Sticky

Storing bij KPN

• 18 May 2021
  • 39 reacties
  • 571 keer bekeken
Storing bij KPN
Reputatie 7

In dit topic willen we jullie als eerste op de hoogte houden over (vermoedelijke) storingen op ons netwerk. Het afgelopen jaar hebben we snel, en soms zelfs pro-actief, topics gestart op het forum in het geval van een landelijke of regionale storing. We hebben deze werkwijze geëvalueerd en zijn tot de conclusie gekomen dat we hiermee weinig impact hebben. De meeste klanten merken niet dat er een storing is, de content trekt weinig lezers,  of het is al zo snel opgelost dat het mosterd na de maaltijd blijkt te zijn.

Vandaar dat we vanaf vandaag dit topic gaan gebruiken om jullie hier als eerste te informeren over storingen. Deze informatie mogen jullie gebruiken om de (enkele) vragen die er op de voorkant van klanten komen te beantwoorden.
Mocht de impact van de storing toenemen, uitbreiden of lang(er) duren, dan zullen we uiteraard alsnog een centraal topic starten. Alleen bij storingen met een enorme impact gaan we wel direct de community op de hoogte brengen. 

Ook kunnen jullie ons hier tippen wanneer er opvallend veel signalen binnenkomen over een bepaalde dienst die een storing zou kunnen zijn. Geef dat dan vooral door, zodat we dit kunnen monitoren en/of onderzoeken. 

39 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Goedemorgen all, op het moment gaat het niet helemaal lekker met MijnKPN, men krijgt zowel via de site als via de app een melding dat er onderhoud wordt gepleegd of dat er een technische storing gaande is. Dit issue wordt op het moment onderzocht!

Reputatie 7
Badge +20

@Maja_ Ik krijg nu inmiddels dit te zien:

Ik hoop alleen dat klanten niet dingen gaan invullen na dit gezien te hebben, want volgens mij komt dit ook weer goed. Straks staan hun gegevens er gewoon automatisch weer in MijnKPN.

*EDIT* Nu krijg ik weer dit te zien:

Misschien is het ook handig dat ze de tekst hebben “storing”, want klanten vinden het vreemd dat er onderhoud is. Maar dit is geen onderhoud maar een storing. 

Reputatie 7
Badge +17

Klopt helemaal dat het verwarrend is dat er onderhoud staat terwijl het een storing betreft, maar voor zover ik begrijp is dat een onderdeel van de storing @Dennis Schreve :wink: Ik geef hier even een gil zodra we bericht ontvangen dat alles weer zou moeten werken!

Reputatie 7
Badge +20

Waarom word het niet hier vermeld: 

Problemen & Storingen

Dat scheelt een hoop berichten op het forum, deze communicatie mag wel beter op de site van KPN. Bij mij wordt er gezegd dat er geen storingen en gepland onderhoud is. 

Reputatie 7
Badge +19

Volgens mij komt ie daar pas te staan als ze precies weten wat er aan de hand is en het nog even gaat duren. @Dennis Schreve

Reputatie 7
Badge +19

Er is inmiddels (zoals jullie wellicht al gezien hebben) een storingstopic aangemaakt en het staat nu ook op http://kpn.com/storing

Reputatie 7
Badge +20

Volgens mij komt ie daar pas te staan als ze preciesweten wat er aan de hand is en het nog even gaat duren. @Dennis Schreve

Dan vind ik het meestal te laat, omdat je al gelijk veel meldingen hebt op het Forum. Zouden ze het wel doen, dan is de klant op de hoogte. 😉

Reputatie 7
Badge +20

Er is op dit moment een storing met MijnKPN. Klanten kunnen geen gebruik maken van MijnKPN via de browser en via de App. Data wordt niet ingeladen of er verschijnt een foutmelding.

Door deze storing lukt het niet om MB's te delen en kunnen klanten geen facturen inzien.

Reputatie 7

Hij doet het hier anders prima. Zowel mijn 0970 abonnement als Internet & TV abonnement zijn goed te benaderen.

