Beantwoord

SSID's splitsen op V10A

  • 29 December 2019
  • 12 reacties
  • 113 keer bekeken

Hoi

Heb een Experia Wifi op zolder en lees dat ik daarom niet gebruik kan maken van servicetool. Daarom de ethernetkabel tussen de Experiabox (beneden) en Experia Wifi losgehaald.  

Krijg nog steeds de foutmelding dat de servicetool niet werkt in mijn omgeving. 

  1. Wat moet ik doen om wel de SSID’s te kunnen splitsen?
  1. En heb ik -mocht het allemaal ook gaan lukken- dan zowel beneden (Experiabox) als boven (Experia Wifi) gesplitste SSID’s?

Bedankt en groet! 

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 3 January 2020, 19:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24

1. Misschien de Experiaboxen resetten.

2. Nee. Je zult nooit gesplitste SSID op de Experia WiFi hebben met de huidige firmwareversie.

Hoi @ERvdK . Welkom op het forum.

Het splitsen van beide SSID's is niet meer mogelijk. De Experia wifi ondersteunt nu een soort van roaming waardoor het apparaat zelf de juiste frequentie kiest.

Om alles stabiel en goed te laten draaien adviseer ik het volgende:

-Experiabox loskoppelen en een reset geven. 

-Experia wifi weer aankoppelen en die ook resetten ( 10seconden resetknopje) → EW neemt de gegevens over van de experiabox. 

-Bestaande draadloze verbindingen verwijderen en opnieuw opzetten als beide apparaten weer zijn aangesloten.

In de meeste gevallen zorgt dit voor stabiele verbindingen. 

Bedankt Erwin_ en Nick83.

Dus eerder berichten over nieuwe firmware die dit wel mogelijk zouden maken, zijn inmiddels achterhaald. 

Vreemd is wel dat mijn buurman, ook bij KPN, wel 2 SSID’s in de lucht heeft hangen: een voor 2.4 en een voor 5 ghz 

>>omdat hij geen ExperiaWifi heeft?

>>omdat hij z’n guest-netwerk hiervoor heeft gebruikt wellicht?

Zal t m binnenkort eens vragen. Wat zou jullie verklaring zijn?

Hij zou eigen wifi versterkers kunnen hebben of een oudere variant van de onze ( witte wifiversterkers)

Hij kan ook alléén een v10a experiabox hebben staan. Hier kun je beide netwerken nog op scheiden. 

Maar er zijn ook andere scenario's denkbaar

Reputatie 7
Badge +24

Bedankt Erwin_ en Nick83.

Dus eerder berichten over nieuwe firmware die dit wel mogelijk zouden maken, zijn inmiddels achterhaald. 

Vreemd is wel dat mijn buurman, ook bij KPN, wel 2 SSID’s in de lucht heeft hangen: een voor 2.4 en een voor 5 ghz 

>>omdat hij geen ExperiaWifi heeft?

>>omdat hij z’n guest-netwerk hiervoor heeft gebruikt wellicht?

Zal t m binnenkort eens vragen. Wat zou jullie verklaring zijn?

Ik heb 2 accespoints van TP-Link, type EAP225. Daarmee kan ik ook alles wat ik wil. Gescheiden netwerken, gastennetwerk, en vele andere mogenlijk heden. 

Aanvulling: mn buurman heeft een V10, ik een V10a.

 

Reputatie 7
Badge +24

Aanvulling: mn buurman heeft een V10, ik een V10a.

Tja... misschien kan je het daar wel op scheiden. Ik weet het niet precies.

Op een v10 kan dat inderdaad nog. :-)

@Erwin_:

  1. die reset van de EB (jouw reactie van 3 dagen terug), is dat een harde of zachte reset? Of beter: welke handelingen zijn daarvoor nodig? ‘Vroeger’ (oei, dat klinkt oud) had je hard en zacht.
  2. Na de reset en opstart van de EB de EW weer aankoppelen die (dan pas) ook een reset geven?

Bedankt maar weer!

 

 

​​​​​Hoi @ERvdK .

  1. ja, een harde reset → paperclip in het resetgaatje en dan 10seconden drukken. Terwijl de experiabox los is van alle andere apparaten (behalve het toevoersignaal, uiteraard)
  2. Daarna de EW aansluiten en beide resetten. Hiermee dwing je de EW's om de exacte gegevens van de v10 over te nemen.

Succes! EN uiteraard ben ik benieuwd naar de afloop. 

Bedankt @Erwin_ Ik laat het je weten, al zal dat niet op hele korte termijn zijn. 

Groet

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.