Beantwoord

SSID's splitsen op V10a lukt niet met servicetool

  • 19 June 2020
  • 11 reacties
  • 183 keer bekeken

Als ik op mijn Experiabox V10a de SSID's probeer te splitsen (2,4 Ghz en 5 Ghz) met behulp van de servicetool krijg ik de melding “ Iets is misgegaan, probeer het a.u.b opnieuw “. En dat al dagen lang. Heb het zowel via wifi als bedraad en met alle mogelijke browsers geprobeerd. Is er een probleem met de tool of is hier iets anders aan de hand.

icon

Beste antwoord door Natasja 30 June 2020, 14:22

Bekijk origineel

11 reacties

Badge +19

Zover ik weet kan je dat niet meer splitsen.

Merkwaardig, de tool suggereert dat dit kan. Ik krijg een invulformulier met de mogelijkheid naam en wachtwoord voor beide banden in te vullen. En het advies om het opnieuw te proberen.

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u versterkers van KPN? Dan kan het niet. Zonder versterkers weet ik het niet.

Ik heb geen versterkers. Op basis van de informatie op dit forum zou het in mijn situatie moeten werken, maar dat zijn wel wat oudere berichten. Al zou ik het wel apart vinden als deze eerder werkende mogelijkheid eruit gehaald zou zijn.

Reputatie 7
Badge +24

Al zou ik het wel apart vinden als deze eerder werkende mogelijkheid eruit gehaald zou zijn.

Bij de versterkers kon het vroeger ook. En dat hebben ze eruit gehaald ja. Zodat het nu niet meer kan. Hoe de situatie bij de v10a is momenteel, dat weet ik niet precies. 

Reputatie 6
Badge +9

Dag @HenkKl. Van harte welkom hier. Je zou de netwerken van de Experia Box V10a nog steeds met behulp van de servicetool moeten kunnen scheiden. Het kan wel zijn dat die servicetool af en toe wat kuren vertoont, dus het enige wat ik je kan adviseren is om het nogmaals te proberen. Verwijder ook je tijdelijke internetbestanden en cookies eens. Heb je het ook op een ander apparaat geprobeerd?

Dank voor je reactie @Natasja . Daar wil ik wel even mee experimenteren. Maar ik heb nu opeens een ander probleem met de tool. Het onderscheidt nu niet 2,4 Ghz en 5 Ghz, maar laat maar 1 SSID zien. Dan is splitsen natuurlijk onmogelijk. Dit overigens op 2 verschillende apparaten.

Voor alle duidelijkheid: vorige week kwam hij elke keer met 2 SSID's (met de zelfde naam), apart voor 2,4 Ghz en 5 Ghz.

Reputatie 6
Badge +9

Ik vrees dat ik vervelend nieuws heb. :disappointed: In dit topic over het splitsen van de 2.4GHz en 5GHz netwerken heeft @Erik_ zojuist een reactie gedeeld vanuit de organisatie. Hij zegt daarin het volgende:

“Mensen, ik heb duidelijkheid hierover. De optie om het SSID te splitsen is uit de servicetool gehaald. De V10A en de V12 geven beide in de interface geen mogelijkheid om te splitsen. Ook kun je niet splitsen als je gebruik maakt van Superwifi en/of Experia Wifi omdat dit niet samengaat met de mesh-functionaliteit. Om hierin één lijn te trekken is de functie daarom ook uit de servicetool verwijderd.

Voor de V10 blijft als enige de optie bestaan via de interface, mits je geen Superwifi of Experia Wifi gebruikt.

Er zijn op dit moment geen plannen om dit weer terug te draaien. Dat gezegd hebbende, we zien hier op het forum natuurlijk met enige regelmaat mensen langskomen waarbij het splitsen een legitieme oplossing kan zijn voor een probleem dat ervaren wordt. We hebben dan ook een aantal van dit soort voorbeelden verzameld en zullen deze doorgeven richting de ontwikkelaars. Of het hierdoor ook daadwerkelijk teruggedraaid wordt valt niets over te zeggen.

Als je wel graag wilt splitsen, dan kun je verder overwegen om access points te gebruiken die niet van KPN zijn. Veel access points geven wel de optie om de SSID's te splitsen.”


Het klopt dus dat je maar één SSID te zien krijgt in de servicetool. 

Reputatie 6
Badge +9

Dag @HenkKl. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik hoop dat dit betekent dat het verhaal zo duidelijk is. Als je nog andere vragen hebt, stel die dan gerust.

@Natasja  ik had gereageerd in het topic waar jij naar verwijst, sorry voor de onduidelijkheid. Het verhaal is duidelijk, de achterliggende redenering niet. Maar ik snap dat we het hiermee moeten doen. Dank voor je reacties. 

Reputatie 6
Badge +9

Ik zie het nu inderdaad, @HenkKl. Dat is natuurlijk prima. Fijn dat het zo in ieder geval duidelijk is. Mocht je nog ergens hulp bij nodig hebben, dan weet je me te vinden. :slight_smile:

Reageer