Beantwoord

Storing bekabeld internet en WiFi. Experiabox V10

  • 8 February 2019
  • 22 reacties
  • 1868 keer bekeken

Badge
Hallo,

Al langere tijd last van een wegvallend WiFi en bekabeld internet. De verbinding blijft tussen experiabox en laptop/tablet/mobiel maar draadloos geen internet op moment van storing. Laptop bekabeld met experiabox heeft dan ook geen internet Na minuut of 5 komt internet en WiFi vanzelf weer terug. Lampjes op de experiabox blijven voor en tijdens storing hetzelfde. Tv kijken geen probleem, Netflix kanaal 200 werkt dan ook niet. Probleem doet zich steeds vaker voor nu.

Experiabox geresset, KPN WiFi tuner meerdere keren gebruikt, 2.4GHz en 5GHz SSID gelijk en verschillend gebruikt. En meerdere topics hier gevolgd met hetzelfde probleem.

Nog geen oplossing kunnen vinden vandaar een nieuw topic gestart. Januari 2018 al een soortgelijk probleem gehad,
toen was het de bekende software update van de experiabox v10.

Wie helpt me verder:) BVD.
icon

Beste antwoord door Marco v D 14 February 2019, 14:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 2
Badge
Hallo,

Al langere tijd last van een wegvallend WiFi en bekabeld internet. De verbinding blijft tussen experiabox en laptop/tablet/mobiel maar draadloos geen internet op moment van storing. Laptop bekabeld met experiabox heeft dan ook geen internet Na minuut of 5 komt internet en WiFi vanzelf weer terug. Lampjes op de experiabox blijven voor en tijdens storing hetzelfde. Tv kijken geen probleem, Netflix kanaal 200 werkt dan ook niet. Probleem doet zich steeds vaker voor nu.

Experiabox geresset, KPN WiFi tuner meerdere keren gebruikt, 2.4GHz en 5GHz SSID gelijk en verschillend gebruikt. En meerdere topics hier gevolgd met hetzelfde probleem.

Nog geen oplossing kunnen vinden vandaar een nieuw topic gestart. Januari 2018 al een soortgelijk probleem gehad,
toen was het de bekende software update van de experiabox v10.

Wie helpt me verder:) BVD.


@Marco v D
Als de lampjes van het Internet zomaar uitgaan en op de achterkant van het modem de L1 (LIJN 1) uit is/knippert dan zou ik toch even 0800/0402 bellen.
Vraag even of ze een lijn meting kunnen uitvoeren. Misschien wordt je daar wijzer van.

@Nadia
Badge
@Nadia
thanks voor de reactie.
lampjes op de experiabox gaan niet uit. Blijven gewoon branden, ook tijdens de storing
Badge
Excuses @Maikel233 thanks voor de reactie!
Badge
Hallo,

•Al langere tijd last van een wegvallend WiFi en bekabeld internet.
•De verbinding blijft tussen experiabox en laptop/tablet/mobiel maar draadloos geen internet op moment van storing.
•Laptop bekabeld met experiabox heeft dan ook geen internet
•Na minuut of 5 komt internet en WiFi vanzelf weer terug.
•Lampjes op de experiabox blijven voor en tijdens storing hetzelfde, blijven gewoon branden
•Tv kijken geen probleem, Netflix kanaal 200 werkt dan ook niet.
•Probleem doet zich steeds vaker voor nu.

•Experiabox meermaals geresset
•KPN WiFi tuner meerdere keren gebruikt •2.4GHz en 5GHz SSID gelijk en verschillend gebruikt
•Meerdere topics hier gevolgd met hetzelfde probleem.

Nog geen oplossing kunnen vinden vandaar een nieuw topic gestart. Januari 2018 al een soortgelijk probleem gehad,
toen was het de bekende software update van de experiabox v10.

Wie helpt me verder:) BVD.
Badge
•update : vaste telefoon werkt ook niet tijdens storing. Kortom alles behalve tv stopt ermee
Badge
Up.
Reputatie 7
Heb je glasvezel of VDSL?
Badge
Glasvezel
Badge
Nog iemand van @Kpn wie meeleest? 🙂
Reputatie 7
De volgende keer dat je dit probleem hebt, haal dan de stroom eens even van de NTU (glasvezelmodem) af. Komt Internet direct weer terug als de stroom weer op de NTU gezet wordt?
Badge
Ga ik doen. Thanks voor t meedenken @wjb
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Marco v D, wat vervelend dit! Ik heb je topics even samengevoegd. Ik ben ook benieuwd naar de vraag die wjb stelt. Daarnaast geef je aan dat je de Experiabox gereset hebt, dat kan ik ook terugzien. Heb je hem ook al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen?

Ik ben benieuwd wat er de volgende keer gebeurt. Als je geen verbetering merkt, laat het even weten. Dan lijkt het me goed dat we een monteur voor je aansturen.
Badge
Hey @Marcia_ thanks voor t meedenken.

Zojuist de Experiabox teruggezet naar fabrieksinstellingen via de link wie je stuurde en ook nog via de resetknop op de Experiabox.

( dit gedaan omdat ik twijfelde aan de reset via de link, alle instellingen en wachtwoorden bleven namelijk bewaard na de reset via de link. Maar dit is ook het geval na de reset via de resetknop, ik hoef niks opnieuw in te stellen )

In geval van toch weer storing ga ik de stroom van de NTU halen zoals @wjb beschreef.

Ik laat hier weten hoe het afloopt.
Badge
Update :

14:15 uur en 15:12 uur storing.
Beide keren stroom van de NTU gehaald. Ongeveer 1 minuut gewacht. Stroom er weer op, internet komt nagenoeg direct weer terug.

#DTV : hoe nu verder?
Reputatie 7
Beide keren stroom van de NTU gehaald. Ongeveer 1 minuut gewacht. Stroom er weer op, internet komt nagenoeg direct weer terug.
Ik vermoed dat het resultaat na enkele seconde de stroom eraf precies hetzelfde zal zijn.
Mijn persoonlijke advies is er voor te zorgen dat die NTU vervangen gaat worden. Heel lang geleden heb ik een soortgelijk probleem gehad en na de vervanging van mijn NTU is bij ons de lijn nu al jaren up and running.
Badge
Vriendelijk bedankt voor het meedenken en de oplossing de goede richting in te sturen @wjb

Kunnen we via deze weg een monteur inplannen? @Marcia_
Badge
Ik volg even, klinkt als nagenoeg hetzelfde probleem als wat ik ervaar. KPN heeft een meting gedaan en geeft aan dat het niet aan de experiabox (V10a) en de NTU ligt...
Reputatie 7
Badge +30
@Marco v D, yes. Reageer je op mijn privébericht?

@pieterrutten, ik zie dat jij een eigen topic aangemaakt hebt. Deze behandelen we op volgorde van binnenkomst en we zullen dus binnen enkele dagen een reactie geven. Hopelijk kunnen we jou ook verder helpen!
Reputatie 7
Badge +30
Bedankt voor je privébericht! De monteur komt donderdag langs! Laat je me nog even weten of het daarmee opgelost is?
Badge
Update

de KPN monteur is zojuist langsgeweest en die heeft de NTU vervangen, waarvoor dank!

of het probleem daadwerkelijk is opgelost (dit omdat de storing te pas en te onpas was) ga ik in de gaten houden en laat ik hier zsm weten.
Reputatie 7
Badge +30
Helemaal top!
Badge
Update

1 week verder nu. Geen problemen meer ervaren. Dus was inderdaad de NTU wie problemen gaf.
Allen dank voor het meedenken en oplossen