Storing in KPN Wifi? Wifi zeer traag!

• 2 maart 2015
  • 6 reacties
  • 563 keer bekeken

Beste heer, mevrouw,

Sinds wij terug zijn van vakantie hebben wij last van het feit dat onze WiFi vaak erg traag is! Wij hebben een experia box en voor we op vakantie gingen hebben we de stekker(s) uit de TV, router/modem etc. gehaald. Eenmaal weer aan, dus na de vakantie, hebben we nu inmiddels 2 dagen last van een zeer trage WiFi. Overigens is dat niet hele dagen het geval geweest, er zijn ook periodes tussendoor geweest dat het wel gewoon snel werkte...

Wat is hieraan te doen? Hoe kan deze traagheid evt. veroorzaakt worden en wat kunnen we hieraan doen? Of is er een regionale storing die niet op de site staat?

Alvast bedankt voor uw medewerking.

Mvg, Patrick.

Postcodegebied 536. (regio Oss)

6 reacties

Reputatie 1
Beste Patrick,

Heb je, nadat de Experia Box weer aangesloten is, een harde reset gegeven? Mogelijk zijn bepaalde WiFi instellingen terug naar fabrieksinstellingen gezet.

Probeer in de Experia Box eens het kanaal te wijzigen. Bij voorkeur kanaal 1, 6 of 11.

Reputatie 7
Badge +28
Hallo PatriQ,

Welkom op het forum! Als de Experiabox langere tijd stroomloos gemaakt wordt, zal deze zichzelf terugzetten naar fabrieksinstellingen. Hierbij wordt ook een eventuele aanpassing in de wifi instellingen weer teruggezet.

De link die Remco geeft voor het aanpassen van het kanaal is een hele goede. Mocht je dit toch wat ingewikkeld vinden kan dit ook met de servicetool aangepast worden :)
Daarnaast kun je ook nog hier even kijken voor algemene informatie over het verbeteren van je wifi.

Met vriendelijke groet,

Erik
Reputatie 7
Wat zeg je me nou Erik, gaat een Experia Box terug naar fabrieksinstellingen als deze langere tijd stroomloos is gemaakt?!

Wauw, dat is wel heel slecht, ik hoop dan nooit een stroomstoring te krijgen die langer duurt dan dat de de tijd dat noodstroomvoorziening, waar mijn Experia Box op aangesloten is, het uithoudt.

Blij trouwens dat ik een noodstroomvoorziening heb.

Ik hoop dat KPN dit instelbaar maakt, of eindelijk de backup/restore functionaliteit van de configuratie niet meer uit de firmware "sloopt".

Dit zou betekenen dat, als ik een stroomstoring zou krijgen die te lang duurt, ik mijn hele configuratie van scratch af aan opnieuw moet invoeren, ik moet er niet aan denken.

Gelukkig zijn stroomstoringen schaars en heb ik dit nog niet meegemaakt, maar toch...

Kan jij mij aangeven wat die "langere tijd" is (1 uur, 5 dagen)?

Reputatie 5
Badge +7
Een modem kan rustig voor langere tijd spanningsloos gemaakt worden.

De instellingen gaan absoluut niet verloren.

Ik denk dat er in de omgeving wat wifi verstoringen zijn, advies is daarom om het wifi-kanaal te wisselen.

Reputatie 7
Dan heeft (andere) Erik waarschijnlijk weer wat geleerd. ;)

Reputatie 5
Badge +7
Er zijn wel scenario's waarbij een modem een factory reset krijgt.

Eén hiervan is bijv. als het modem eerst op een andere DSLAM-poort aangesloten is geweest, het MAC-adres is dan al bekend.

Ook kan ik remote een factory reset uitvoeren.

Reageer