Storing internet en na 3 maanden niks opgeschoten

• 11 juni 2014
  • 1 reactie
  • 1246 keer bekeken

Hallo,

Ik zit nu al ruim 3 maanden met internet problemen en wordt niks wijzer na onderhand 10 reperateurs. Het loopt ook nog via een dochter van jullie (xs4all) en elke keer als ik bel krijg ik het standaard riedeltje en schiet met hun niks meer op.

Het begon in februari/maart toen ik nog adsl2+ had dat mijn verbinding gewoon intrainde op normale snelheid alleen meerdere keren per dag (compleet random) kakte de snelheid in van 1MB/s naar 100/200 kB/s en dit duurde van 5 minuten tot ruim een uur. Op dat moment had ik een Draytek Vigor 120 in gebruik en deze gaf gewoon normale waarden. Later een Fritzbox 7340 en hiermee had ik het probleem ook en zag geen vreemde waarden, maar wel inzakkende snelheid. Halverwege maart was plotseling het probleem weer weg om begin april terug te komen. Na meerdere monteurs die niks konden vinden raadde xs4all mij aan over te stappen op vdsl en voip omdat het mogelijk kwam door de analoge telefoon. Dit dus gedaan en idd geen probleem meer. Ik haalde toen 17/2mbit verbinding.

Echter na 2 weken begonnen de problemen weer. Nu zag ik ook dat er dan tientallen/honderdtallen crc fouten per minuut ontstonden en kwamen er dan ook resyncs bij. Hierop dus weer gebeld en nu 8 monteurs later is er nog niks opgelost en alleen maar erger geworden. Ook met weer 2 andere modems (Draytek vigor 130 en Fritzbox 7360). Ik haal nu nog maar amper 12mbit en nog steeds knalt de verbinding er telkens uit. Soms blijft de verbinding perfect voor ruim een week, maar afgelopen 3 dagen heb ik bij elkaar al onderhand 80 resyncs gehad. Het is met name erg als ik het modem restart of een uur loskoppel ivm onweer. Na het loskoppelen had ik gedurende 45 minuten elke 2 minuten een resync. Daarna loopt de tijd tussen resyncs langzaam op tot een enigszins stabiele verbinding.

Dit is mijn modem gisteren na in de ochtend een restart te hebben gedaan:

VerbindingStoring

Mooie verbinding nietwaar? Maar nog steeds beweren de monteurs dat alles goed is elke keer.

Dit zegt mijn modem nu:

Modemwaarde

De attainable datarate receive knippert als een discobal. Die fluctueert dan constant qua waarde. Soms verschilt het enkele kbit's tot soms enkele honderden kbits. Het is ook dat die waarde soms in de ochtend 16000 is en dan 3 uur later opeens amper 13000. Mijn verbinding resynced dan ook. Zeker bij plotseling grote fluctuaties. Ook is de INP flink gestegen. Soms springt die zelfs op 10 terwijl die eerst meestal 4 was. Heb ook gemerkt dat er minimaal 3mbit tussen de att datarate en de current throughput moet blijven anders komen er fouten. Dit laatste is sinds de centrale nog maar 12mbit uitgooit.  

Ik heb inmiddels ruim 8 monteurs gehad en allemaal zeggen ze weer wat anders. De eerste gaf de kabel de schuld, toen kwam er nog een en die gaf de centrale de schuld. Toen kwam er iemand van Volker Wessels en die zei dat de kabel perfect was en het in de centrale lag. Toen kwam er weer een normale monteur en die gaf de kabel de schuld. Daarna 2 van afdeling nextgen?en die zagen een perfecte lijn en niks mis met het internet. Daarna kwam weer Volker en die zegt dat het misschien in de centrale zit. Ook geven ze allemaal het vdsl de schuld met de 2.2km afstand, echter had ik met adsl2+ ook al de problemen en daar geeft niemand dan antwoord op. Niemand heeft ooit geprobeerd mij in de centrale op een andere poort te zetten of dat helpt. Allemaal hebben ze daar geen toestemming voor. Nu zijn ze ook al een maand onderhand mijn lijn aan het bekijken maar ik hoor niks meer. Zelf heb ik ook het idee dat het erger is bij regen/na regen echter kan ik dit niet hardmaken. De monteurs komen ook elke keer als het stralend weer is en amper geregend heeft. Allemaal meten ze perfecte waarden, maar hun kunnen natuurlijk niet 24/7 op de stoep zitten wachten tot het gebeurt.

Iemand een idee wat het kan zijn en kan helpen? Iemand van kpn misschien aangezien het toch via jullie netwerk loopt? Ik zal vast wel wat gegevens gemist hebben, maar ik heb inmiddels zoveel bij moeten houden aan tijden van problemen en dergelijke (maar niet dat iemand daar ook maar naar kijkt.....) dat ik vast dingen vergeet. Is er ook geen mogelijkheid om een of ander kastje hier achter te laten dat ik die zelf aan mijn isra kan hangen dat wanneer mijn internet opspeelt dat dat kastje alles meet en die gegevens naar jullie doorstuurt?

ps: Kunnen jullie monteurs laten trainen op elkaars notes lezen? Ze lezen compleet niet wat een ander al heeft gemeten en zien dus niet als er een afwijking tussen metingen zit. Zelfs niet als ik zeg dat het al eens gemeten is en er toen een hele andere waarde uit kwam.

[/3 maanden irritatie rant]

1 reactie

Reputatie 5
Badge +11
Beste wontcachme,

Hoewel ik de situatie heel naar voor jou vind, kan ik je hier niet mee helpen. Je bent immers klant bij XS4ALL en niet bij KPN. Via deze link kom je op de site van XS4ALL de verschillende contactmogelijkheden tegen. Ik hoop dat zij met jou tot een goede oplossing gaan komen!

Met vriendelijke groet,

Raul.

Reageer