Storing KPN diensten – vrijdag 20 november 2015

• 20 november 2015
  • 614 reacties
  • 70041 keer bekeken

Toon eerste bericht

614 reacties

Allereerst mijn reactie is niet beledigend geschreven! Ddaarnaast was op kpnvandaag tot nu toe geen informatie over de storing gegeven en de storingspagina werkte niet! Wanneer kan ik weer TV kijken????

Reputatie 7
Badge +30
Denken jullie nu niet dat half KPN bezig is met deze storing? Ik vind het echt ongelofelijk dat iedereen zich direct hier druk om maakt. Er is hier dus een topic waar heeft verteld dat er een storing is en op de storingspagina staat deze storing vermeld.

En dan hebben we nog de mensen die onfatsoenlijk gaan vragen om een vergoeding. Hallo!? de storing is nog geen eens afgelopen en nu zit je al weer te schooien naar geld.
Gelukkig zijn er nog geen mensen met "... anders stap ik over". Tegen die mensen: succes! Zet hem op!

En anders doen we toch eventjes zonder TV?

Dat internet niet werkt, daar zou ik ook van balen. Maar dat is er gelukkig weer.

KPNVandaag, ja die had de storing misschien wel even kunnen weergeven. Kleine moeite lijkt me.

Gelukkig kan KPN binnenkort terug kijken op deze storing en aan alle dingen die fout gaan, werken.

Robin
RobinFlikkema schreef op 20 nov '15 om 18:01u
Telefonie en Internet is inmiddels opgelost. TV wordt nog aan gewerkt.

Robin

telefoon en tv doen het nog niet

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Heb je voorheen je Experiabox herstart? M.a.w. heb je tijdens de storing je Experiabox herstart?

Robin
Reputatie 7
Badge +19
Net bericht gehad van het NOS:

Vanavond geen interactieve tv voor veel klanten KPN

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Ik heb in je eigen topic daarop gereageerd

Robin
Reputatie 3
Badge +1
RobinFlikkema schreef op 20 nov '15 om 19:45u
Dat internet niet werkt, daar zou ik ook van balen. Maar dat is er gelukkig weer.
Dus dingen waar jij van zou balen zijn begrijpelijk, maar dingen waar jij niet van baalt mogen andere mensen niet over zeuren? Okay, duidelijk!

Fijne ambassadeurs, die serieuze reacties afkraken. Als oud KPN-er had ik een positievere reactie verwacht. Los de problemen op!

Reputatie 7
Badge +30
Nou, via Internet kan je genoeg video's kijken ipv TV kijken. Denk aan de SmartTV functies op je TV. Netflix. Hulu. Play Movies. YouTube. Twitch.

Robin
WimD schreef op 20 nov '15 om 19:26u
Allart schreef op 20 nov '15 om 12:43uDoor een storing kan je momenteel problemen ervaren met televisie, internet en telefonie diensten van KPN. Onze klantenservice is door deze storing verminderd bereikbaar. Wij werken aan een oplossing. Zodra wij een update hebben over deze storing, zullen wij deze hier melden. 

20 november 2015 – 17:25 uur, update storing: De problemen rondom internet en telefonie lijken inmiddels opgelost. Deze storingen werden veroorzaak door een storing in ons netwerk. Door deze storing hebben een groot deel van onze klanten nog wel problemen met het opstarten van Interactieve televisie. Het scherm kan haperen of stilstaan. Geplande opnames worden gewoon verwerkt.

Veel klanten die getroffen zijn, proberen ons te bellen. Dit zorgt voor een slechte bereikbaarheid. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Houd kpn.com, het kpn forum, twitter en facebook in de gaten voor updates. We raden telefonisch contact opnemen met betrekking tot Interactieve televisie op dit moment af.

Blijft toch moeilijk om duidelijk te communiceren.

De mededeling dat "de storing wordt veroorzaakt door een storing" voegt hoegenaamd niks toe.

En om tussen kwart voor een vanmiddag en half zes er het zwijgen toe te doen, terwijl half Nederland plat ligt, vormt ook al geen schoolvoorbeeld van efficiënte crisiscommunicatie.

Waarom nu niet eens geprobeerd om in gewone taal (ja dat is mogelijk, zelfs met het meest ingewikkelde probleem) uit te leggen wat er aan de hand is, wat er gebeurt en wat de prognose is?

Is een kwestie van één medewerker met verstand van zaken de berichtgeving laten doen en ieder uur een update.

Scheelt een hoop ergernis, levert een hoop begrip op en scheelt waarschijnlijk een overbelaste klantenservice.

Waar is dat boerenverstand gebleven bij de multinationals??

