Storing KPN diensten – vrijdag 20 november 2015

• 20 november 2015
  • 614 reacties
  • 70058 keer bekeken

Toon eerste bericht

614 reacties

Reputatie 7
Badge +28

We ervaarden vandaag storing met alle diensten. Een paar uur geleden is de storing voor internet en telefonie opgelost. Het kan zijn dat een individuele klant hier of daar nog internet of telefoonproblemen heeft, maar in die gevallen zou een herstart of reset van de Experia Box voldoende moeten zijn om dit te herstellen. 

Interactieve TV stoort echter nog wel, daar werken we op dit moment nog aan.

Hallo,

20:50 uur

Storing interactieve TV Delfzijl 9934 nog niet verholpen.

Hoe lang nog ???

HPM

Reputatie 7
Erknup schreef op 20 nov '15 om 20:44u
Net even mijn digitenne voor de dag gehaald die ik nog had liggen om toch maar tv te kunnen kijken, na ongeveer 5 minuten tv te hebben houdt ook deze er mee op.

Ook zie ik trouwens elke keer berichten terugkomen dat je maar opnames in moet plannen om naderhand alsnog de programma's die je vandaag zou willen zien terug te kijken alleen zal dat moeilijk gaan als het kastje niet eens opstart.

Dat kan via www.itvonline.nl Via de app KPN iTV Online (Android, iOS, Windows 8/10) kan het ook. Tot voor een uur kon je daar ook nog (een aantal zenders?) kijken maar dat lukt nu ook niet meer.

Reputatie 7
Badge +30
He leuk, iemand uit de buurt (Loppersum)! Er wordt op dit moment hard gewerkt aan de storing en deze is gevolgen op de storingspagina.

Het heef tot dat het is opgelost geen nut om de klantenservice te bellen of de ontvanger te resetten.

Robin
Henk2304 schreef op 20 nov '15 om 20:55u
Erknup schreef op 20 nov '15 om 20:44uNet even mijn digitenne voor de dag gehaald die ik nog had liggen om toch maar tv te kunnen kijken, na ongeveer 5 minuten tv te hebben houdt ook deze er mee op.

Ook zie ik trouwens elke keer berichten terugkomen dat je maar opnames in moet plannen om naderhand alsnog de programma's die je vandaag zou willen zien terug te kijken alleen zal dat moeilijk gaan als het kastje niet eens opstart.

Dat kan via www.itvonline.nl Via de app KPN iTV Online (Android, iOS, Windows 8/10) kan het ook. Tot voor een uur kon je daar ook nog (een aantal zenders?) kijken maar dat lukt nu ook niet meer.

Dat had ik al geprobeerd maar in de browser en op mijn android phone wil deze app allebei niet opstarten. Ik heb hier inderdaad een paar uur geleden wel 5 minuten tv mee kunnen kijken.

Ik kan al 2 weken lang geen tv kijken door een fout bij kpn en nu zit ik na welgeteld 1 dag weer zonder, ik had toch gehoopt langer van mijn diensten te kunnen genieten.

Reputatie 2
Badge
www.itvonline.nl lijkt overbelast....:(

Reputatie 7
Pikkepoelie12 schreef op 20 nov '15 om 20:59u
www.itvonline.nl lijkt overbelast....Smiley Verdrietig

Inderdaad kijken lukt ook daar niet meer, maar een opname inplannen zou nog wel moeten gaan, dacht ik.

RobinFlikkema schreef op 20 nov '15 om 19:45u
Denken jullie nu niet dat half KPN bezig is met deze storing? Ik vind het echt ongelofelijk dat iedereen zich direct hier druk om maakt. Er is hier dus een topic waar @Allart heeft verteld dat er een storing is en op de storingspagina staat deze storing vermeld.

En dan hebben we nog de mensen die onfatsoenlijk gaan vragen om een vergoeding. Hallo!? de storing is nog geen eens afgelopen en nu zit je al weer te schooien naar geld.
Gelukkig zijn er nog geen mensen met "... anders stap ik over". Tegen die mensen: succes! Zet hem op!

En anders doen we toch eventjes zonder TV?

Dat internet niet werkt, daar zou ik ook van balen. Maar dat is er gelukkig weer.

KPNVandaag, ja die had de storing misschien wel even kunnen weergeven. Kleine moeite lijkt me.

Gelukkig kan KPN binnenkort terug kijken op deze storing en aan alle dingen die fout gaan, werken.

Robin 
Jullie geven bij de klantenservice nu al aan bij KPN dat er geen vergoeding wordt gegeven. De storing duurt nu al bijna 11 uur en jullie weten niet hoe lang het nog gaat duren. Het enige wat verteld wordt nu is dat het probleem complex is en dat er geen vergoeding plaats vind. En daar moeten de klanten het maar mee doen,

Henk2304 schreef op 20 nov '15 om 21:00u
Pikkepoelie12 schreef op 20 nov '15 om 20:59uwww.itvonline.nl lijkt overbelast....Smiley Verdrietig

Inderdaad kijken lukt ook daar niet meer, maar een opname inplannen zou nog wel moeten gaan, dacht ik.

