Beantwoord

Stopt ISDN per 01-09-2019?

• 23 september 2018
  • 3 reacties
  • 1345 keer bekeken

Goedendag
Een kennis is een particulier en heeft ISDN van KPN. Volgens de KPN site is er besloten de dienstverlening van het ISDN-netwerk per 1 september 2019 te stoppen
Betekent dit dan dat het netwerk per 01-09-2019 afgesloten wordt?
Of kunnen bestaande particuliere contracten nog gebruik blijven maken van ISDN??

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door P.J.M. van der Vooren 24 september 2018, 12:35

Hallo puitje,

Per 1 september 2019 wordt het ISDN-netwerk voor ISDN1 en ISDN2 afgesloten. Dat betekent dus dat ISDN niet meer werkt en dat je kennis voor die tijd moet overstappen op een alternatief. Als het goed is, is je kennis inmiddels al benaderd door KPN. Zo niet, dan gaat dat binnenkort gebeuren.

Als hij of zij nu gebruik maakt van ISDN-apparatuur en dat na 1 september 2019 wil blijven gebruiken, kan je kennis eventueel overstappen naar een provider die een modem kan leveren waarop ISDN-apparatuur kan worden aangesloten. KPN heeft zo'n modem niet, maar van XS4ALL en Stipte weet ik dat ze abonnementen hebben met een Fritz!Box-modem waarop ISDN-apparatuur (telefoons e.d.) kan worden aangesloten. Als je kennis analoge telefoontoestellen gebruikt kan hij of zij ze aansluiten op het modem dat de provider levert na de overstap van ISDN naar VoIP.

Piet.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +7
Hallo puitje,

Per 1 september 2019 wordt het ISDN-netwerk voor ISDN1 en ISDN2 afgesloten. Dat betekent dus dat ISDN niet meer werkt en dat je kennis voor die tijd moet overstappen op een alternatief. Als het goed is, is je kennis inmiddels al benaderd door KPN. Zo niet, dan gaat dat binnenkort gebeuren.

Als hij of zij nu gebruik maakt van ISDN-apparatuur en dat na 1 september 2019 wil blijven gebruiken, kan je kennis eventueel overstappen naar een provider die een modem kan leveren waarop ISDN-apparatuur kan worden aangesloten. KPN heeft zo'n modem niet, maar van XS4ALL en Stipte weet ik dat ze abonnementen hebben met een Fritz!Box-modem waarop ISDN-apparatuur (telefoons e.d.) kan worden aangesloten. Als je kennis analoge telefoontoestellen gebruikt kan hij of zij ze aansluiten op het modem dat de provider levert na de overstap van ISDN naar VoIP.

Piet.
Reputatie 7
Badge +15
Hallo puitje,

Piet.

Tenzij je het afneemt via een reseller, in dat geval zou de reseller contact moeten opnemen. (Maar ik zou er niet op wachten als het een derde partij is 😉 ).

Het is trouwens al jaren bekend dat ISDN een aflopende zaak is, de einddatum begint nu wel in de buurt te komen 🙂
Reputatie 7
Badge +19
Hallo Puitje, leuk dat je jouw vraag op het forum stelt. Ik lees dat P.J.M. van der Vooren en SjorsK al hebben toegelicht hoe het zit. Is jouw vraag hiermee beantwoord? Zo niet, laat je het dan weten?

Reageer