Ik heb sinds gisteren een KPN standaart pakket met vaste telefonie/tv/internet. Alles werkt redelijk naar behoren behalve het internet. De ping (ms) (connectie tussen mijn internet(modem) naar buitenlandse servers is erg slecht. Voorheen had ik XS4ALL en had ik al een goede ping van tussen de 25-35 ping op server hier in West-Europa. Uiteraard servers die verder weg lagen waren minder goed maar dat is logisch. XS4ALL was 8mbit internet en was aan de dure kant, maar had altijd een goede ping. Nu konden we bij KPN terecht voor dezelfde prijs maar een veel ruimer aanbod (o.a. veel sneller internet nl. 40 mbit). Ten eerste wordt er vals geadverteerd met 40 mbit, want die haal ik bij lange na niet. Ik mag blij zijn als ik 25 mbit haal. Dit terwijl ons vertelt is dat wij dichtgelegen zitten bij de netwerkpunten van KPN en dat wij de 40 makkelijk moeten kunnen halen. Enfin, gelogen, maar nog steeds sneller internet en dat is wat we wilden. Nu blijkt dus dat de ping heel slecht is, veel slechter dan XS4ALL en ik heb gebeld met jullie klantenservice, maar ik kreeg een jongeman aan de lijn die van de technische afdeling was. Ik ben geen einstein op het gebied van technologie, zeker niet. Maar deze jongen wist mij helemaal niets te vertellen en absoluut geen oplossing te geven. Ik heb met deze jongeman 30 minuten aan de lijn gehangen en dit met jullie absurde tarief van 10c/minuut. Ik wilde eerst mailen met jullie maar deze optie hebben jullie op de een of andere reden geschrapt van jullie website. Ik ben uitermate ontevreden met de professionaliteit van KPN, en dit terwijl ik nooit problemen heb gehad met XS4ALL terwijl dit jullie dochterbedrijf is. Port forwarden mocht niet baten en het advies bestond uit: ''zitten de kabels goed'' ; ''probeer een harde reset''. Alletwee geprobeerd en nog steeds een slechte ping(ms). Ik zou graag een spoedig antwoord willen hebben wat ik nu kan doen met dit probleem anders ben ik genoodzaakt mijn abonnement juridisch te ontbinden. Ik heb hier echter helemaal geen zin in, want ik ben druk met werk. Ik zie dat meerdere mensen op dit forum niet eens geholpen worden, maar ik hoop dat ik wel geholpen kan worden. Voor de duidelijkheid het gaat om het volgende modem:
ZTE Corporate (KPN Experia Box) ZXV10 H220N
Beste antwoord door sveld84
Grappig dat iemand die eerst klaagt over een te hoge ping, later vraagt of de ping naar de gateway laag of hoog is ;)
KPN heeft zich dmv algemene voorwaarden dermate ingedekt dat jij als afnemer akkoord bent gegaan en kennis genomen hebt van bepaalde zaken omtrent snelheid ed. Dus wens je rechtsbijstand veel succes.
Wat zijn overgens je doelen die je wenst te behalen, ontbinding van je contract? Meer snelheid afdwingen is technisch niet mogelijk, zoals hierboven al besproken.
Bekijk origineel
KPN heeft zich dmv algemene voorwaarden dermate ingedekt dat jij als afnemer akkoord bent gegaan en kennis genomen hebt van bepaalde zaken omtrent snelheid ed. Dus wens je rechtsbijstand veel succes.
Wat zijn overgens je doelen die je wenst te behalen, ontbinding van je contract? Meer snelheid afdwingen is technisch niet mogelijk, zoals hierboven al besproken.