Beantwoord

Status aanvraag verplaatsen van het glasvezelpunt

  • 22 January 2023
  • 25 reacties
  • 288 keer bekeken

Beste KPN,

sinds eind september heb ik een aanvraag ingediend voor het verplaatsen van mijn glasvezelaansluiting. Ik probeer al enkele weken contact te krijgen over het maken van een afspraak, maar wordt niet verder geholpen. Niemand op de desk kan me verder helpen. Niemand heeft inzicht in de planning. Er zit een hoge prioriteit achter gezien het huidige kastje op de plek van de nieuwe keuken zit. Zouden jullie me zsm willen contacteren? 

icon

Beste antwoord door Ward_ 23 January 2023, 12:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Bps84 ,

KPN gaat jou niet bellen. Je zult zelf via 0800-0402 een afspraak moeten maken met een monteur. Dat kan doordeweeks tussen 8.00 en 18.00, op zaterdag tot 17.00. 

Badge +19

@Bps84 @Noordzee Op de site van kpnnetwerk staat toch dat het via mijnaansluiting.nl moet. Zie hier.

Dat was inderdaad mijn startpunt. Dat heb ik in september al gedaan.. 

.

Hallo @Bps84 ,

KPN gaat jou niet bellen. Je zult zelf via 0800-0402 een afspraak moeten maken met een monteur. Dat kan doordeweeks tussen 8.00 en 18.00, op zaterdag tot 17.00. 

Meerde keren gebeld. Planning is onbekend, en wordt niet doorverbonden naar monteur of planning. 

Dank voor jullie reacties. Zouden jullie eens mee willen denken: ik heb deze loze leiding al naar meter kast gelegd. Mocht ik nog steeds geen reactie krijgen van KPN was mijn idee om kastje te verwijderen, glasvezel draad terug naar buiten te drukken, en loze leiding door de muur te drukken en draad te herplaatsen in leiding. Monteur kan dan toch deze in de toekomst buiten lassen en kastje herplaatsen in meter kast? 

Reputatie 7
Badge +28

Mogelijk wil @Ward_ hier iets over zeggen? 

 

Reputatie 1

Dank voor jullie reacties. Zouden jullie eens mee willen denken: ik heb deze loze leiding al naar meter kast gelegd. Mocht ik nog steeds geen reactie krijgen van KPN was mijn idee om kastje te verwijderen, glasvezel draad terug naar buiten te drukken, en loze leiding door de muur te drukken en draad te herplaatsen in leiding. Monteur kan dan toch deze in de toekomst buiten lassen en kastje herplaatsen in meter kast? 

Grapje zeker?
Dit is helemaal geen glasvezel aansluitpunt er hangt een stuk coax aan, hier staat krachtstroom op dus niet zomaar afknippen :-)

Reputatie 6
Badge +5

waar zie jij coax een glasvezel kabel hoeft niet altijd oranje oid te zijn in dit geval is die wit

 

en er staat duidelijk op dat het een glasvezelkastje is en KPN logo 

waar je zelf niet aan mag zitten

waar zie jij coax een glasvezel kabel hoeft niet altijd oranje oid te zijn in dit geval is die wit

 

en er staat duidelijk op dat het een glasvezelkastje is en KPN logo 

waar je zelf niet aan mag zitten

Klopt inderdaad, het kastje is glasvezelaansluiting.

waar zie jij coax een glasvezel kabel hoeft niet altijd oranje oid te zijn in dit geval is die wit

 

en er staat duidelijk op dat het een glasvezelkastje is en KPN logo 

waar je zelf niet aan mag zitten

Klopt inderdaad, het kastje is glasvezelaansluiting. Het kleine stukje coax wat je eronder ziet is komen te vervallen.

 

Reputatie 7
Badge +10

@Bps84 Wat is het LIP nummer van de aanvraag? Ik neem aan dat daar wat fotos en een beschrijving bij zit van wat er moet gebeuren?