Nou hier wordt gewoon heel de app niet ingeladen, een opname inplannen gaat dus ook niet.

Reputatie 7
Erknup schreef op 20 nov '15 om 21:02u
Henk2304 schreef op 20 nov '15 om 21:00uPikkepoelie12 schreef op 20 nov '15 om 20:59uwww.itvonline.nl lijkt overbelast....Smiley Verdrietig

Nou hier wordt gewoon heel de app niet ingeladen, een opname inplannen gaat dus ook niet.

De website laadt nog wel, maar een opname inplannen lukt inderdaad ook niet meer. De gids is nog wel zichtbaar, zodat je kunt zien welke programma's je nu allemaal misloopt:mansad:

Reputatie 2
Badge
Dat wordt avondje Ganzenborden, en vroeg naar bed want het kon wel 's laat worden....:p

Reputatie 2
Dit staat er op de storings pagina van KPN op dit moment:

We kampen momenteel met een storing die TV, Internet en vaste telefonie van KPN op meerdere plekken in Nederland treft.

Mocht je problemen ervaren met jouw TV aansluiting dan wordt er op dit moment geadviseerd om de tv ontvanger niet uit te zetten en/of te herstarten.

Door het massaal gebruik van i-TV online, kun je ook met deze dienst problemen ervaren.

Wij onderzoeken de problemen en werken hard aan een oplossing. Op dit moment is nog niet bekend wanneer de problemen verholpen zullen zijn. Onze excuses voor dit ongemak.

Reputatie 1
zal mij benieuwen of er over 9 maand een geboorte golf komt :D

Erik_ schreef op 20 nov '15 om 20:30u
Hallo allen,

Ik begrijp dat het uitermate frustrerend is om zo lang een storing te hebben zonder dat er precies duidelijk is waarom het niet werkt en zonder duidelijke prognoses voor wat betreft eindtijd. 

Ons netwerk is zodanig groot en gecompliceerd dat het lastig is om de echte grondoorzaak te vinden. Zodra we daar meer informatie over hebben zullen we dat ook wel bekend maken, maar voor nu ligt de prioriteit bij het oplossen van de storing. De gemiddelde klant schiet er niets mee op als die weet dat een storing veroorzaakt wordt door, bijvoorbeeld, een losgeraakt schroefje in de kast van de kabel van de centrale daar en daar, die wil alleen dat we het zo snel mogelijk verhelpen. En daar zijn we mee bezig Smiley Vrolijk

Verder wil ik jullie allemaal heel erg bedanken dat jullie elkaar helpen en informeren, voor zover mogelijk, en dat het er ondanks frustraties met de storing heel schappelijk aan toe gaat!

Niemand twijfelt er een seconde aan dat er niet met man en macht wordt gewerkt aan dit probleem. 

Het ontbreken van adequate crisiscommunicatie is wél de oorzaak van de frustraties. Én de oorzaak van een hoop imagoschade.

Communiceer open en probeer tenminste iets van informatie te geven. 

De problemen met internet en bellen zijn kennelijk opgelost en dat zal niet helemaal per ongeluk gebeurd zijn.

Er is dus ergens een oorzaak te benoemen, al is die maar heel globaal.

Scheelt een hoop ergernis als je de moeite neemt om één persoon dat op een begrijpelijke wijze te laten benoemen. 

Is in ieder geval minder tenenkrommend dan géén informatie te geven met een verwijzing naar de omvang van het netwerk en dit af te doen met de stelling dat er prioriteiten gelegd worden bij het oplossen in plaats van bij het informeren.

Ik neem aan dat er tientallen zoniet honderden mensen betrokken zijn bij het oplossen van dit probleem.

En zo zal er vast een communicatie-adviseur in het concern zijn die het probleem niet aan het oplossen is, maar zich zou kunnen bezighouden met het behoorlijk informeren van de klanten.

Reputatie 7
Orakeltje schreef op 20 nov '15 om 21:05u
Dit staat er op de storings pagina van KPN op dit moment:

We kampen momenteel met een storing die TV, Internet en vaste telefonie van KPN op meerdere plekken in Nederland treft.

Mocht je problemen ervaren met jouw TV aansluiting dan wordt er op dit moment geadviseerd om de tv ontvanger niet uit te zetten en/of te herstarten.

Door het massaal gebruik van i-TV online, kun je ook met deze dienst problemen ervaren.

Wij onderzoeken de problemen en werken hard aan een oplossing. Op dit moment is nog niet bekend wanneer de problemen verholpen zullen zijn. Onze excuses voor dit ongemak.

Oeps, ik heb beide ontvangers uit gezet. Moet ik die nu weer aanzetten, maar dat is een herstart en dat wordt niet geadviseerd, of uit laten maar dat wordt ook niet geadviseerd, patsstelling!

Beetje jammer dat er op het laatste opstartscherm van de ontvangers (waar ze in blijven "hangen") staat dat je ze na 10 min moet herstarten. Als alle klanten die de storingspagina of dit forumtopic nog niet hebben gelezen dat blijven doen ("het staat er toch") dan is de storing pas laat in de nacht als iedereen eindelijk slaapt op z'n vroegst verholpen :manfrustrated:

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Ik (of wij) geef helemaal niks aan bij de klantenservice. Ik heb ook totaal geen relatie met de klantenservice.

