Beantwoord

Storende tv na installatie zonnepanelen

  • 14 January 2020
  • 5 reacties
  • 1157 keer bekeken

We hebben van de week zonnepanelen laten plaatsen en sindsdien hapert het beeld en geluid van de tv

We kijken draadloos tv

Zou dit de oorzaak kunnen zijn en wat kunnen we hier aan doen ?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 16 January 2020, 18:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Kpn veilig computerbeveiliging, welkom op het forum!

Het komt vaker voor dat zonnepanelen verstoringen geven op andere apparaten (zie deze pagina), ook als er géén draadloze adapters worden gebruikt.

Dat jullie die wel gebruiken, maakt de kans echter groter dat de problemen inderdaad door de zonnepanelen worden veroorzaakt. De witte adapters geven het tv-signaal via het stroomnetwerk aan elkaar door. Als er ‘2 soorten’ stroom actief zijn op het stroomnetwerk, kan dat er voor zorgen dat het signaal niet helemaal lekker meer overkomt.

Om te testen of het inderdaad door de draadloze verbinding komt dat de tv hapert, zouden jullie kunnen kijken wat er gebeurt als jullie de tv-ontvanger -tijdelijk- via een rechtstreekse kabel aansluiten. Bij het installatiepakket zat een kabel van 10 meter, hebben jullie die nog? Zo nee, dan kan ik er kosteloos 1 naar jullie opsturen:slight_smile:  mocht je dat willen, zou je dan je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Reputatie 7
Badge +24

Als je tv kijkt via een utp kabel, dan is er volgens mij geen enkele kans op storing door zonnepanelen. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb niets meer van je gehoord @Kpn veilig computerbeveiliging dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg verder uit hebt gezocht. Mocht ik toch nog iets voor je kunnen betekenen, dan hoor ik het graag!

Het bedrijf die de panelen heeft geplaatst komt van de week even kijken hoe of wat

Ik hou jullie op de hoogte

Reputatie 7
Badge +20

Ah, top dat ze hier redelijk snel voor lang kunnen komen:slight_smile:

Ik ben benieuwd en hoor het graag!