Storing KPN diensten – vrijdag 20 november 2015

  • 20 november 2015
  • 614 reacties
  • 69485 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +12
  • Community manager
  • 1885 reacties
Dinsdag 24 november - 15.00 uur: De storing is nu volledig verholpen! Mocht je nog problemen ervaren met je ITV aansluiting, adviseren we je om de tv-ontvanger te resetten. Hier vind je een link naar de instructies.   

Zondag 22 november - 16.00 uur: Onze klantenservice (telefoon, Twitter, Forum en Facebook) krijgt nog altijd veel berichten binnen over de storing, Daardoor kan het langer duren voordat je een antwoord krijgt. Wij werken uiteraard zo hard mogelijk om iedereen zo snel mogelijk antwoord te geven. Bedankt voor je begrip en geduld. 

//////////////////////////////////////

Geachte heer/mevrouw,

Op vrijdag 20 november en zaterdag 21 november hebben we te maken gehad met een landelijke storing op Interactieve TV. Hierdoor hebt u waarschijnlijk geen tv kunnen kijken. Wij bieden u hiervoor onze excuses aan.

Interactieve TV doet het weer

De oorzaak van de storing lag bij een verkeerde software-instelling in onze tv-ontvangers. Uw tv-ontvanger krijgt automatisch nieuwe software bij het aanzetten van uw tv. Dit duurt maximaal 10 minuten.  

Programma’s gratis terugkijken

Hebt u uw favoriete programma gemist? Vanaf vandaag 21 november om 18.00 uur kunt u veel programma’s van vrijdag 20 en zaterdag 21 november een week lang gratis terug kijken met Programma Gemist. Zo kunt u alsnog genieten van uw favoriete programma’s op de vrijdagavond zoals The Voice of Holland of Mindmasters Live. Dit doet u eenvoudig via het tv-menu:

Menu > Programma gemist

Daarnaast krijgt u in december 3 films cadeau. Meer informatie hierover ontvangt u uiterlijk 1 december.

 

Kunt u nog geen tv-kijken?

Dan is het nodig om uw tv-ontvanger te herstarten. Dit doet u als volgt:

  1. Haal de stekker van het modem (Experia Box) en de tv-ontvanger uit het stopcontact
  2. Wacht 1 minuut en steek dan de stekker van het modem (Experia Box) in het stopcontact
  3. Als het modem volledig is opgestart (dit kan enkele minuten duren) steek de stekker van de tv-ontvanger dan weer in het stopcontact
  4. Binnen enkele minuten, na het doorvoeren van de software updates, werkt interactieve TV weer
Hebt u nog vragen?

Kijk op kpn.com/storing voor meer informatie. Stel uw vraag op ons klantenforum (kpn.com/forum), Facebook (facebook.com/kpn) of via Twitter (@KPNWebcare).

Met vriendelijke groet,
Bob Mols
Directeur Klantenservice

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

Door een storing kan je momenteel problemen ervaren met televisie, internet en telefonie diensten van KPN. Onze klantenservice is door deze storing verminderd bereikbaar. Wij werken aan een oplossing. Zodra wij een update hebben over deze storing, zullen wij deze hier melden. 

22 november 2015 - 12:45, update: Er is een groep klanten waarbij door diverse omstandigheden de nieuwe software niet is geladen. Voor deze klanten wordt vannacht op afstand de Experia Box herstart. Mocht je dan ook nu nog problemen ervaren met TV mag je ook zelf de Experia Box een herstart geven.

21 november 2015 – 13.00 uur, update storing: Nog ongeveer 10.000 klanten hebben nog geen nieuwe software ontvangen. Tot die tijd kan het opstartscherm blijven hangen of kan de iTV-ontvanger blijven opstarten. Wij werken om dit binnen een uur opgelost te hebben. 

In de loop van de dag worden alle programma's van gisteren gratis aangeboden in het menu van iTV onder Programma Gemist. 

21 november 2015 – 12.05 uur, update storing: De storing die in dit topic werd vermeld is in principe verholpen. Mocht je nog problemen ervaren, dan kan je zelf een herstart van de iTV-ontvanger doen door de stekker van de ontvanger 10 seconden uit het stopcontact te halen en vervolgens de stekker weer in het stopcontact te steken. Vervolgens zal de iTV-ontvanger naar updates zoeken. Werkt dit niet, laat dan hier of op onze twitter/facebook pagina een bericht achter. 

Het is nog ontzettend druk, daarom kan het gebeuren dat je langer op een antwoord moet wachten. We hopen op jullie begrip. 

