Status geplande netwerkupgrade?

• 1 maart 2015
  • 88 reacties
  • 2529 keer bekeken

Reputatie 1
De maximimale internetsnelheid op mijn adres is 6 Mbits.

Eind vorig jaar heb ik contact gehad met de klantenservice, ik kreeg toen te horen dat begin 2015 de snelheid zou worden verhoogd naar 20 Mbits in verband met een upgrade.

Tot vorige week stond dit ook op de site van KPN, als ik nu kijk op de site staat er 6 Mbits en de geplande upgrade van maart 2015 is verdwenen.....

Vindt er geen update meer plaats?

Albert

Admin: onderwerp aangepast voor betere vindbaarheid

88 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Albert,

Als er op dit moment geen netwerk upgrade meer wordt weergegeven, dan staat die op dit moment ook niet in de planning voor de nabije toekomst. Als er eerst wel een upgrade stond, is hierbij waarschijnlijk een reden gevonden waardoor deze toch (nog) niet uitgevoerd kan worden, technische complicaties, bestuurlijke complicaties, HR complicaties, etc...  

Ik kan je in deze dan ook alleen maar aanraden de site in de gaten te houden, als er een nieuwe datum bekend wordt voor de upgrade zal die daar vermeld worden.

Groet,

Erik
Reputatie 1
Bedankt Erik,

Dat is dan flink balen, blijf ik met een (te) trage internet verbinding zitten.

Is er al iets meer bekend over de proef met 4g in de buitengebieden als alternatief voor adsl?

Reputatie 3
Badge
Ik ben ook benieuwd naar de 4G test. Ook mijn 100mbit snelheid supgrade is verdwenen en 13mbit is erg weinig voor 5 mensen.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Albert, Robin,

Ik heb navraag uitstaan wat betreft de status van de test, maar nog geen informatie gekregen. Ik kom er op terug zodra ik wat weet!

Groet,

Erik
Reputatie 1
Ik snap er niets meer van.... Nu staat er wel weer een upgrade gepland in mrt 2015.

Reputatie 1
Badge
Als de werkzaamheden voor maart gepland zijn, zou je op dit moment al een prettig gezoem van ventilatoren moeten horen uit de straatkast.

Het duurt namelijk minstens twee weken na de daadwerkelijke werkzaamheden, voordat het ook in de KPN systemen als gereed is verwerkt.

Gr. Wukong 

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Albert,

Ik zie inderdaad de upgrade nu wel weer staan, voor maart, met een marge van een maand. Dat is goed om te horen en te zien.

Terugkomend op de 4G pilot, ik heb daarvan terugkoppeling ontvangen, maar veel wijzer worden we daar niet van. De pilot is nog steeds bezig, en terwijl de pilot bezig is wordt er nog geen informatie over het verloop daarvan naar buiten gebracht. Ik kan jullie inhoudelijk dan ook verder niets vertellen.

Zodra er resultaten bekend zijn, zullen we hier waarschijnlijk ook wel een persbericht aan wijden zodat je het terugziet op onze website.

Groet,

Erik

Reputatie 3
Badge
Hallo,

Bedankt voor uw antwoord. Ik hoop meer te weten te komen als de pilot klaar is. Vooral in de noordelijke provincies zou dit handig zijn

Reputatie 1
Gelukkig zijn er wel ontwikkelingen...

http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/kamp-zorgt-ook-voor-snel-internet-buitengebieden

Als er geen datalimiet op 4G zou zitten in combinatie met een vaste aansluiting is het probleem volgens mij al grotendeels opgelost.

In Duitsland is Vodafone er al een stuk verder mee.

Reputatie 1
Pfff, wat een betrouwbare informatie op de site.... Nu staat er weer april 2015!!!???!!!

Reputatie 1
Geweldig KPN,

Weer een maand erbij voordat de upgrade plaats gaat vinden!!!
Reputatie 7
Badge +28
Hallo Albert,

Ik kan me voorstellen dat je er niet blij mee bent dat de planning weer een maand is opgeschoven. Ik kan helaas niet inzien waarom dit is gebeurd. Ik kan je alleen maar vragen om geduld, het feit dat de upgrade er nog steeds staat, is een goed teken!

Groet,

Erik

Reputatie 1
Hallo Erik,

Opnieuw een maand erbij, de upgrade staat nu op juni 2015.

Ik ben volledig op KPN overgestapt vanweg de "betrouwbaarheid" ik begin daar nu wel heel erg aan te twijfelen.... Het lijkt meer op een zoethoudertje, gewoon een upgrade noemen die vervolgens steeds uitgesteld gaat worden!

