Beantwoord

SSID wijziging niet zichtbaar op apparaat

  • 28 November 2019
  • 7 reacties
  • 690 keer bekeken

Reputatie 1

Heb de wijzig-instructies nauwgezet gevolgd. Het lukt (mij) niet. SSID en sleutel naam/wachtwoord kunnen worden gewijzigd en worden na saving ook als zodanig weergegeven. Ze worden niet zichtbaar bij de beschikbare netwerken op een mobiel/wifi apparaat. De oorspronkelijke naam en wachtwoord blijven actief.

De KPN service tool werkt niet. Technische problemen…..

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt, afgesplitst van deze

icon

Beste antwoord door Nick83 28 November 2019, 15:59

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u Experia WiFi versterkers? Zwarte vierkante of ronde witte? Welke Experiabox heeft u? Nog accespoints van een ander merk misschien? Google Home? Apple Airport? Tp-link Mesh satalieten ofzo?

Reputatie 1

Beste Nick83, 

ik heb 1 zwarte KPN WiFi versterker. Mijn Experiabox is model V10a. En geen andere accesspoints e.d. In gebruik.

Ben benieuwd of deze info u enige duidelijkheid biedt. En mij de oplossing…..

met vriendelijke groet!

Reputatie 1

Beste Nick83, u doet uw nickname 'slimmerik’ eer aan: In vervolg op uw vraag heb ik de wifiversterker ontkoppeld en een zoveelste poging gewaagd om het wachtwoord te wijzigen. En ja hoor! Deze keer ging het goed en heb ik een nieuw wachtwoord waarmee ik ongewenste gebruikers van mijn netwerk buiten de deur kan houden. Dankzij U. Nogmaals dank voor uw (verborgen) suggestie.

Met vriendelijke en dankbare groet, Roaming Bram

Reputatie 7
Badge +24

Ow... ik ben mij van geen kwaad bewust :smile:

Maar nu is de versterker dus losgekoppeld? Die zou je weer moeten kunnen koppelen hoor. Eventueel kun je hem resetten, die versterker dus, niet de Experiabox. Er zit een knop achterop. Die moet je dan 10 seconden vasthouden. Vervolgens zou hij automatisch de juiste netwerknaam en bijbehorend wachtwoord weer op moeten halen bij de Experiabox.

Reputatie 1

Dank idd dat resetten moet. Bij het aansluiten van de versterker werd het oude wachtwoord nl weer actief. Om langzaam gek van te worden…. Ga volgende week met het resetten aan de slag. Geef tzt feedback.

Groet van Roaming Bram

Reputatie 1

Ook resetten van de versterker heeft geen soelaas geboden. Heel even lijkt het alsof de nieuwe instelling (wachtwoord) is geaccepteerd maar na korte tijd is het oude wachtwoord weer actief. Ik heb de indruk dat de op een PC gewijzigde instellingen niet doorstromen naar het modem. Ondanks het commando 'safe settings’. De in de aansluitkaart van de V10a vermelde site (kpn.com/netwerkbeveiligen) is niet te vinden (code 404). Vreemd als dit de plaats zou moeten zijn waar je meer informatie kunt vinden over wachtwoord e.d. wijzigen…… Kortom. Hier deugt iets niet! Wie weet raad?

Reputatie 1

‘Zoekt en ge zult vinden’ (Matteüs 7:7-8).

Na lang, bijna oeverloos, zoeken op internet i.h.b. op  de KPN fora heb ik uiteindelijk de oplossing gevonden voor het wijzigen van SSID en sleutel (als je het modem V10a i.c.m. een Experia Wifi gebruikt). Het werkt als volgt: eerst in de Experiabox de veranderingen doorvoeren en vervolgens inloggen op de Experia Wifi en daar de gewijzigde netwerknaam en sleutel activeren.

Inloggen doe je met op de apparatuur vermelde gegevens. Als je de inloggegevens al een keer hebt aangepast dan moet je die gebruiken. Weet je niet meer wat de gewijzigde gegevens zijn dan alles resetten en de gegevens van de apparatuur gebruiken. De IP adressen (URL) om in te loggen op de apparatuur kun je achterhalen met b.v. het programma/app Fing.

Achteraf een fluitje van een cent. Waarom het eerst niet lukte is gelegen in het feit dat na het resetten van de Exp. Wifi de oude netwerknaam en sleutel weer worden teruggezet. Het begrip ‘resetten’ deed mij anders vermoeden…. Het wijzigen van de inloggegevens in de Exp. Wifi moeten dan ook daadwerkelijk worden uitgevoerd. De Wifi haalt na een reset niet automatisch (zoals aangegeven) de gewijzigde data op. 

Doe er je voordeel mee. Indien van toepassing.

Einde bericht.

Reageer