De (telefonische) klantenservice is ook dikke bagger.

Heb je Artikel 7 van de Algemene Voorwaarden elektronische Communicatie Diensten van KPN gelezen? Als je daar 7.1 kijkt staat er dat KPN geen garantie geeft (en waarschijnlijk ook niet KAN geven) voor 100% beschikbaarheid van haar dienst.
Voor de duidelijkheid, andere providers bieden dit ook niet.
In Artikel 7 staat ook nog meer info over storingen e.d.

Echter lijkt het mij redelijk, en verwacht ik van KPN, dat als de storing erg lang zal duren (lees: meerdere dagen) dat een (kleine) vergoeding op zijn plaats is afhankelijk van de aard van deze storing.

Robin
Goede avond.

is er al een alternatief ?
begint saai teworden zonder tv en me ouders zeuren er over het is eindelijk hun weekendje samen voor de tv zitte.
dat begint al goed haha.
maar is er geen alternatief gaan de want op itv kom ik ook niet vat ze via de site konden kijken.

Hoop graag wat te horen.

m.v.G
ropin

Henk2304 schreef op 20 nov '15 om 21:07u
Orakeltje schreef op 20 nov '15 om 21:05uDit staat er op de storings pagina van KPN op dit moment:

Oeps, ik heb beide ontvangers uit gezet. Moet ik die nu weer aanzetten, maar dat is een herstart en dat wordt niet geadviseerd, of uit laten maar dat wordt ook niet geadviseerd, patsstelling!

Wat is verstandig? uit of niet?

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

iTV was een alternatief maar die is een beetje overbelast, lijkt het.

Echter werkt YouTube, Netflix en andere streaming diensten nog wel
Oja, thepiratebay werkt ook nog ;)

Robin
Reputatie 2
Badge
Maar door deze storing ontstaan ook wel weer leuke dingen....
@Twitter:

Al vanaf vanochtend KPN-storing, dus geen TV. Heb net een uur met mijn vrouw gepraat, best een leuk mens eigenlijk! 😉 #KPN #kansloos

:D

Helaas in Eindhoven nog steeds geen iTV:@ Heb gelukkig een gratis abb Digitenne dat nog steeds blijkt te werken, we hoeven dus niets te missen vanavond:D

maxim1945 schreef op 20 nov '15 om 21:13u
Helaas in Eindhoven nog steeds geen iTVSmiley Boos Heb gelukkig een gratis abb Digitenne dat nog steeds blijkt te werken, we hoeven dus niets te missen vanavondSmiley LOL

Juich niet te hard. Ik had hetzelfde idee, jammer genoeg hield de digitenne er na 5 minuten ook mee op.

Reputatie 7
Badge +30
[zie hierboven]
Wederom vanavond de klantenservice van kpn glasvezel proberen te breiken.

Na een poging of 25! eindelijk een keuze menu. na het keuze menu door te hebben gelopen is het voor en minuut stil aan de kant van de klantenservice. Na deze minuut word de verbinding gewoon verbroken....

Ik kamp nu al bijna 24 uur met een TV STORING!!!! de klantenservice is niet te bereiken en als je dan al een keuze menu krijgt word de verbinding na je keuzes gewoon verbroken.

Ik heb zelfs al gehad dat ik werd door verbonden naar de mobiele afdeling van de klanten service.....

Dit is ongehoord. helemaal na alle ellende die we al met jullie hebben ervaren. We ehbben wel geteld een 7 weken gebruik kunnen maken van jullie SUPER service op ons nieuw adres... (ja duurde uiteindelijk bijna 1,5 maanden voor de verhuizing bij jullie was door gevoerd!)

Ik eis dan ook gewoon te woord te worden gestaan door een medewerker. en niet door een computer... Dat de storing landelijk is? Is dat mijn probleem? dacht het niet. Dat de klanteservice niet is te berijken. Kan ik ook niks aan doen.

Ik ben een beetje klaar met de wandprestaties van KPN. Ik hoop dan ook zer dat dit probleem jullie een hoop klanten gaat kosten. (En ja "het is een landelijk probleem en we zijn er mee bezig" kunnen de klanten niks voor kopen.) Dit is een directe wandprestatie en zie dit dan ook maar als een "ingebreken stelling". Op het moment dat de klantenservice wel weer is te bereiken zal ik ook zeker de eerste zijn om aan de lijn te hangen om alle verbintenissen (contracten) bij jullie op te zeggen.

En nee. Ik koop niks voor het excusse dat iedereen er last van heeft. Ik neem een service, wat zeg ik een Duur betaalde service bij jullie af en jullie leveren niet. Zelfs de telefoon opnemen bij de klanenservice is te veel.

Als je het mij vraagt een totale nalatigheid van uit de service profider.

Reputatie 4
Badge +5
derchg schreef op 20 nov '15 om 21:05u
zal mij benieuwen of er over 9 maand een geboorte golf komt Smiley Vrolijk

en word de naam ?? iedergeval roepnaam kpn :D

Reageer