Beantwoord

Status van ticket laswerk ondergronds?

  • 7 February 2019
  • 34 reacties
  • 731 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Goedemorgen,

Sinds maandag is de experiabox v10 down (serviceslamp oranje, internetlamp uit) en hebben wij thuis geen diensten meer V kpn.
Woensdag heeft een monteur hier ter plaatse eea doorgemeten en constateerde dat er een grondkabel kapot is, door graafwerkzaamheden (van BAM) elders in de buurt; dit bleek vorige week nl ook het geval bij iemand verderop.
De monteur heeft een ticket aangemaakt voor team ondergronds en adviseerde ons een noodpakketje aan te vragen. De monteur is poolshoogte gaan nemen bij de graafwerkzaamheden hier in de buurt om de evt schade te bekijken. Er bleek inderdaad een grond kabel geraakt te zijn. Er zou ook al een team bezig zijn met laswerkzaamheden, schijnbaar hebben meerdere kpn klanten storing gemeld.

Wij willen graag de status van het probleem weten en vooral een oplossing, echter, bij telefonisch contact met de klantenservice wordt gezegd dat er geen zicht is op de uitvoering van laswerk, en na verschillende metingen op afstand worden er überhaupt geen storingen of problemen gezien in de omgeving (“Misschien de experiabox kapot of resetten naar fabrieksinstellingen?”). Één medewerker zei dat er ondergrondse werkzaamheden stonden gepland met einddatum 6-2-19 13:00 uur.

Het loopt hier inmiddels in de kosten aangezien we een kantoor aan huis hebben en we deels stilstaan. Jammer genoeg geen zakelijk abo afgesloten want dan had eea binnen korte tijd opgepakt geweest, blijkt.

Aan het eind vd middag ga ik een noodpakketje ophalen op postkantoor, maar ik zou graag de status van het probleem willen weten, en ik hoop maar dat er hier iemand is die kan helpen bij het antwoord op de vraag; wat is de status van het ticket voor het laswerk en wanneer is het probleem opgelost?
Onze dank is groot!
icon

Beste antwoord door MichelleS 9 March 2019, 10:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

34 reacties

Hou me op de hoogte, Michelle. Als je het vermoeden krijgt dat ik ergens een douw tegenaan moet geven, geef een gil.
Snap ik nu goed dat de verbinding wel werkt? (op halve kracht, dan)
Reputatie 2
Badge
Hou me op de hoogte, Michelle. Als je het vermoeden krijgt dat ik ergens een douw tegenaan moet geven, geef een gil.
Snap ik nu goed dat de verbinding wel werkt? (op halve kracht, dan)


Afgelopen vrijdag is gezorgd dat we iig een internet verbinding hebben, dus daar zijn we voorzichtig blij mee. Ik juich nog niet te vroeg, daarom morgen even bellen met V&W. 👍🏻
Reputatie 2
Badge

Hou me op de hoogte, Michelle. Als je het vermoeden krijgt dat ik ergens een douw tegenaan moet geven, geef een gil.
Snap ik nu goed dat de verbinding wel werkt? (op halve kracht, dan)
Afgelopen vrijdag is gezorgd dat we iig een internet verbinding hebben, dus daar zijn we voorzichtig blij mee. Ik juich nog niet te vroeg, daarom morgen even bellen met V&W. 👍🏻Hou me op de hoogte, Michelle. Als je het vermoeden krijgt dat ik ergens een douw tegenaan moet geven, geef een gil.
Snap ik nu goed dat de verbinding wel werkt? (op halve kracht, dan)


V&W geeft aan dat op 25-2 weer een vergunning is aangevraagd om te graven dus er loopt nog steeds t eea.
“We wachten af..”🤞🏼
Ik durf het bijna niet te vragen, @MichelleS . ;-)

Hoe is het nu met jullie verbinding?
Reputatie 2
Badge
Hoi Erwin,

Ik wilde je al een bericht sturen. Er mist nog steeds een DSL lijn. De werkzaamheden zijn blijkbaar nog niet afgerond. We hebben een aantal voorzieningen die nu niet werken. Kun jij de oplossing een grote zet geven?
Ik had informatie opgehaald over de voortgang en ik lees dat het een hele complexe situatie is waarbij heel veel kabels opnieuw gemeten en getest moeten worden. Tevens kon er niet zomaar gewerkt worden omdat de plek waar het zich afspeelt aan een weg en langs een sloot loopt. Daar moet speciaal vergunning voor worden aangevraagd. Ik zie dat ze morgen weer aan de slag gaan. Hopelijk de laatste en definitieve ingreep.
Reputatie 2
Badge
Ik had informatie opgehaald over de voortgang en ik lees dat het een hele complexe situatie is waarbij heel veel kabels opnieuw gemeten en getest moeten worden. Tevens kon er niet zomaar gewerkt worden omdat de plek waar het zich afspeelt aan een weg en langs een sloot loopt. Daar moet speciaal vergunning voor worden aangevraagd. Ik zie dat ze morgen weer aan de slag gaan. Hopelijk de laatste en definitieve ingreep.

Ha Erwin,

Eindelijk goed nieuws, de verbinding is gister hersteld! 🎈
Na alle graaf werkzaamheden langs de weg in de straat is gister uiteindelijk ook nog gegraven in de tuin om een oude kapotte las te vervangen.
Alles draait nu weer als een zonnetje👍🏻
Complimenten ook aan de monteurs van V&W, hebben echt een mega puzzel opgelost in die wirwar van oude kabels. Jij ook bedankt voor je hulp en bereikbaarheid!
👌🏻☀️
Top! Graag gedaan en ik ben blij dat gerepareerd is. Ik heb je een privébericht gestuurd. Kun je daar op reageren?
Reputatie 2
Badge
Top! Graag gedaan en ik ben blij dat gerepareerd is. Ik heb je een privébericht gestuurd. Kun je daar op reageren?

Goedemorgen Erwin,

alles lijkt er hier weer uit te liggen?
er komt een monteur maar we hebben ook een weekend weg gepland staan. Ik ben bang voor een kabel breuk. Kun jij iets zien of evt een noodpakket laten opsturen als dat het geval is? Ik had de onze al weer ingeleverd.
help ☹️