Denken jullie nu niet dat half KPN bezig is met deze storing? Ik vind het echt ongelofelijk dat iedereen zich direct hier druk om maakt. Er is hier dus een topic waar @Allart heeft verteld dat er een storing is en op de storingspagina staat deze storing vermeld.

En dan hebben we nog de mensen die onfatsoenlijk gaan vragen om een vergoeding. Hallo!? de storing is nog geen eens afgelopen en nu zit je al weer te schooien naar geld.
Gelukkig zijn er nog geen mensen met "... anders stap ik over". Tegen die mensen: succes! Zet hem op!

KPNVandaag, ja die had de storing misschien wel even kunnen weergeven. Kleine moeite lijkt me.

Gelukkig kan KPN binnenkort terug kijken op deze storing en aan alle dingen die fout gaan, werken.

Robin 
Ik ben het er helemaal mee eens. Laat die mensen hun werk doen en dan krijgen jullie als vergoeding weer tv:p

Reputatie 7
Badge +30
Echter is de oorzaak van de oorzaak van de storing nog niet bekend. Dat is waarom er staat "storing door een storing"

Robin
Denken jullie nu niet dat half KPN bezig is met deze storing? Ik vind het echt ongelofelijk dat iedereen zich direct hier druk om maakt. Er is hier dus een topic waar @Allart heeft verteld dat er een storing is en op de storingspagina staat deze storing vermeld.

Robin 
Storingspagina onbereikbaar, iTV doet het niet, iTV app doet het bij mij ook niet, opname inplannen gaat niet , uhm beetje geïrriteerd. Mag dat?

Allart schreef op 20 nov '15 om 12:43u
Door een storing kan je momenteel problemen ervaren met televisie, internet en telefonie diensten van KPN. Onze klantenservice is door deze storing verminderd bereikbaar. Wij werken aan een oplossing. Zodra wij een update hebben over deze storing, zullen wij deze hier melden. 

20 november 2015 – 17:25 uur, update storing: De problemen rondom internet en telefonie lijken inmiddels opgelost. Deze storingen werden veroorzaak door een storing in ons netwerk. Door deze storing hebben een groot deel van onze klanten nog wel problemen met het opstarten van Interactieve televisie. Het scherm kan haperen of stilstaan. Geplande opnames worden gewoon verwerkt.

Veel klanten die getroffen zijn, proberen ons te bellen. Dit zorgt voor een slechte bereikbaarheid. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Houd kpn.com, het kpn forum, twitter en facebook in de gaten voor updates. We raden telefonisch contact opnemen met betrekking tot Interactieve televisie op dit moment af.

Ik kan nog steeds geen tv kijken heb al van alles geprobeerd 

Reputatie 1
Hallo KPN,

Zo'n melding "Storing in ons Netwerk" is toch veel te vaag. Dat is zo iets als wanneer je auto het niet doet en het display op je dashboard toont "motorstoring."

Hallo, wat nou storing. Heeft iemand de stekker eruit getrokken, of een kabel doorgeknipt, was er een DDOS aanval, was er een software wijziging, is het dataverkeer sinds vandaag drastisch veranderd, etc etc.

Ik zou heel graag willen weten wat voor soort "Storing" erop uw Netwerk (welke is dat trouwens?) was en is. En als u dan toch bezig bent, geef dan aub ook een voorzichtige inschatting over de tijdsduur. Een bericht als "het LIJKT opgelost, daar koop ik ook weer niets voor.

met vriendelijke groet,

een klant

Ik ben het echt met Robin eens. Een dagje geen tv, waar maken jullie je druk om. Ik ben 4 jaar geleden overgestapt van upc naar kpn omdat upc mij iedere keer 2 weken en soms zelfs een maand zonder internet liet zitten. Monteur die wegging zonder het te hebben opgelost. En dan had een week later een andere monteur wel een keer tijd. Dat is pas iets om boos over te worden. Sinds de overstap naar kpn nooit meer problemen gehad, en was er een storing dan was het binnen een uur weer opgelost. Net na de overstap hadden we een klein probleempje, binnen een half uur opgelost, maar wel excuses en een bloemetje gehad van kpn. Nou, dat heb ik bij upc nog nooit gehad. Een storing kan nou eenmaal gebeuren, maar dan meteen om geld gaan zeuren. Schaam jullie. En kpn kennende, als je een week geen gebruik kan maken van waar je voor betaald, wordt dat gewoon gecompenseerd, maar zoiets als vandaag heb je gewoon te accepteren in dit digitale tijdperk. En kpn is zeker met man en macht aan de gang om het op te lossen. Dus gewoon afwachten,en geduld hebben komt vanzelf goed.

