Beantwoord

Sta in quarantaine

  • 31 October 2019
  • 13 reacties
  • 707 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Wat een bagger zooi is KPN. Heb nu 4 weken kpn compleet en sta voortdurend in quarataine. Formulieren invullen, urenlang bellen,  ik word er niet goed van. Wat heb ik spijt dat ik ben over gestapt.  Mijn zoon heeft een webserver staan die alleen tekst verwerkt waar Caiway en Ziggo in het verleden geen problemen mee hadden. Steeds beloven dat het niet weer gebeurt. Ha Ha, sta nu weer in quarantaine..

 

Van de Goor Vriezenveen. 

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 1 November 2019, 09:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Nu 3 weken geleden overgestapt op kpn compleet.

WAT EEN DRAMA!!!!!!

Voor de 4de keer in Quarantaine. Bellen bellen formulieren invullen en dan weer vrijgegeven. Na een paar dagen het zelfde liedje.

Wanneer stopt dit,!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mijn thermostaat van de cv (E-Twist) heeft geen verbinding met de met de wifi. 

Vorige provider Ziggo, later Caiway nooit een probleem.

Jacob van de Goor

 

Admin: dubbel topic samengevoegd

Badge +19

Blijkbaar is er toch wat aan de hand anders doen ze dat niet natuurlijk. 

Badge +19

2x plaatsen is nou ook weer niet nodig

Reputatie 7

Wat is de reden die door het abuseteam van KPN gegeven wordt voor het in quarantaine plaatsen van jouw aansluiting?

Misbruik  van mijn internet verbinding. nog nooit gehad! Bij mijn oude provider

Reputatie 7

Misbruik  van mijn internet verbinding. nog nooit gehad! Bij mijn oude provider

Ze hebben als het goed is meer details gegeven.

Kan je anders eens een screenshot plaatsen van opgegeven reden?

Het is natuurlijk heel vervelend om telkens in quarantaine gezet te worden en dus is het zaak de oorzaak zo snel mogelijk weg te nemen.

Staat er een apparaat als DMZ Host ingesteld op jouw Experia Box?

Zo ja, wat voor een apparaat is dat?

Staat UPnP IGD op de experia Box aan of uit?

Kan je een screenshot plaatsen van de port-forwardings die op jouw Experia Box zijn ingesteld?

inderdaad mega vervelend je zou maar net in het buitenland zitten en je kunt niet in je thuis netwerk komen

bij mij ook gebeurd om de stomme rede dat ik rdp gebruikte en die poort door stuurde naar die rdp computer en dat alleen om extern bureaublad van een computer

ik werd door kpn geblokkeerd omdat de windows die daar op draaide geen updates gehad had

ja zo vaak gehad dat na updates die pc niet meer te benaderen was dus uitgezet

al met al moet ik dit helemaal zelf weten en hoeft een provider mij niet te blokkeren

ik baalde ontzettend toen en dat ze het mogen doen vind ik heel erg raar

stuur dan vooraf een email of wat dan ook dat je offline word gehaald

 

ook al zou ik windows xp "geen updates meer” willen draaien met rdp extern moet ik dat zelf weten toch

Reputatie 7

bij mij ook gebeurd om de stomme rede dat ik rdp gebruikte en die poort door stuurde naar die rdp computer en dat alleen om extern bureaublad van een computer

ik werd door kpn geblokkeerd omdat de windows die daar op draaide geen updates gehad had

ook al zou ik windows xp "geen updates meer” willen draaien met rdp extern moet ik dat zelf weten toch

Oei Peter, RDP had een enorm security lek zonder die update en dat KPN daar pro-actief actie op ondernomen heeft is lovenswaardig. Ik denk dat je juist blij moet zijn met die actie aangezien jouw PC, naar ik begrepen heb, zonder login overgenomen kon worden.

 

Wel zou ik het een enorme verbetering vinden als abuse bij dergelijke redenen eerst een "waarschuwingsmail" zou sturen zodat de abonnee een paar dagen de tijd neemt om actie te ondernemen. Dit doet KPN op de zakelijke markt ook.

klopt dat had ik toen ook aangegeven benader eerst de klant

maar uit het niks offline halen kan echt niet

en dan ben ik altijd nog de eind gebruiker die verantwoordelijk is voor mijn netwerk en niet de provider

maar goed ik heb er wel van geleerd om alle computers up to date te houden

helaas nog computers met win7 die naar win10 moeten voor januari

jammer win7 vind ik in sommige gevallen beter werken met drivers wat met 10 helemaal niet werkt

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Aquacarp, welkom op het forum! Vervelend dat je steeds in quarantaine terecht komt. Dit doen we echter voor de veiligheid van ons netwerk en alle gebruikers daarvan. Zoals wjb ook aangeeft, je krijgt een vangpagina te zien als je in quarantaine komt met daarop de reden, en wat je kunt en zou moeten doen om de blokkade weer op te heffen. Kom je er niet uit, dan kun je contact opnemen met Abuse via abuse@kpn.com. 

 

Zie voor meer informatie deze pagina op onze website. Tijdens quarantaine kun je verder ook nog gewoon gebruik blijven maken van essentiële diensten zoals internetbankieren en e-mail. 

Reputatie 7
Badge +7

Ik ben bekend met het RDP issue (BlueKeep. Unauthenticated remote code execution. ie, iemand kan zonder in te loggen je volledige machine overnemen), hier sluiten we echter niet voor af.

 

Heb je een ticket nummer van het abuse team? dit staat in het onderwerp van onze mails, hiermee kan ik het ticket erbij pakken en even kijken wat er aan de hand is.

@Dennis ABD 

voor mij niet meer van toepassing omdat het al een jaar geleden is

maar wou het wel even melden in dit nieuw topic

maar het zou leuk zijn dat klanten eerst een melding krijgen email sms whatsapp wat dan ook voor dat ze van het internet geflikkerd worden

dat is mijn punt

Reputatie 7
Badge +7

Wij hebben een tijd lang eerst een email gestuurd, de reacties hierop waren echter minimaal waardoor het overgrote deel van de klanten alsnog in quarantaine geplaatst werden. Hierdoor hebben wij ervoor gekozen meteen over te gaan tot het in quarantaine plaatsen. Wel is het zo dat, middels het invullen van het contact formulier op de vang pagina, de verbinding per direct weer vrij gegeven word. Dit duurt doorgaans niet meer dan 15 minuten. Pas bij de 3de keer quarantaine zitten wij achter de knoppen.