Zelf via een chat-medewerker werd bevestigd update bevestigd:

Jarno: Ik zie inderdaad nog steeds maart 2015 staan. Via **** kunt u de huidige snelheden en geplande upgrades in de gaten houden. 
Albert: wanneer kan ik de upgrade verwachten? 
Jarno: De planning is altijd bij benadering en kan maximaal een maand uitlopen. In maart of uiterlijk april moet het rond zijn. Ik kan helaas niet een specifiekere indicatie geven vrees ik.
Albert: Is het zeker dat de upgrade plaats gaat vinden?
Jarno: Dat wel inderdaad, dit is een upgrade naar zogenaamd VVDSL deze worden sowieso uitgevoerd. 
Albert: Okay, bedankt voor de info!

Zelf de doorverwijzing naar de site wordt gedaan door KPN medewerkers.

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Albert,

Ik kan je helaas niets anders vertellen dan dat ik al eerder gedaan heb. De informatie op de site is een indicatie, onderhevig aan veranderingen en daar kunnen we geen garanties op geven. We verwijzen inderdaad zelf ook naar die site, omdat het uiteindelijk makkelijker is als een klant zelf kan zien wat de planning is dan dat wij het doorgeefluik moeten zijn, maar dat maakt de status van die informatie niet anders.

Ik kan dan ook alleen maar vragen af te wachten.

Groet,

Erik

Reputatie 3
Badge
Erik_ schreef:
Hallo Albert,

Ik kan je helaas niets anders vertellen dan dat ik al eerder gedaan heb. De informatie op de site is een indicatie, onderhevig aan veranderingen en daar kunnen we geen garanties op geven. We verwijzen inderdaad zelf ook naar die site, omdat het uiteindelijk makkelijker is als een klant zelf kan zien wat de planning is dan dat wij het doorgeefluik moeten zijn, maar dat maakt de status van die informatie niet anders.

Ik kan dan ook alleen maar vragen af te wachten.

Groet,

Erik

Hallo,

Ik snap dat u ons niet zo 1, 2, 3 een nieuwe verbinding kan geven. Maar ook u snapt dat als ons vertelt wordt dat in Maart 2015 er een upgrade komt, deze bevestigd wordt door de klantenservice, en vervolgens wordt uitgesteld naar April. Gisteren stond er nog een datum (27 April) en vandaag is de datum alweer veranderd naar Mei, dat wij dan een beetje chagrijnig worden.

We betalen nu al maandelijks aardig wat, waarvan makkelijk de straatkast kan worden geupgraded. Enkele maanden terug is er al een glasvezel kabel gegraven, en nu zou de lijn dus kunnen worden geupgraded.

Ik zou graag willen dat KPN haar beloftes waar maakt.

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Robin,

Ik begrijp zeker dat het frustrerend is, vooral als je al lang wacht op een verbeterde verbinding.

RobinFlikkema schreef:

Ik zou graag willen dat KPN haar beloftes waar maakt.

Het punt is alleen dat het geen belofte is. Zoals ik ook heb aangegeven is de informatie onder voorbehoud en zonder garanties.

Het probleem zit hem grotendeels in de communicatie. Ik ben er zelf altijd duidelijk in dat het een prognose is, maar helaas maken niet alle collega's dat duidelijk, of snapt niet iedere klant dit als het wel gezegd wordt.

Wel zie ik dat er inmiddels een disclaimer op de pagina is geplaatst met betrekking tot de te behalen snelheid. Deze geldt ook voor eventuele geplande upgrades.

Groet,

Erik

Reputatie 3
Badge
Hallo,

Ik zag inderdaad dat er een disclaimer nu bij staat; en dat er een kaart met straatkast upgrades is toegevoegd en inmiddels al weer verwijderd 😞. Maar de mensen van de telefonische klantenservice zeggen er niet bij dat het "zonder garantie" of "onder voorbehoud" is.

Ik stel het wel op prijs dat u snel antwoord, en daar wil ik u wel voor bedanken.

Ik hoop dat de upgrade nu wel doorgaat in Mei en niet weer wordt uitgesteld. 12 Mbit is eigenlijk te weinig voor een gezin bestaande uit 5 personen.