Dan kan ik wel wat advies geven, terwijl je wacht op de aannemer... (Misschien kan ik die ook wel benaderen over de achterstand maar daar kan ik niks voor beloven).

 

@Noordzee Verplaatsingen van aansluitingen worden door KPN Netwerk afgehandeld via mijnaansluiting.nl. De provider KPN heeft daar niks mee van doen dus bellen naar 0800-0402 voor een monteur heeft geen zin. 

@Bps84 Wat is het LIP nummer van de aanvraag? Ik neem aan dat daar wat fotos en een beschrijving bij zit van wat er moet gebeuren?

Dan kan ik wel wat advies geven, terwijl je wacht op de aannemer... (Misschien kan ik die ook wel benaderen over de achterstand maar daar kan ik niks voor beloven).

 

@Noordzee Verplaatsingen van aansluitingen worden door KPN Netwerk afgehandeld via mijnaansluiting.nl. De provider KPN heeft daar niks mee van doen dus bellen naar 0800-0402 voor een monteur heeft geen zin. ​​​​​​

​​​​​​@Ward_  het lip nummer is 1001976776. Het kastje zit nu op de plek van de nieuwe keuken, en moet naar de meterkast, 1.5m verderop. De loze leiding op de foto in de post loopt al naar de meterkast. Super bedankt voor je hulp, wordt echt gewaardeerd 

Reputatie 7
Badge +10

@Bps84 Dit gebied is nog niet overgedragen aan de beheersafdeling en jouw verplaatsing moet dus worden gedaan door de aanleggende aannemer. Die zijn niet echt ingericht op dit soort verzoeken.

 

Ik zie dat de kabel nu langs het huis loopt en dan met een hoek van 90 graden naar binnen gaat en (naar ik aanneem) daar op een binnenmuur.

Die kabel loopt dus nu buiten langs de meterkast zit en de meterkast zit aanmerkelijk dichter bij de straat (dus de glasvezelkabel korter kan worden). Dan is er ook geen mantelbuisje van huidige plek naar meterkast nodig. Dan kan je beter de kabel zelf vlak onder het witte kastje afknippen en weg trekken. Onze aannemer kan dan (als ze zover zijn) die kabel terug halen tot naast de woning en opnieuw invoeren naar de meterkast. Is er ook geen nieuwe las ergens buiten nodig.

Reputatie 7
Badge +24

Waarom is dat glasvezelkastje dan niet gewoon gelijk in de meterkast geplaatst? 😑

Loopt die geribbelde buis naar de meterkast? Dan kunt u daar een utp-kabel door trekken. En een WiFi punt bekabeld in de keuken plaatsen. Tegenwoordig heb je allerlei keukenapparatuur op WiFi. Dus goed WiFi in de keuken kan geen kwaad.

Reputatie 7
Badge +10

Waarom is dat glasvezelkastje dan niet gewoon gelijk in de meterkast geplaatst? 😑

Loopt die geribbelde buis naar de meterkast? Dan kunt u daar een utp-kabel door trekken. En een WiFi punt bekabeld in de keuken plaatsen. Tegenwoordig heb je allerlei keukenapparatuur op WiFi. Dus goed WiFi in de keuken kan geen kwaad.

Zo te zien is de FTU geplaatst bij een vorige bewoner en heeft @Bps84 de woning vorig jaar gekocht.

Reputatie 7
Badge +24

Ok 👍

@Bps84 Dit gebied is nog niet overgedragen aan de beheersafdeling en jouw verplaatsing moet dus worden gedaan door de aanleggende aannemer. Die zijn niet echt ingericht op dit soort verzoeken.

 

Ik zie dat de kabel nu langs het huis loopt en dan met een hoek van 90 graden naar binnen gaat en (naar ik aanneem) daar op een binnenmuur.

