Status geplande netwerkupgrade?

• 1 maart 2015
  • 88 reacties
  • 2384 keer bekeken

Toon eerste bericht

88 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Als hier nog webcare medewerkers naar kijken, zouden die willen nakijken waarom de upgrade aldoor niet door gaat. 

Robin

Reputatie 7
Badge +28
Dag Robin,

Eerder is al aangegeven dat wij niet meer informatie hebben dan op de site staat. Ik besef wel dat het zeer vervelend is als die datum maar opgeschoven blijft worden. Ik probeer een contactpersoon bij het netwerkbeheer te vinden die hiermee te maken heeft. Als ik meer informatie heb laat ik het weten.

Reputatie 7
Badge +30
Hallo ,

Bedankt dat u hiernaar wil kijken. Ik vind het erg gek dat de upgrade steeds wordt uitgesteld. En ik hoop op spoedige terugkoppeling van u.

Robin Flikkema

Reputatie 7
Badge +28
Dag Robin,

Ik heb helaas nog geen nieuws, ik ben nog op zoek naar iemand die me hier nadere uitleg over kan geven. Het netwerkbeheer kan hier geen inhoudelijke reactie op geven, van het monteursrayon (die uiteindelijk fysiek de upgrade uitvoeren) heb ik nog geen terugkoppeling ontvangen. Ik laat het zeker nog niet rusten, maar het gaat iets langer duren dan ik had verwacht. Ik kom er op terug!

Reputatie 7
Badge +28
Dag Robin en Albert,

Ik heb over deze specifieke centrales geen informatie kunnen achterhalen. Ik ben inmiddels wel een stuk wijzer geworden waarom een upgrade uitgesteld kan worden, maar nog niet waarom deze specifieke upgrades opgeschoven blijven worden. In normale situaties zou de planning ongeveer 3 maanden van te voren redelijk betrouwbaar moeten zijn. Ik blijf er achteraan gaan en hoop spoedig nieuws te hebben.

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Fijn dat u een update geeft, zodat we weten dat u er mee bezig bent. Ik hoop snel meer te weten.

Robin

Reputatie 7
Badge +30
Hallo ,

Heeft u inmiddels al nieuws? Het is misschien nog een beetje vroeg, maar u snapt hopelijk zelf ook wel dat wij zo snel mogelijk "supersnel" internet willen. 

We zijn van plan om ook TV van KPN af te nemen omdat Ziggo een ramp is op dit moment. Het enige probleem is nog de lage snelheid en dat we niet meer dan 2 ontvangers kunnen afnemen met xDSL.

Robin

Reputatie 7
Badge +28
Dag Robin,

Nog niet helaas. Hugo heeft actie ondernomen en dit uitstaan bij een contact in het netwerkbeheer. We wachten nog op reactie. Ik vraag of hij er nog even achteraan kan gaan, hopelijk snel nieuws!

en zeg maar 'je' hoor ;)

Reputatie 7
Badge +28
Ik besef dat het wel erg lang begint te duren. Helaas wachten we nog steeds op een terugkoppeling op de vragen over deze centrales. We hopen hiermee direct een contactpersoon te krijgen waar we structureel dit soort vragen neer kunnen leggen. Ik hoop dat ik snel wat concrete informatie kan geven.

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Bedankt voor je reactie. Het gekke is, is dat ze al wel een kabel naar de straat kast hebben getrokken maar daarna niks meer gedaan hebben. Alsof ze ergens tegenaan liepen

Robin
Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Sinds vanmiddag staat er weer een datum (06-07-15) met een marge van een week. Laten we hopen dat deze keer de upgrade wel op die datum wordt uitgevoerd :D

Robin

Reputatie 7
Badge +28
Inmiddels is duidelijk dat ons contactpersoon langdurig ziek is, wat verklaart waarom we al zo lang geen reactie hebben ontvangen. We gaan nu via de officiële route een vast aanspreekpunt regelen, waar ook wat tijd overheen zal gaan. Excuses hiervoor. Ik hoop dat in juli beide centrales daadwerkelijk geupgrade worden. Achter de schermen blijven we hier achteraan gaan, als ik nieuws heb laat ik het sowieso weten.

Reputatie 7
Badge +30
Hallo ,

De upgrade is inmiddels verplaatst van 6 Juli 2015 naar Q4 2015.
Ik hoop dat deze nog weer terug gaat naar 6 juli 2015, maar ik betwijfel het.