Reputatie 1
Hier moet ik het doen met 6 Mbit.... Na de upgrade zou het 20 Mbit moeten zijn.
Nu staat er weer mei???!!!???
Het is nu al maart/april/mei/juni geweest en helemaal niets.
Ik kan me niet voorstellen dat er zoveel verschil in de planning kan zitten er staat zelfs bij +of- 1 maand.
Hopelijk is er op korte termijn iets te verwachten in combinatie met 4g, volgens mij is dat op zeer korte termijn te realiseren en laat KPN dan de buitengebieden eens een voordeel geven aan de buitengebieden door dat zonder datalimiet aan te bieden bij klanten met langzame verbindingen.
Reputatie 1
Het is echt ongelofelijk!!!???!!!
Ik begin KPN helemaal zat te worden, er staat nu Q3.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo, ook mijn upgrade is alweer uitgesteld. Er waren (alweer) zo ver dat er een datum stond en nu wordt het juli 2015.
Kan er worden nagetrokken waarom dit aldoor verplaatst wordt? Ik zou graag meer informatie willen

Robin
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag,

Aan de uitstel van een geplande upgrade kunnen verschillende oorzaken ten grondslag liggen. Het upgraden van alle aan de hogere snelheden gerelateerde hardware in de centrale kan bijvoorbeeld meer tijd kosten dan in eerste instantie gedacht was. Het moment dat aangegeven wordt dat een upgrade plaats gaat vinden, is dan ook een indicatie. Ik kan me wel voorstellen dat het frustrerend is om te zien dat deze datum op jouw adres steeds verder opschuift de toekomst in! Excuses voor het ongemak!

Met vriendelijke groet,

Koen

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Er is al enkele maanden terug een nieuwe kabel naar de straat kast gelegd, en deze straat kast zou geüpgraded worden naar Vectoring VDSL (deze is nu nog adsl2+)

We zouden in de toekomst graag TV van KPN willen afnemen maar net 13Mbit gaat dat lastig.

Robin
Reputatie 1
Beste Koen,

Sorry hoor, maar er wordt bij vermeld dat het + of - een maand kan zijn, volgens mij is dat de marge die aangehouden kan worden voor het geval de werkzaamheden uitlopen of juist niet.

Als het van maart naar april, juni, mei, q3 en nu weer naar juli gaat is er geen sprake van werkzaamheden die tegenvallen....

Ik vind het ongelofelijk dat een bedrijf als KPN niet een betere planning kan geven. Mijn snelheid is nu 6 mbit, kortom veel te langzaam. Als je er dan vanuit gaat dat er in maart een upgrade komt (het zou zelfs januari worden volgens een medewerkster van KPN) en het schuift steeds verder op dan vind dat een slechte zaak. Helaas is er momenteel bijna geen alternatief voor de buitengebieden. Tenminste geen alternatieven waar wij als klanten iets van horen. Volgens mij is het eenvoudig op te lossen door klanten in het buitengebied 4g aan te bieden.

Ik heb nu een databundel van 10gb met mijn mobiele telefoon, de snelheid van 4g is beduidend hoger dat de vaste aansluiting.

Helaas levert KPN geen apparte datasim die gebruikt kan worden in combinatie met het abonnement (wat Vodafone wel heeft).

Ook KPN laat de klanten in het buitengebied in de kou staan.... helaas een 1 jarig en een 2 jarig mobiel abonnement afgesloten. Zou hier nog iets aan te doen zijn aangezien KPN de 'beloftes' niet nakomt?

KPN compleet.... maar dan wel zonder snelheid!

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Ik begin mij (natuurlijk) hier langzaamerhand ook wel aan te ergeren, maar er is eigenlijk geen andere provider, behalve ziggo wat erg slecht werkt hier.

100 Mbit/s zou natuurlijk een hele mooie upgrade zijn van 13Mbit/s, en dat het uitgesteld is is dan even balen. Maar de glasvezel kabel ligt al naar de straatkast, alleen is de straatkast nog niet geüpgraded.

Ook onze upgrade zou eind vorig jaar al gebeuren maar inmiddels is het juli 2015 terwijl upgrades die op Q3 2015 stonden al zijn uitgevoerd.

Er loopt inderdaad een 4G test hier in Loppersum maar KPN wil hier weinig over kwijt, ik zou erg geïntresseerd zijn, want 13 Mbit/s is te weinig in een 5 persoons gezin.

Robin

Ik heb in Schiedam 16 Mbit/s maar nog steeds geen zicht op een netwerkupgrade. Ongelofelijk van de KPN. Er wordt hier wel glasvezel aangelegd maar dat is CIF al schijnt er volgens nieuwsberichten naast Caiway en Fiber NL ook een derde aanbieder over CIF te komen en dit mag voorlopig niet bekend worden gemaakt. Zou dat KPN zijn gezien het niet bekend maken er op zou duiden dat het een grote en belangrijke provider is? Het blijft speculeren. Ondertussen zit ik nog tot maart 2016 aan mijn contract vast.

Reageer