Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

spotnet geeft foutmelding 931

waarom krijg ik bij spotnet fout melding 931

Admin: titel aangevuld zodat je bericht beter is te vinden, topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 10 juli 2017, 19:31

Voor de KPN newsserver? Gebruik je wel news.kpn.nl

Bekijk origineel

19 Reacties

Reputatie 3
Badge
roelof37 schreef:

waarom krijg ik bij spotnet fout melding 931

931 foutmelding Spotnet

De foutmelding in het Engels is: “The connection attempt timed out, or the connection host has failed to respond.”

Er zijn helaas meerdere redenen waarom deze Spotnet foutmelding kan ontstaan en dus ook meerdere mogelijke oplossingen. Hieronder lopen we alle mogelijke oorzaken door, hopelijk vindt je een passende oplossing.

Mogelijk wordt de verbinding met je nieuwsserver geblokkeerd door je firewall of router.
Kijk of Spotnet wordt geblokkeerd in je firewall of router.
Weet je niet hoe je een programma toegang moet geven om door je firewall te gaan?

Open in de Spotnet installatiemap het bestand ‘servers.xml’.
Blader even naar de map waar Spotnet is geïnstalleerd en open ‘servers.xml’ met kladblok.
Zoek naar de juiste regels en voer je nieuwsserver gegevens in, in plaats van diegene die er al staan.

Vaak helpt het om Spotnet’s kleine broertje erbij te halen. Installeer SpotLite. Je kan het usenet programma hier downloaden. Zet Spotlite aan en open Spotnet. Mogelijk lost dit het probleem op.

Kijk voor de handleidingen en downloads hier verder:

Bron: https://usenet-nieuwsgroepen.nl/spotnet-foutmelding/

Succes!
Reputatie 6
Badge +25
Voor de KPN newsserver? Gebruik je wel news.kpn.nl
werkt ook niet nog fout
931
Reputatie 3
Badge
roelof37 schreef:

werkt ook niet nog fout
931

Welke stappen heb je zelf al ondernomen om deze issue te tackelen? Zo ja, deel deze dan met ons.

Ook je tweede bericht is veel te summier om je überhaupt goed te kunnen helpen. Met alleen "foutmelding 931" komen we natuurlijk samen nergens!
heb ales geprobeert met spotnet maar blijft foutmelding 931 geven ook wat ik op internet kan vinden het net geproobeert en kpn maar blijf het zelfte en ook KPN newsserver werkt ook niet elke keer het zelfte wie kan mij helpen
bij mij staat er the connectionattempt timed out or the connected host has failed to respond 931 dat krijg ik elke keer wie weet hoe ik dat kan verhelpen
Reputatie 1
Ik had hier precies hetzelfde probleem. Ik heb de server veranderd naar news.kpn.nl en hij kan nu wel weer nieuwe spots vinden, echter duurt het vreselijk lang voor hij ze gevonden heeft in vergelijking met hoe snel het daarvoor was. Wanneer je een spot aanklikt om naar de download pagina te gaan blijft hij minuten lang zoeken en vervolgens krijg je de foutmeldig 952.

hij doet bij mij het zelfte nog steets hoe kan dat
Hallo, bij werkte spotnet perfect tot 10 dagen terug...

nu krijg ik ook die 931 melding

dit zijn mijn instellingen, wat doe ik fout?? (news.knp.nl heb ik ook al geprobeerd)
provider : KPN
adres : nova.planet.nl
Poort: 119
verbindingen: 4

Heeft iemand een verklaring voor mijn probleem,

Bij voorbaat dank
Reputatie 6
Badge +19
Hoi Roelof37, ilonavet en Johnniep, welkom op het forum! We hadden de afgelopen dagen inderdaad wat problemen met onze newsserver. Zie ook het topic 'Probleem met nieuwsserver?'. Deze problemen zijn sinds vanmiddag weer verholpen 🙂

Werkt alles bij jullie nu ook weer zoals het hoort?
Hallo, hij doet het weer! Mooi.

Gister en eergister-avond de hele avond voor jan L** aan het prutsen geweest.

Nou ja het belangrijkste is dat het weer werkt.

Bedankt voor uw reactie.

John
spotnet doet het niet meer heb hem inmiddels verwijderd en opnieuw opgezet maar helpt niet
ook ik heb probleem 952
Reputatie 1
Helaas bij mij nog steeds hetzelfde probleem...
Reputatie 6
Badge +19
Hoi @viaria en @ilonavet, lastig dat jullie nog steeds verbindingsproblemen ervaren 😞 Welke instellingen gebruiken jullie precies?
Reputatie 1
Ik heb alle instellingen die al aangedragen zijn in de diverse topics over dit probleem geprobeerd en geen van allen werkt.
Reputatie 6
Badge +19
Hoi @ilonavet, balen dat het met geen enkele instelling werkt. Werkt het wel als je met een ander programma, zoals bijvoorbeeld Thunderbird of SpotLite probeert te verbinden met de nieuwsserver?
Reputatie 1
Beste Koen, ja via Spotlite werkt het wel gewoon, maar daar kun je alleen spots mee bekijken en niet downloaden. Ik heb het gisteren geprobeerd via SABnzbd en dan kan ik gelukkig wel gewoon downloaden, maar Spotnet is vele malen handiger. Hij gaf overigens wel veel foutmeldingen (too many connections), maar uiteindelijk de download wel binnen gekregen.
Reputatie 6
Badge +19
Hi @ilonavet, goed om te lezen dat je met een ander programma wel verbinding met de nieuwsserver kunt maken. De oorzaak van het feit dat het met Spotnet bij jou niet lukt lijkt mij ergens in een foutief ingesteld of beschadigd (configuratie)bestand ervan te zitten. Aangezien Spotnet geen programma van ons is kan ik je met het inhoudelijk herstellen hiervan helaas niet helpen!

Reageer