoeren. Als ik in het linkermenu kies voor Premium for Family zie ik meteen 'Je woning'.

 

Verder kan ik in MijnKpn niet vinden waar ik mijn adresgegevens zou kunnen aanpassen. 

MvG Tom 

 

 

Reputatie 7

Hah @t.kupper, balen dat het nog niet is gelukt. Ik ga je verder helpen, er zal een oplossing komen ;)

Nog even alles op een rij, jij hebt een hoofdaccount van Spotify Family, je wilt graag het Spotify Premium account van je vrouw koppelen. Heeft je vrouw een Premium account via KPN (mobiel)? 

Ze heeft nu een spotify free 'abonnement'. 

We hadden eerst samen een family abonnement via spotify zelf. Die heb ik opgezegd en na de beëindiging daarvan 'family' aangevraagd via kpn. Mijn account koppelen gals hoofdaccount ging  probleemloos, maar daarna mijn vrouw toevoegen is een probleem. 

Reputatie 7

Ah. Jullie hadden voorheen geen Premium account via ons. Wil je onderstaande nog eens proberen om een lid toe te voegen;

  1. Ga naar je hoofd Family accountpagina
  2. Selecteer Premium Family in het menu aan de linkerkant.
  3. Klik op TOEVOEGEN AAN FAMILY-ABONNEMENT.
  4. Klik op Uitnodigen voor Premium.
  5. Selecteer LINK KOPIËREN en deel deze link met de persoon die je wilt uitnodigen, of kies een optie om de link te delen met behulp van de gewenste berichtenservice.
    Opmerking: als degene die de uitnodiging accepteert dit doet op hetzelfde apparaat als waarop je de uitnodiging hebt verzonden, zorg er dan voor dat je eerst bent uitgelogd van je accountpagina.

Als dit nog steeds niet lukt, waar gaat het precies mis? Probeer ook eens een andere browser (Firefox, Chrome, Edge). Ik hoor het graag :) 

Reputatie 7

Hey @t.kupper, via dit draadje: Spotify family koppelen mislukt  is het gelukt. Yay!

Remedie: WiFi uitzetten. Op het 4G-netwerk opnieuw de aanmeldprocedure doorlopen;

  1. Ga naar je hoofd Family accountpagina
  2. Selecteer Premium Family in het menu aan de linkerkant.
  3. Klik op TOEVOEGEN AAN FAMILY-ABONNEMENT.
  4. Klik op Uitnodigen voor Premium.
  5. Selecteer LINK KOPIËREN en deel deze link met de persoon die je wilt uitnodigen, of kies een optie om de link te delen met behulp van de gewenste berichtenservice.
    Opmerking: als degene die de uitnodiging accepteert dit doet op hetzelfde apparaat als waarop je de uitnodiging hebt verzonden, zorg er dan voor dat je eerst bent uitgelogd van je accountpagina.

 

Admin: Voor meer informatie over een uitnodiging versturen en accepteren kan je terecht in dit topic.

Hoe kunnen mijn familieleden nu de uitnodiging accepteren. Nergens staat hoe dit moet!!

Reputatie 7

Hoi @Mark Puijpe, welkom op het KPN forum. Stap 5 geeft aan hoe een familielid de uitnodiging ontvangt: 

  1. Selecteer LINK KOPIËREN en deel deze link met de persoon die je wilt uitnodigen, of kies een optie om de link te delen met behulp van de gewenste berichtenservice. 

De ontvanger kan dan via de link de uitnodiging accepteren :)

Het lukt ons nog steeds niet! Ik heb rechtstreeks bij spotify ingelogd met gebruikersnaam en wachtwoord. Daar zie ik dat ik family premium heb van de KPN. 

Ik heb meerdere keren de uitnodiging verstuurd naar mijn vrouw. Ook heeft zij geprobeerd om via het de webbrowser met de url www.spotify.com/account/family in te loggen. Dit resulteerde in een blijvende free edition van spotify. Daarnaast heeft zij geprobeerd om de spotify app van haar Samsung Android telefoon te verwijderen; om vervolgens de telefoon opnieuw te laten opstarten en alsnog de link te openen. Helaas zonder resultaat. 

Wie kan ons helpen?

Reputatie 7

Dat is balen, @RobbWijn!

Heb je dit al geprobeerd: 

Remedie: WiFi uitzetten. Op het 4G-netwerk opnieuw de aanmeldprocedure doorlopen;

  1. Ga naar je hoofd Family accountpagina
  2. Selecteer Premium Family in het menu aan de linkerkant.
  3. Klik op TOEVOEGEN AAN FAMILY-ABONNEMENT.
  4. Klik op Uitnodigen voor Premium.
  5. Selecteer LINK KOPIËREN en deel deze link met de persoon die je wilt uitnodigen, of kies een optie om de link te delen met behulp van de gewenste berichtenservice.
    Opmerking: als degene die de uitnodiging accepteert dit doet op hetzelfde apparaat als waarop je de uitnodiging hebt verzonden, zorg er dan voor dat je eerst bent uitgelogd van je accountpagina.

Zet eerst je Wifi uit en probeer via je mobiele netwerk de uitnodiging naar je vrouw te versturen. Laat het weten of dat is gelukt?