Reputatie 7
Badge +20

Ik krijg net een update binnen over deze storing. Bepaalde functionaliteiten zijn nog mogelijk en de applicatie is niet volledig beschikbaar.

Het onderzoek van het technische team is nog in volle gang.

Een update volgt zodra meer informatie bekend is.  

Reputatie 7

Ik kan geen enkel probleem vinden en de app is zelfs sneller dan gebruikelijk.

Reputatie 7
Badge +20

Ik krijg net een update binnen over deze storing. Bepaalde functionaliteiten zijn nog mogelijk en de applicatie is niet volledig beschikbaar.

Het onderzoek van het technische team is nog in volle gang.

Een update volgt zodra meer informatie bekend is.  

Er is geen grondoorzaak gevonden., maar onze technische afdeling meldt dat MijnKPN weer volledig operationeel is. 

Reputatie 7
Badge +17

Hi allen,

Er speelt momenteel een issue met de bereikbaarheid van 0800 0402, vanaf een KPN nummer is er niks aan de hand maar als je belt met een nummer van een andere provider krijg je direct het volgende te horen: ‘Deze oproep is niet toegestaan. Bel voor meer informatie klantenservice.’

Dit is in onderzoek, in tussentijd kunnen klanten de klantenservice wél bereiken via 06 1200 1200!

Reputatie 7

Hi allen,

Er speelt momenteel een issue met de bereikbaarheid van 0800 0402, vanaf een KPN nummer is er niks aan de hand maar als je belt met een nummer van een andere provider krijg je direct het volgende te horen: ‘Deze oproep is niet toegestaan. Bel voor meer informatie klantenservice.’

Dit is in onderzoek, in tussentijd kunnen klanten de klantenservice wél bereiken via 06 1200 1200!

Bij bellen via CheapConnect heb ik geen probleem om 0800-0402 te bereiken. 

Via T-Mobile krijg ik inderdaad dat de oproep niet toegestaan is.

Reputatie 7
Badge +19

@Maja_ meteen even geprobeerd met mijn Vodafone mobiel. Geen probleem, ik krijg meteen het VRS aan de lijn met "welkom bij KPN, dit gesprek kan worden opgenomen..."

Reputatie 7
Badge +17

Lijkt zich te beperken tot T-Mobile en Tele2!

Reputatie 7

Kunnen klanten van T-mobile en Tele2 het kpn-nummer alweer bereiken, @Maja_ ?

Reputatie 7
Badge +12

@PeterG Vanaf een T-mobile aansluiting lukt het mij weer om de klantenservice te bellen. Dit lijkt dus gewoon weer te werken! 

Reputatie 7
Badge +19

Ik zie weer een paar meldingen verschijnen over de bereikbaarheid van 0800-0402.
“boodschap inspreken en tuut-tuut-tuut, verbinding verbroken”

incidentje of een (dreigend) probleem ….. ?

Reputatie 7
Badge +15

@RBxx Er lijkt inderdaad een storing gaande, waardoor we telefonisch even niet (goed) bereikbaar zijn. :slight_frown:  Hopelijk is het probleem snel verholpen.

Reputatie 7
Badge +15

De storing is weer verholpen. :blush:  Klanten kunnen ons weer bereiken op 0800 0402.

Reputatie 7
Badge +19

Er lijkt sprake van een probleem met de kpn DNS-servers.

Edit: bij mij wordt de svb website zojuist weer gevonden. (14:09u)

Reputatie 7
Badge +23

Er lijkt sprake van een probleem met de kpn DNS-servers.

Edit: bij mij wordt de svb website zojuist weer gevonden. (14:09u)

Dus toch geen storing? 

Reputatie 7
Badge +19

Jawel, zie het gelinkte topic van zo’n twee uur geleden. Er was een probleem, maar rond 14:09u was de website opeens weer te vinden.

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie dat er veel meldingen over zenderpakketten binnen komt, klanten kunnen het niet uit/aanzetten. Wat is er aan de hand bij KPN? (ITV)

Reageer