Vraag

Standaard gateway niet beschikbaar en DNS Probe Finished No Internet foutmelding

  • 6 February 2019
  • 6 reacties
  • 441 keer bekeken

Goededag,

Ik heb een soortgelijk probleem met dezelfde melding. Internet valt regelmatig weg op de laptop, terwijl op mobiele telefoon alles prima werkt. Ik heb een ExperiaboxV8. Heb al van alles geprobeerd (waaronder reset van experiabox) maar niets lijkt te helpen.
Ik krijg naast de melding standaard gateway niet beschikbaar af en toe ook de volgende melding: DNS Probe Finished No Internet.
Hoe kan ik dit oplossen?

*afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Savadeve Dat is raar, natuurlijk. Gaat het hier ook specifiek om wifi? En het valt dus enkel op je laptop uit en niet op ander apparaten?

Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer? Dan ga ik wellicht even meekijken. (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Savadeve Ik zie dat ik geen reactie meer van je heb gekregen. Mag ik er vanuit gaan dat alles inmiddels is opgelost? Als ik nog iets voor je kan doen dan lees ik het graag!
Beste Bart,

Helaas is het probleem nog niet opgelost. Het gaat hier inderdaad specifiek om Wifi en het uitvallen betreft enkel 1 laptop (andere apparaten werkt het prima).
Ik heb mijn KPN Forum profiel aangevuld. Dus mocht je kunnen helpen, dan graag.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo. Dat is wel apart: als ik het goed begrijp werkt alles wel goed op andere apparaten? Ik ben toch een beetje geneigd om eerst naar je laptop te kijken, omdat je het op andere apparaten niet ervaart. Is het een wat ouder model laptop? Maak je gebruik van een eigen DNS of heb je niets aangepast in je laptop? Zou je het eens met een andere browser kunnen proberen?
Goedemiddag,
Het betreft een vrij nieuwe laptop met windows 10. Zover ik weet heb ik niets aangepast in mijn laptop v.w.b. DNS. Ik heb 2 verschillende browsers geprobeerd, maar bij beide hetzelfde probleem. Ik heb geen idee dus waar het aan zou kunnen liggen.
Reputatie 7
Badge +20
Hoe lang speelt dit eigenlijk al? Aangezien het alleen met dit apparaat voorkomt en andere apparaten op de v8 wel goed werken moet het probleem in de laptop zitten, vermoed ik. Wellicht is dat de netwerkkaart defect geraakt?

Reageer