Robin

Reputatie 7
Badge +28
Dat begint wel heel erg irritant te worden. Het lijkt me beter om dan helemaal geen geplande upgrade weer te geven. Ik ga er nogmaals achteraan, deze informatie moet uit een bepaald systeem komen, of handmatig worden aangepast. Hopelijk dit keer meer succes.

Reputatie 1
Ongelofelijk!!!!

Stond de upgrade vorige week nog gepland op 13-07-2015, nu staat er augustus 2015!!!

Wie is er verantwoordelijk voor de upgrade en wie voor het bijhouden van de gegevens op de website:

https://netco-fpi-info.fourstack.nl  ???

Waar kan ik een klacht indienen? 

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Ook ik heb een adres gevonden die net van 13-07 naar Augustus is verplaatst. Gaat het om distributiepunt On?

Ik denk dat je geen klacht ik kan dienen, maar het is wel erg jammer dat de datum steeds veranderd, en we nog steeds geen sneller internet hebben.

Robin
Reputatie 1
Hoi Robin,

Het distributiepunt begint inderdaad met on... goed uitgezocht! :D

Ik vind de planning en communicatie daaromheen op zijn zachts gezegd erg slecht.

Eind vorig jaar werd er door de klantenservice aangegeven dat er een upgrade plaats zou vinden begin januari 2015.... volgens de site was dit ook het geval.

Over de 4G pilot horen we ook niets en een datasim, gekoppeld aan je huidige mobiele abonnement hebben ze alleen bij zakelijke abonnementen (Bij Vodafone hebben ze de datasim wel).

Het buitengebied blijft voor alle providers achtergebleven gebied, daarnaast blink KPN uit in verkeerde voorlichting.... Helaas....

Er staat ook "Onder voorbehoud" 

Al zetten ze er neer "Planning voor Q1 2015" dan kan dat nog betekenen dat het pas in 2083 uitgevoerd kan worden. KPN zegt ook letterlijk dat je aan die planninggegevens geen rechten kan verlenen.

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Misschien ben ik blind, maar waar staat dat precies? 

https://

https://

Robin

Reputatie 7
Badge +30
Hallo ,

Is er inmiddels al iets bekend over de centrales van  en mij?

Enkele dagen terug mijn pakket omgezet en de man aan de telefoon kon mij met zekerheid vertellen dat de snelheid in Q4 100MBit/s werd. (Terwijl ik natuurlijk wel beter weet)

Kan het zijn dat het te maken heeft met dat de buitenring op een andere plek staat dan de verdeelkast? (denk ik)

Robin

Reputatie 7
Badge +28
Dag Robin,

Nog steeds niet. Het is wel erg naar dat ik eind april aangaf op zoek te gaan en nog steeds geen resultaat heb. De volhouder wint hopelijk 😉 Ik heb nu contact met een afdeling van het netwerkbeheer die hier hopelijk wel bij kan helpen. Ik wacht op een mail terug. Intern staat de leverdatum van deze upgrade op 31-12-2015, wat ook niet veel hoop biedt dat het in Q4 gaat gebeuren.

Wat bedoel je precies met de laatste zin? Dezelfde straatkast als waar nu ADSL over loopt wordt omgebouwd naar een (V)VDSL centrale. Dat is dus dezelfde aansluiting.

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Ja ik heb het e.e.a. na gevraagd en er staat een grote "oude" grijze kast bij Delfstraat 10. (Volgens de gemeente de verdeelkast voor ADSL)

Er zijn Glasvezel kabels naar een nieuwe Witte kast achter Delfstraat 2 getrokken volgens de gemeente.

Nu kunnen ze ook helemaal fout zijn, maar de grijze kast in in ieder geval wel de "KVD".

Robin
Reputatie 1
Badge
: krijgt de abonnee ook een brief als er een netwerkupgarde wordt uitgevoerd? Bijvoorbeeld over signaaluitval en dergelijke?

Reputatie 7
Badge +28
: De straatkast staat inderdaad op Delfstraat 10, ik heb geen idee wat er op nummer 2 zit. Geen straatkast in ieder geval :p

: Als er werkzaamheden plaatsvinden die uitval kunnen veroorzaken, informeren we per SMS en mail. Bij grote werkzaamheden soms ook per post. De contactgegevens uit MijnKPN (Persoonlijke gegevens) worden hiervoor gebruikt.

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Inmiddels contact gehad met de gemeente maar die hebben niet veel nuttigs te vertellen.
Hoe zit het trouwens met Bonded Vectoring?

Robin

Reageer