Robin 
Ik had nog niet eerder gereageerd hier maar ik vind het belachelijk hoe KPN met klanten omgaat. Ik heb dit al eerder ervaren met het bellen naar de klantenservice omdat mijn levering al 2 weken te laat was door een onbekende reden en nu is er weer een storing met een onbekende reden.

In plaats van dat er gewoon gecommuniceerd wordt ben je zelf uren aan het kloten om het werkend te krijgen om er daarna via de radio achter te komen dat heel KPN plat ligt. Ik had al bij actuele storingen gekeken maar daar was niets te zien toen, het is toch erg dat klanten via de radio eerder te weten komen dat hun provider plat ligt dan dat ze het van de provider zelf horen.

De reactie die hierboven wordt gegeven vind ik nog het meest belachelijke, je klanten schooiers noemen omdat ze hun diensten niet kunnen gebruiken waarvoor ze netjes elke maand voor betalen. Ik heb ongeveer 2 maanden geleden mijn KPN abbonnement afgesloten en heb hier echt spijt van, tot nu toe alleen maar problemen gehad en het enige wat de klantenservice doet is mensen afzeiken in plaats van ze te helpen.

Problemen kunnen altijd voorkomen maar de manier waarop ermee om gegaan wordt is ronduit belachelijk, en dan vinden jullie het ook nog raar dat klanten boos worden ook. 

Reputatie 7
Badge +30
op dit moment is de oorzaak van de storing in het netwerk nog niet bekend.

Robin
Hallo,

ook hier werkt de tv (nog) niet. Ik ga er van uit dat het Landelijk is? Bij Storingen (pagina) zie ik daar inmiddels geen plaatsnaam meer bij staan. Overigens zie ik nu staan de tv ontvanger NIET te herstarten. Dat was eerder vandaag anders en ik heb braaf een aantal keren die procedure doorlopen. Moet ik nu iets aparts doen om te herstellen?? Zeer veel sterkte voor alle medewerkers en dank voor alle inzet!!

Truus

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Nee hoor Truus! Als het goed is gaat alles nu Automatisch. Mocht de storing straks voorbij zijn en jij nog zonder TV zitten, dan kan je een herstart proberen.

Overigens is dit "het" topic over de storing, maar dat maakt niet zo veel uit.

Robin
Reputatie 3
Badge +1
PatriciaBurggraaff schreef op 20 nov '15 om 20:05u
Net na de overstap hadden we een klein probleempje, binnen een half uur opgelost, maar wel excuses en een bloemetje gehad van kpn.
Leuk voor je! Ik heb na de overstap 2 weken zonder internet gezeten, maar er kon nog geen 'sorry' van af.

Net zoals jij het niet eens bent met sommige mensen zijn die mensen het ook niet eens met jou. Dat hoeft ook niet, maar laat ze gewoon zonder een oordeel te vellen...

Reputatie 1
RobinFlikkema schreef op 20 nov '15 om 20:07u
@rxschippers op dit moment is de oorzaak van de storing in het netwerk nog niet bekend.

Robin 
Beste Robin,

Met meer dan 25 jaar ICT-ervaring vind ik dit buitengewoon ongeloofwaardig. Dat u het niet weet, wil nog niet zeggen dat de "KPN" het niet weet. Inmiddels zijn er toch minimaal 8 uur vertreken, of zie ik dat verkeerd?

groet,

RX

RobinFlikkema schreef op 20 nov '15 om 19:20u
Hoi,

Er wordt nog steeds aan gewerkt. Echter zou telefonie het al wel weer moeten doen.

Robin 
nee de telefoon geeft steeds in gesprekstoon

FieBrons schreef op 20 nov '15 om 20:15u
RobinFlikkema schreef op 20 nov '15 om 19:20uHoi,

Er wordt nog steeds aan gewerkt. Echter zou telefonie het al wel weer moeten doen.

Robin nee de telefoon geeft steeds in gesprekstoon

Als je geen mobiel hebt dan heb je een probleem kun je niemand bellen als er iets gebeurt

Wat mij het meeste stoort is dat geen duidelijkheid gegeven wordt over wat voorstoring er is.

Lijkt UPC/Ziggo wel daar werd ook nooit verteld / geschreven wat er aan hand was.

En dat was één van de redenen waarom een klein maandje geleden overgestapt naar KPN.

Dit valt mij erg tegen van KPN. "op dit moment is de oorzaak van de storing in het netwerk nog niet bekend" en dit geloof ik dus niet.

Wat is de verwachting wanneer die onbekende storing wel is opgelost ?

:catmad:

Reageer