Beantwoord

Stabiliteit internetverbinding via draadloze verbindingssets

  • 30 March 2021
  • 6 reacties
  • 79 keer bekeken

Best Forum.

Sinds 2 dagen KPN klant, met een nieuw modem ‘12’. Alles netjes opgeleverd door de vriendelijke monteur; was echt zo klaar.  Voor mijn werk zit ik doorlopend te werken met MS Teams; beeld en geluid. Wat ik voorheen nooit had en nu wel; ik ‘bevries’. Soms wel 8 maal in een uur. 

Is er een mogelijkheid om de stabiliteit van het internet te monitoren? Ik ben bedraad aangesloten via een Devolo adapter (maar dat is net als voorheen). Maakt trouwens niet uit, ook vir WiFi heb ik ‘bevroren’ momenten, daarom stopte ik de kabel erin, maar dat maakt dus niets uit.

Ik hoor het graag! vriendelijke groet, Andre

 

 

icon

Beste antwoord door Nick83 31 March 2021, 08:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Badge +19

Het gebruik van draadloze verbindingsets is niet verstandig voor data. Een tv stream gaat vaak wel omdat de tv ontvanger buffert.  Een kleine dip in het electriciteitsnetwerk wordt dan weg gepoetst. Bij internet is dat niet zo dus dat merk je meteen. Dus of werken via Wi-Fi maar er gaat niets boven een kabel. Het forum staat vol met problemen met die dingen.  Vaak zien we dat het jaren goed werkt en dat het dan ineens mis gaat.  Bijvoorbeeld door een ledlamp of dimmer of telefoonoplader die niet helemaal goed werkt.  Ga een testen met een kabel. Dus alle draadloze verbindingsets verwijderen.  Vrijwel zeker is het probleem dan opgelost. 

Het gebruik van draadloze verbindingsets is niet verstandig voor data. Een tv stream gaat vaak wel omdat de tv ontvanger buffert.  Een kleine dip in het electriciteitsnetwerk wordt dan weg gepoetst. Bij internet is dat niet zo dus dat merk je meteen. Dus of werken via Wi-Fi maar er gaat niets boven een kabel. Het forum staat vol met problemen met die dingen.  Vaak zien we dat het jaren goed werkt en dat het dan ineens mis gaat.  Bijvoorbeeld door een ledlamp of dimmer of telefoonoplader die niet helemaal goed werkt.  Ga een testen met een kabel. Dus alle draadloze verbindingsets verwijderen.  Vrijwel zeker is het probleem dan opgelost. 

Bedankt voor de snelle reactie. Het gebruik van een vaste kabel is helaas niet mogelijk; vandaar de Devolo adapters, waarmee ik tot voorheen geen problemen heb gehad overigens. Deze ochtend moest ik alles uit en aan zetten (stekker eruit en na 2 minuten er weer in), omdat ik geen internetverbinding had (alle lampjes waren groen op de modem). Ik hou het nog even op ‘opstart probleempjes’ wellicht?

 

Reputatie 7
Badge +24

Kun je het eens tijdenlijk proberen met een lange kabel rechtstreeks op het modem? Dan weet je of het wel of niet in de devolo's zit.

Reputatie 7
Badge +20

@AvOosten welkom op ons forum! Heb je het nog met een lange kabel kunnen testen om de adapters uit te sluiten?

Reputatie 7
Badge +20

We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het opgelost is.  Anders weet je ons te vinden!

Een langere kabel is geen mogelijke oplossing. Voor als nog lijkt het te werken. Dus ik zie het even aan.