21 november 2015 – 09.00 uur, update storing: De storing met Interactieve TV is nog niet overal opgelost. De verwachte oplostijd is 12:00 uur. Dat komt omdat er per tuner software updates worden gedaan. Heb je meerdere tuners, dan kan het zijn dat ze los van elkaar weer gaan werken.. Het advies is om de tuner aan te laten staan, deze zal weer gaan werken als de nieuwe software geïnstalleerd is.

 

21 november 2015 - 00.25 uur, update storing: Het doorvoeren van de oplossing voor de storing verloopt goed. Gedurende de nacht zullen steeds meer klanten weer normaal gebruik kunnen maken van interactieve televisie. Voor een tussentijdse update kun je nog steeds bellen met 0800 – 0401. Alvast een goede nacht gewenst. 

 

20 november 2015 - 22.50 uur, update storing: De verstoring van kpn.com is verholpen. Voor de storing op interactieve televisie is een oplossing gevonden. Deze wordt nu uitgevoerd. Een eindtijd van de storing kan helaas nog niet genoemd worden. Er is een noodtelefoonnummer geopend

0800 – 0401. Via dit nummer kun je de laatste status van de storing horen.

 

20 november 2015 – 22:10 uur, update storing:  Op de storingspagina en via ons twitteraccount zullen verdere updates bekend worden gemaakt. Dit topic wordt morgen verder geüpdate.

20 november 2015 – 21:35 uur, update storing:  Er is een noodtelefoonnummer geopend 0800 – 0401. Via dit nummer kun je de laatste status van de storing horen. Ondertussen wordt hard doorgewerkt aan een oplossing voor de storing. 

20 november 2015 – 17:25 uur, update storing: De problemen rondom internet en telefonie lijken inmiddels opgelost. Deze storingen werden veroorzaak door een storing in ons netwerk. Door deze storing hebben een groot deel van onze klanten nog wel problemen met het opstarten van Interactieve televisie. Het scherm kan haperen of stilstaan. Geplande opnames worden gewoon verwerkt.

Veel klanten die getroffen zijn, proberen ons te bellen. Dit zorgt voor een slechte bereikbaarheid. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Houd kpn.com, het kpn forum, twitter en facebook in de gaten voor updates. We raden telefonisch contact opnemen met betrekking tot Interactieve televisie op dit moment af.


614 reacties

Reputatie 2
Badge
Er is momenteel een grote storing bij kpn ik heb de modum al een Rezet gegeven maar niets zowel boven als beneden. Dus afwachten
Reputatie 2
Badge
http://forum.kpn.com/t5/Internet/Storing-KPN-diensten-vrijdag-20-november-2015/td-p/374277

Alles doet het hier(5632PV)weer, behalve de TV. Gaat dat nog lukken vandaag?

Ook hier werkt alles weer, behalve de TV

:catsad:

Hier werkt alleen tv niet... en kan jullie niet bereiken... wou net lekker film gaan kijken aangezien de kleine op bed ligt... erg jammer

Onze tv ontvanger blijft staan op het scherm dat als die na 10 minuten nog niets gevonden heeft ik hem uit moet zetten en dan weer aan doen dus dat gedaan en nog steeds doet ie niets
Reputatie 7
Badge +27
en Dat klinkt positief! We houden het nauwlettend in de gaten!

Reputatie 7
Badge +27
Hoi , misschien een docu op YouTube kijken? We werken er hard aan! Geniet nog even van de rust die je hebt ;-)

Reputatie 2
Badge +3
Hier in Flevoland ook alleen internet en telefoon, maar geen TV. Display van de 2260 staat op zwart na hem een keer opnieuw geprobeerd heb hem opnieuw op te starten wat dus niet lukte.

Internet is wel trager dan normaal zo lijkt het.

Reputatie 1
Badge
erwin969 schreef op 20 nov '15 om 13:56u
Hier in Flevoland ook alleen internet en telefoon, maar geen TV. Display van de 2260 staat op zwart na hem een keer opnieuw geprobeerd heb hem opnieuw op te starten wat dus niet lukte.

Internet is wel trager dan normaal zo lijkt het.

 
Ook in Heerlen nog  TV storing. Internet en telefoon werken normaal.

Goede middag.

Sinds 11.30 uur blijft de TV ontvanger hangen op het laatste liggend streepje. Heb geen radio, TV,  internet en geen telefoon.

Allart schreef op 20 nov '15 om 12:43u
Door een storing kan je momenteel problemen ervaren met televisie, internet en telefonie diensten van KPN. Onze klantenservice is door deze storing verminderd bereikbaar. Wij werken aan een oplossing. Zodra wij een update hebben over deze storing, zullen wij deze hier melden. 