Die kabel loopt dus nu buiten langs de meterkast zit en de meterkast zit aanmerkelijk dichter bij de straat (dus de glasvezelkabel korter kan worden). Dan is er ook geen mantelbuisje van huidige plek naar meterkast nodig. Dan kan je beter de kabel zelf vlak onder het witte kastje afknippen en weg trekken. Onze aannemer kan dan (als ze zover zijn) die kabel terug halen tot naast de woning en opnieuw invoeren naar de meterkast. Is er ook geen nieuwe las ergens buiten nodig.

Beste @Ward_ dank voor je reactie. De meterkast zit echter 1.5 meter verder van de straat dan de huidige aansluiting. Wat zou je in dit geval adviseren? 

Reputatie 7
Badge +10

@Bps84 Aha.. dan snap ik nu waar de kabel is afgewerkt. 

De aannemer voor KPN kan ook niets anders dan die huidige kabel afknippen en weer naar buiten trekken. Om dan vervolgens met een lasmofje te verlengen langs de woning en bij de meterkast naar binnen te gaan.

Jij kunt nu die twee eerste stappen (afknippen en terug naar buiten trekken) alvast uitvoeren en dan kan jij verder. En dat verlengen met een lasmofje valt nog onder het bedraag waarvoor je de offerte hebt getekend. (en binnen de 15 meter die daar in wordt genoemd).

@Bps84 Aha.. dan snap ik nu waar de kabel is afgewerkt. 

De aannemer voor KPN kan ook niets anders dan die huidige kabel afknippen en weer naar buiten trekken. Om dan vervolgens met een lasmofje te verlengen langs de woning en bij de meterkast naar binnen te gaan.

Jij kunt nu die twee eerste stappen (afknippen en terug naar buiten trekken) alvast uitvoeren en dan kan jij verder. En dat verlengen met een lasmofje valt nog onder het bedraag waarvoor je de offerte hebt getekend. (en binnen de 15 meter die daar in wordt genoemd).

Super!! Dank je wel, ga ik doen. Heb je ook een tip voor mij hoe ik de planning of de aannemer kan activeren om langs te komen? 

Reputatie 7
Badge +10

@Bps84 Aha.. dan snap ik nu waar de kabel is afgewerkt. 

De aannemer voor KPN kan ook niets anders dan die huidige kabel afknippen en weer naar buiten trekken. Om dan vervolgens met een lasmofje te verlengen langs de woning en bij de meterkast naar binnen te gaan.

Jij kunt nu die twee eerste stappen (afknippen en terug naar buiten trekken) alvast uitvoeren en dan kan jij verder. En dat verlengen met een lasmofje valt nog onder het bedraag waarvoor je de offerte hebt getekend. (en binnen de 15 meter die daar in wordt genoemd).

Super!! Dank je wel, ga ik doen. Heb je ook een tip voor mij hoe ik de planning of de aannemer kan activeren om langs te komen? 

Moeilijk… Je zou moeten bellen met de planningsdesk van Allinq. Daar ligt de opdracht. Maar daar heb ik helaas ook geen telefoonnummer van.

@Bps84 : Wat ik me nog afvraag: Heb jij nu al wel diensten over die glasvezellijn? Of komt dat later?

@Bps84 : Wat ik me nog afvraag: Heb jij nu al wel diensten over die glasvezellijn? Of komt dat later?

Nu nog niet. We zitten nu nog midden in de verbouwing 

Reputatie 7
Badge +10

@Bps84 : Wat ik me nog afvraag: Heb jij nu al wel diensten over die glasvezellijn? Of komt dat later?

Dat kon je zien aan de foto. Er zat geen NT op of aan vast :-)

Reputatie 4
Badge +1

Ik weet niet of het slim is om zelf een glasvezel kabel door teknippen. De losse vezels fragmenten van een glas kabel zijn erg ongezond. http://nl.fibresplitter.com/news/be-careful-when-working-with-fiber-optic-cable-24266748.html