Beantwoord

Spotify 'Update aan de gebruiksvoorwaarden'.

  • 13 February 2019
  • 13 reacties
  • 1897 keer bekeken

L.S.

Onderstaande mail ontving ik van no-reply@spotify.com.

Moet ik hierop actie ondernemen?

Groet,

Anton

[img]http://aro.scdn.co/newsletters/b220713a2d4ac7a75ebe1f9ee0c78549.png[/img]


Hallo,

Wij van Spotify willen u de best mogelijke ervaring bieden, zodat u optimaal kunt genieten van onze service: vandaag, morgen en in de toekomst. Ons doel is om zo open mogelijk te zijn naar onze gebruikers. Daarom willen we u laten weten dat onze Gebruiksvoorwaarden zijn bijgewerkt met wijzigingen die vanaf 15 maart 2019 van kracht zijn.

De bijgewerkte Gebruiksvoorwaarden vindt u hier. Hieronder volgt een overzicht met betrekking tot de wijzigingen in de Gebruiksvoorwaarden. Zo ziet u in één oogopslag wat er is veranderd:
  • We hebben in de Gebruiksvoorwaarden wijzigingen aangebracht die de tekst moeten vereenvoudigen en verduidelijken;
  • We hebben de informatie over abonnementen, applicaties en apparaten van derden bijgewerkt;
  • We hebben onze Richtlijnen voor gebruikers bijgewerkt en daarin aangegeven dat het gebruik van alle soorten ad blockers, bots en fraudulente streamingdiensten niet is toegestaan;
  • We hebben onze Merkrichtlijnen vereenvoudigd en daarin een link opgenomen naar de Spotify Community-voorwaarden (voor klantenondersteuning)
Let op: we hebben bij deze update geen wijzigingen aangebracht in ons Privacybeleid.

U hoeft alleen deze voorwaarden te accepteren. Als u deze voorwaarden accepteert, kunt u ook op of na 15 maart 2019 van de Spotify-service gebruik blijven maken. Als u niet met deze voorwaarden akkoord gaat, kunt u voor 15 maart 2019 uw account sluiten.

Bedankt voor het gebruik van Spotify!




http://aro.spotify.s3.amazonaws.com/newsletter/images/logo_footer.png





Download Spotify voor: iPhone iPad Android Overig





Dit bericht is verzonden aan (verwijderd) . Mocht je nog vragen of klachten hebben, neem dan contact met ons op.


Gebruiksvoorwaarden Privacybeleid Neem contact met ons op


Spotify AB, Regeringsgatan 19, 111 53, Stockholm, Sweden
icon

Beste antwoord door Nadia 13 February 2019, 17:32

Bekijk origineel

13 reacties

Goed door lezen staat er iets in wat je niet kan of wil accepteren dan niet accepteren.
Of wat mischien het merendeel zal doen blindelings op accepteren klikken.
Ik was misschien niet duidelijk genoeg. Ik vroeg mij af of de mail van Spotify wel betrouwbaar is omdat ik via mijn KPN contract over Spotify beschik en in dit soort gevallen van KPN bericht hoor te krijgen. Of zie ik het verkeerd?

Groet,

Robbie
Durf ik niet te zeggen Spotify is niet van KPN je neemt het wellicht af als extra dienst, maar uiteindelijk bepaald Spotify hun eigen voorwaarden en die zijn zoals ik het lees veranderd. Het is uiteraard goed om bevestiging te vragen hoewel ik zelf ooit kort de dienst heb bekeken en nu niet meer gebruik, zie ik geen reden tot twijfel. Maar dat laat ik aan andere gebruikers of een KPN medewerker over.
Reputatie 6
Badge +10
Deze mail heb ik ook gehad, dit is gewoon goed.

Er hoeft niets te worden gedaan met deze mail. Gewoon even doorlezen.
Reputatie 7
Hah RobbieG, welkom op het KPN forum 🙂 Goeie vraag! Spotify is een partner van KPN, we leveren het Spotify Premium en Family pakket uit, tegen een speciaal tarief. Of bij -oude- Alles-in-1 Standaard / Premium en Zorgeloos Premium (voor 2017) gratis. Bij het bestellen / in gebruik nemen van van de streamingsdienst dien je akkoord te gaan met alle voorwaarden, zoals de (gebruikers) voorwaarden, het privacybeleid etc.die van toepassing zijn bij Spotify. Wanneer ze hierin een wijziging doen moeten ze alle gebruikers hierover op de hoogte stellen, vandaar dat je deze mail hebt ontvangen 🙂 Geen zorgen dus!
Dank voor alle reacties! Mail is dus betrouwbaar. Gelezen en akkoord gegeven.