 
Ook in Tilburg doet de TV het niet. Jammer.

Reputatie 7
Badge +27
Hallo ,

Ik heb je bericht even verplaatst. Er is namelijk helaas een storing gaande, waar jij ook last van lijkt te hebben. We houden iedereen hier op de hoogte. Excuses voor het ongemak!

Alphen 2402XM en Woerden 3448CC ook geen TV!

Allart schreef op 20 nov '15 om 12:43u
Door een storing kan je momenteel problemen ervaren met televisie, internet en telefonie diensten van KPN. Onze klantenservice is door deze storing verminderd bereikbaar. Wij werken aan een oplossing. Zodra wij een update hebben over deze storing, zullen wij deze hier melden. 

 
Goede middag.

Is er al iets bekend over de storing in Hendrik Ido Ambacht, postcode 3344RC.  Niets doet het hier. Gelukkig heb ik nog Wifi op de tablet.

Graag uw reactie.  Bellen lukt ook niet.

 
 

Marcia_ schreef op 20 nov '15 om 14:09u
Hallo @Baasje01,

Ik heb je bericht even verplaatst. Er is namelijk helaas een storing gaande, waar jij ook last van lijkt te hebben. We houden iedereen hier op de hoogte. Excuses voor het ongemak!

 
Dank u.

Reputatie 2
Badge +3
Storing rond 15.00 weer opgelost! Bron: tweakers.net.

Marcia_ schreef op 20 nov '15 om 13:52u
Hoi @Nikkidhn, misschien een docu op YouTube kijken? We werken er hard aan! Geniet nog even van de rust die je hebt ;-)

 
Beste Marcia,
wat is dit nu weer voor antwoord, geniet van de rust die je hebt?  Dit is de zoveelste storing in korte tijd en nog maar niet te spreken over de ellende die ik met interactieve tv van jullie heb. Telkens weer word ik met zoethoudertjes zoet gehouden. Ik ben er klaar mee. KPN, dit is een wanprestatie!!

hoe zit het met tv in elburg,

namelijk ook geen beeld

Reputatie 1
In Dieren alleen geen TV, internet en bellen werkt wel :p

heb de hele dag al geen tv van jullie is er een storing mischien kan jullie ook niet telefonis berijken

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Er is een storing. Zie hier: http://forum.kpn.com/t5/Internet/Storing-KPN-diensten-vrijdag-20-november-2015/td-p/374277

Robin
Reputatie 2
Badge +3
marmagic schreef op 20 nov '15 om 14:29u
Marcia_ schreef op 20 nov '15 om 13:52uHoi @Nikkidhn, misschien een docu op YouTube kijken? We werken er hard aan! Geniet nog even van de rust die je hebt ;-)

 Beste Marcia,
wat is dit nu weer voor antwoord, geniet van de rust die je hebt?  Dit is de zoveelste storing in korte tijd en nog maar niet te spreken over de ellende die ik met interactieve tv van jullie heb. Telkens weer word ik met zoethoudertjes zoet gehouden. Ik ben er klaar mee. KPN, dit is een wanprestatie!!

 
Maak je niet druk. Bij elke provider is wel eens wat.

Hier in Maastricht ook geen TV de rest doet het wel

erwin969 schreef op 20 nov '15 om 14:40u
marmagic schreef op 20 nov '15 om 14:29uMarcia_ schreef op 20 nov '15 om 13:52uHoi @Nikkidhn, misschien een docu op YouTube kijken? We werken er hard aan! Geniet nog even van de rust die je hebt ;-)

 Beste Marcia,
wat is dit nu weer voor antwoord, geniet van de rust die je hebt?  Dit is de zoveelste storing in korte tijd en nog maar niet te spreken over de ellende die ik met interactieve tv van jullie heb. Telkens weer word ik met zoethoudertjes zoet gehouden. Ik ben er klaar mee. KPN, dit is een wanprestatie!!

 Maak je niet druk. Bij elke provider is wel eens wat.

 
Verwezen worden na YouTube en genieten vd rust.. raar commentaar wel, het zou goed bedoelt zijn maar niet echt overnagedacht naar mijn idee. Inmiddels is ze wakker en heb ik gelukkig dora dvds op deze koude dag dus youtube niet voor nodig.. Hoop dat het snel opgelost, betaal erg veel in de maand we hebben alles bij jullie dus ben benieuwd wat jullie als oplossing gaan aanbieden.. en ja mensen ik ben een Hollander!

Reageer