Beantwoord

Storing in wijk: pas over vier dagen opgelost?

  • 1 July 2022
  • 9 reacties
  • 118 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Sinds vanmiddag 14 uur ligt internet (glasvezel) eruit bij mij en een aantal buren die ook KPN hebben. Aanvankelijk was de storing niet bekend, maar inmiddels hebben we een update gekregen dat het tot 5 (!) juli kan duren voor het is opgelost. Ik vind dat best lang, dan lijkt het alsof er echt iets heel erg kapot is?

 

Betekent dus ook geen tv / Netflix kijken, maar bovenal maandag en dinsdag dus ook niet goed thuiswerken. Het zou helpen om te horen om wat voor storing het gaat, en waarom het vier (!) dagen duurt om op te lossen. Kan een van de mods daar misschien licht op werpen? Telefonisch kom ik niet veel verder. Ik kan mijn postcode via een DM geven (in de buurt van Hoofddorp). 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 1 July 2022, 20:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @haapee , vervelend zo’n storing vlak voor het weekend.

Je kan je gegevens in je forum profiel zetten. De velden met (Privé) er achter zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN medewerkers. Dan kan een moderator meteen meekijken. Reactietijd van een mod kan door drukte oplopen tot een paar dagen, dus ik zou nog een keer 0800-0402 bellen als ik jou was.

Succes!

Reputatie 1
Badge

Hallo @haapee , vervelend zo’n storing vlak voor het weekend.

Je kan je gegevens in je forum profiel zetten. De velden met (Privé) er achter zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN medewerkers. Dan kan een moderator meteen meekijken. Reactietijd van een mod kan door drukte oplopen tot een paar dagen, dus ik zou nog een keer 0800-0402 bellen als ik jou was.

Succes!

Gedaan, dank voor de suggestie!

 

Hoi @haapee . Ik zie inderdaad dat er een storing is in jouw woonplaats. Er zijn plusminus 50 huishoudens getroffen.

Wat er precies aan de hand is kan ik niet in details zien.  Als ik moet speculeren kan het zijn dat er een onderdeel in een wijkcentrale stuk is.  Dit komt soms voor en dan kan het een tijdje duren voordat er vervanging is.

Ik kan je misschien een beetje helpen door een gratis grote mobiele bundel op je telefoon te zetten.  Heb jij een mobiel abonnement bij KPN?

Reputatie 1
Badge

Hoi @haapee . Ik zie inderdaad dat er een storing is in jouw woonplaats. Er zijn plusminus 50 huishoudens getroffen.

Wat er precies aan de hand is kan ik niet in details zien.  Als ik moet speculeren kan het zijn dat er een onderdeel in een wijkcentrale stuk is.  Dit komt soms voor en dan kan het een tijdje duren voordat er vervanging is.

Ik kan je misschien een beetje helpen door een gratis grote mobiele bundel op je telefoon te zetten.  Heb jij een mobiel abonnement bij KPN?


Hoi @Erwin_ 

Dank voor je bericht! Ik heb inderdaad ook een mobiel abonnement van KPN en zou extra data zeker op prijs stellen. Ik heb onbeperkt, maar dat is in de praktijk 8 GB  per dag geloof ik. Met het hele gezin gaat dat wel op denk ik, dus extra is zeker welkom!

Ik kon twee nummers vinden. 06xxxxxx26 en 06xxxxxx97.

Op beide heb ik 50gig gezet. Dat zijn weekbundels.    Die worden actief als de eigen data op is.

Ik ga er van uit dat die storing binnen een week is opgelost. (hopelijk veel eerder, natuurlijk).  Maar als het nodig is kan ik nieuwe data bijdoen.

Misschien van één telefoon een hotspot maken? Dan zou je itv kunnen streamen mocht je hier behoefte aan hebben. 

Reputatie 1
Badge

Ik kon twee nummers vinden. 06xxxxxx26 en 06xxxxxx97.

Op beide heb ik 50gig gezet. Dat zijn weekbundels.    Die worden actief als de eigen data op is.

Ik ga er van uit dat die storing binnen een week is opgelost. (hopelijk veel eerder, natuurlijk).  Maar als het nodig is kan ik nieuwe data bijdoen.

Misschien van één telefoon een hotspot maken? Dan zou je itv kunnen streamen mocht je hier behoefte aan hebben. 

Geweldig, veel dank!

Reputatie 1
Badge

We zijn erachter: er wordt hierachter gegraven (nieuwbouwwijk), en een graafmachine is zowel door de glasvezel als de coax gegaan, waardoor de hele wijk zonder internet en tv zit.. 😵‍💫😅

 

 

Ai, ai.  Daar moet een graafploeg naartoe. Ik hoop dat de aannemer het snel gaat oplossen

Reputatie 1
Badge

Alles werkt inmiddels weer! In de loop van de week was het voor iedereen opgelost. 👍🏻