Groet,

Robbie
@RobbieG ik heb die email ook gehad.
Wat moet ik doen en waar kan ik dat akkoord geven?

Ik krijg dan een waslijst aan voorwaarden maar er staat nergens accepteren 🤔

Groet
Kelster195:

Niets doen is accepteren. Als je niet wilt accepteren dan kun je je account sluiten.

Groet,

Robbie
Reputatie 7
Kelster195:

Niets doen is accepteren. Als je niet wilt accepteren dan kun je je account sluiten.


Yup, wat RobbieG zegt 🙂 lezen en geen actie ondernemen = akkoord gaan. Als je niet akkoord wilt/kunt gaan met de vernieuwde voorwaarden, dan kun je voor 15 maart je account sluiten.
Ik kreeg een mail met een link button naar hetzelfde domein (aro.scdn.co)
Er is (zogenaamd) ongewone activiteit opgemerkt en nu moet ik mijn wachtwoord opnieuw instellen.
Een mailtje dat verdacht veel lijkt op fishing. Welllicht is het alleen een truc om me accoord te laten gaan met die nieuwe gebruikersvoorwaarden. Het voelt iig niet pluis. Fijn om te zien dat het wel een spotify domein is.

Is er iets te doen aan de manier waarop dit soort mail wordt opgesteld?
De gebruikersvoorwaarden zijn inmiddels zo restrictief dat de verantwoordelijkheid van misbruik van mijn account volledig bij mij ligt.
Het minste wat ik dan verwacht van mijn provider is dat ik dan een secure link krijg naar een bekend domein (iets als https://www.spotify.com of zo).
Hopelijk wil KPN daar iets over kwijt?

groeten,
Jan
Reputatie 7
Dag @Jan P., welkom op het KPN forum.
Ik kreeg een mail met een link button naar hetzelfde domein (aro.scdn.co)
Er is (zogenaamd) ongewone activiteit opgemerkt en nu moet ik mijn wachtwoord opnieuw instellen.
Een mailtje dat verdacht veel lijkt op fishing. Welllicht is het alleen een truc om me accoord te laten gaan met die nieuwe gebruikersvoorwaarden


Aan jouw post af te leiden is de inhoud van jouw ontvangen mail anders dan hier in het topic vermeld wordt. Als je akkoord gaat met de Algemene voorwaarden hoef je niets te doen! Als je de Algemene voorwaarden niet wilt accepteren kun je je account verwijderen.

Bij jou lijkt het te gaan om een waarschuwingsmail die je attendeert op 'ongewone activiteiten'. Misschien getriggerd door een nieuw aangemeld apparaat, browser, of buitenland gebruik? Hoe dan ook, alle mail van Spotify worden rechtstreeks naar de gebruiker verzonden. Je bent lid bij Spotify, wij verzorgen alleen een activatiecode. In de communicatie die zij naar hun gebruikers doen infiltreert KPN niet. Als je de mail niet vertrouwt kun je contact opnemen met de muziek streamingsdienst.
Bedankt Nadia,
Ik kwam op deze post terecht omdat ik zocht naar dat cryptische domein.
Mijn vraag was: Hoe staat KPN hierin?
Ik snap dat mirrors soms handig kunnen zijn om de load op het basis domein te verlichten. Maar ik vind dat je niet met het ene mailtje moet waarschuwen tegen fishing en met het andere mailtje je klanten moet verleiden om naar een onbekend domein door te klikken (en dan zeker niet zoals spotify dat zonder enige context deed).
Wellicht off-topic, maar wel aan bovenstaande thread gerelateerd en relevant.
Groeten,
Jan
Reputatie 7
Zeer legitieme vraag @Jan P., KPN vindt het zeer wenselijk dat bedrijven je duidelijk en naar 'herkenbaar' betrouwbare sites linken. Inderdaad een beetje off-topic maar ik snap de relevantie en actualiteit van de vraag. Wij filteren zoveel mogelijk SPAM, en andere onbetrouwbare mail voor onze klanten. Daarnaast is voorzichtigheid geen overbodige luxe, en waarschuwen wij voor onbetrouwbare (ogende) sites. Bij twijfel, niet op klikken!

De bovengenoemde mail (link) heb ik gecontroleerd en als betrouwbaar aangemerkt. Ik deel jouw mening dat de cryptische domein inderdaad onbetrouwbaar oogt. KPN kan de inhoud van de mail niet aanpassen, dat moet de verzendende partij (organisatie) doen! Het is daarom van belang dat dit soort feedback bij hen terecht komt. Mocht je graag een signaal willen afgeven, wat ook zeer terecht is, neem dan contact op met Spotify!

Hopelijk passen ze de toekomstige communicatie (mail) aan 🙂

Reageer