Beantwoord

Static IP en deblock van spamhaus PBL

• 8 oktober 2018
  • 2 reacties
  • 141 keer bekeken

Hoi daar!

Ik heb thuis een webserver met cpanel daarop geinstalleerd. waarmee leden van dit forum mij al vaker hebben geholpen (nogmaals mijn dank!) maar nu een paar stappen verder loop ik weer vast. en daar heb ik 2 vragen over,

vraag 1:
Ik weet uit ervaring en uit rondlezen op internet dat een ip bij KPN of eigenlijk overal op een consumenten lijn dynamisch is wat dus inhoudt dat deze (nou gebeurt dit zelden) kan veranderen, Dit is geen groot probleem maar voor een webserver met een goed aantal users is dit verre van ideaal vooral als iedereen dan zijn/haar dns moet gaan aanpassen om bereikbaar te blijven, en laat staan remote acces wordt moeilijk als je ip ineens verandert, nu wil ik graag weten of het mogelijk is om bij een consumenten abonnement een statisch ip te krijgen?

vraag 2: Ik heb een mailserver, die werkt perfect op het dingetje spam filtering na... alle mails verzonden vanaf mijn server naar een outlook of gmail adress (en waarschijnlijk nog wel wat meer) worden de mails gelijk als spam gefilterd, nu zal ik ook dat mijn IP of zelfs mijn hele blok geregistreerd staat op de "policy blocklist" van spamhaus.org, aangezien outlook & gmail deze lijst ook gebruiken denk ik dat het daardoor komt dat mijn emails als spam worden gezien is het dus mogelijk om mijn ip daar af te halen?

alvast bedankt!

EDIT: Vraag 2 mag als overbodig beschouwd worden, omdat ik net te zien krijg dat het ip niet meer in de lijst staat!
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 8 oktober 2018, 19:28

1) Nee. Maar het is echt zelden. Wil je meer zekerheid dan past dat niet bij het beeld dat KPN heeft van de gebruikers van een consumenten verbinding en zal je een ander type abonnement of een andere aanbieder moeten zoeken.
2) Deze kan je zelf delisten, maar komt waarschijnlijk elke 3 maand terug ofzo. Als je ander gedrag ervaart hoor ik dat graag!
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +30
1) Nee. Maar het is echt zelden. Wil je meer zekerheid dan past dat niet bij het beeld dat KPN heeft van de gebruikers van een consumenten verbinding en zal je een ander type abonnement of een andere aanbieder moeten zoeken.
2) Deze kan je zelf delisten, maar komt waarschijnlijk elke 3 maand terug ofzo. Als je ander gedrag ervaart hoor ik dat graag!
Bedankt voor het goede antwoord!

Reageer